Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-20@00:59:26 GMT

کسب‌ و کارهای سلامت دیجیتال رونق می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۵۰۱۵۴

کسب‌ و کارهای سلامت دیجیتال رونق می‌گیرد

تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با هدف توسعه سلامت الکترونیک در کشور امضا شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری این تفاهم‌نامه سه‌جانبه به امضای مهدی محمدی، دبیر ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و جمهوری فناوری ریاست جمهوری، مصطفی قانعی، دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و محمدرضا شانه‌ساز، رییس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی، دبیر ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و جمهوری فناوری ریاست در این مراسم گفت: توسعه سلامت الکترونیک یکی از نیازهای اساسی زندگی امروز است و باید برای همه‌گیر کردن این فناوری در کشور از تمام بازیگران این عرصه استفاده کنیم.

محمدی افزود: در این حوزه چالش‌هایی مانند تنظیم‌گری، اخذ مجوزها، رفع مشکلات موجود بر سر راه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و ... وجود دارد که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌تواند در این زمینه‌ها به ما کمک کند.

دبیر ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ادامه اظهار کرد: باید نگاه به این حوزه توسعه‌ای باشد و تلاش کنیم برای ایجاد شفافیت و افزایش سرعت اقدامات درمانی در حوزه سلامت از فناوری‌های الکترونیکی و دیجیتالی استفاده کنیم.

محمدی افزود: توسعه زیرساخت‌های کارآفرینی و فضاهای شتاب‌دهی در حوزه سلامت دیجیتال به همکاری همه بخش‌ها و حوزه‌های مرتبط با این فناوری احتیاج دارد

مصطفی قانعی، دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در این نشست، با اشاره به ضرورت توجه به بیماران صعب‌العلاج گفت: یکی از مهم‌ترین نتایج اجرایی‌سازی طرح توسعه سلامت الکترونیک، کمک به این بیماران است؛ حضور شرکت‌های دانش‌بنیان به تسهیل اقدامات درمانی این بیماران کمک می‌کند.

قانعی افزود: اجرای این طرح از تجویز نسخه‌های بی‌جهت و بی حد و مرز نیز پیشگیری می‌کند.

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یادآور شد: ظرفیت‌های خوبی در حوزه پزشکی و آی‌تی در کشور وجود دارد که می‌تواند به اجرای درست این طرح در کشور کمک کند.

کد خبر 401701

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کسب و کار کسب و کار اينترنتي سلامت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری وزارت بهداشت تفاهم نامه همکاری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۵۰۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر رسانه‌ای شانزدهمین المپیاد دانشجویان علوم پزشکی منصوب شد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا،  دبیر رسانه‌ای شانزدهمین المپیاد دانشجویان علومپزشکی منصوب شد.

امیرمحمد فراهانی سرپرست روابط عمومی معاونت آموزشی

سلام علیکم،

احتراماً باعنایت به تجارب حضرتعالی در حوزه روابط عمومی معاونت آموزشی در امور رسانه ای، به موجب این ابلاغ به عنوان دبیر رسانه‌ای شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی منصوب می‌‌شوید.
 

امید است که با استعانت از درگاه ایزد متعال و با استفاده از توان تخصصی خویش در انجام وظایف محوله، موفق و مؤید باشید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تلفیق صنعت و دانشگاه توسعه جامعه را رقم می زند
  • دریافت «تاییدیه دانش‌بنیان نوآور» به شرکت پارس تکنولوژی سداد بانک ملی ایران
  • حمایت وزارت علوم از تبدیل دانش به فناوری بدون وقفه ادامه دارد
  • حکمرانی در سلامت باید با حضور ذی‌نفعان طراحی شود/ سیاستگذاری با حضور متخصصان صورت می‌گیرد
  • انتصاب دبیر شورای راهبردی اقوام، مذاهب و ادیان ریاست‌جمهوری
  • معاون وزیر علوم: افزایش تقلب در کنکور ناشی از توسعه فناوری است
  • قانون جهش دانش‌بنیان مهم‌ترین سرفصل کاری معاونت علمی در ۱۴۰۳
  • دبیر رسانه‌ای شانزدهمین المپیاد دانشجویان علوم پزشکی منصوب شد
  • اولویت‌های پژوهشی سال ۱۴۰۳ سازمان سینمایی منتشر شد
  • تدوین سند ملی گیاهان دارویی و طب ایرانی