Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ارزش شش میز برگزار شده این وزارت، یعنی قرارداد داخلی سازی بین تامین کنندگان و صنایعی که نیازمندی های شان را اعلام کرده اند، نزدیک به ۴۱۲ میلیون یورو است.

مهدی صادقی نیارکی در حاشیه افتتاح نخستین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و ورنق تولید استان در جمع خبرنگاران در رشت با بیان اینکه برای امسال هفت برنامه محوری در وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده ایم، گفت: محوری ترین و مهمترین برنامه اقتصادی کشور، توسعه و تعمیق ساخت داخل و رونق تولید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در این راستا، پروژه‌ای به نام نهضت ساخت داخل را طراحی و تعریف کرده ایم، اظهار داشت: در این پروژه بدنبال هم رسانی توانمندی ها و نیازمندی های داخل هستیم که دراین راستا تا کنون شش میز ساخت داخل وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شده است.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت با بیان اینکه تا پایان امسال هفت میز دیگر برگزار می شود، اظهار کرد: ارزش میزهای ساخت داخل برگزار شده یعنی قرارداد داخلی سازی بین تامین کنندگان با صنایعی که نیازمندی های شان را اعلام کردند، نزدیک به ۴۱۲ میلیون یورو است.

وی برگزاری نمایشگاه های فرصت های داخل را از دیگر برنامه های محوری وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان و بیان کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه ها اعلام توانمندی های صنایع داخلی است که در یک رویداد به هم رسانی شوند و باعث تبادل تجربیات و دانش فنی در جمع کارآفرینان می گردد .

صادقی نیارکی برگزاری نشست‌ها و عقد قراردادهای دوجانبه و تامین حداکثر نیاز داخل از محل تولیدات داخلی را از جمله قالب های این رویداد عنوان و تصریح کرد : این برنامه را در راستای درون زایی اقتصاد و اقتصاد مقاومتی و تاکیدات مقام معظم رهبری به عنوان پروژه محوری امسال هدف گذاری کرده ایم.

وی، خودکفایی وافزایش واحدهای صنعتی و تولیدات آن ها و تامین نیازمندی های مواد اولیه را از بخش تولیدات داخلی از دیگر اهداف این برنامه عنوان کرد.

نیارکی اشتغالزایی و تثبیت اشتغال موجود را ثمره اجرای برنامه هدفگذاری شده امسال خواند و گفت: اشتغالزایی و پویایی صنعت می تواند اشتغال صنعتی به همراه داشته باشد

وی اضافه کرد: با توجه به توانمندی ها و توجیه فنی و اقتصادی که امروزه وجود دارد و با استفاده از نیروی انسانی مجرب دانشگاهی این امر مهیا می شود؛ علاوه براینکه نیاز داخل نیز از این طریق تامین خواهد شد.

۸۰ شرکت تولیدی و صنعتی فنآور جهت رفع نیازهای مواد اولیه و تبادل تکنولوژی از استان های گیلان، و استان های همجوار در این نمایشگاه حضور یافته اند.

 ایلنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: تولیدکنندگان صنایع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۵۰۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین سرمایه اجتماعی و اعتماد سازی عمومی رکن اساسی در تحقق شعار سال است

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،حجت الاسلام بهنام دلریش در اولین جلسه شورای فرهنگی سازمان جهاد کشاورزی استان در سال جاری، اظهارکرد: حمله دلاورانه و غیورانه پهپادی و موشکی به اهداف رژیم اشغالگر قدس را که پاسخ به تجاوزات وجنایات آن رژیم در غزه و کنسولگری ایران در سوریه بود را تبریک عرض می‌کنم.
حجت الاسلام دلریش افزود: این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، سعی خواهد کرد با استفاده از جنگ نرم اقتصادی و فضای مجازی سطح عملیات دلاور مردان سپاه و ارتش را در دید عموم مردم کم رنگ جلوه دهد و مشکلات اقتصادی را بزرگ نمایی کند که مردم باید در این زمینه بیشتر از گذشته هوشیار و آگاه‌تر باشند.
 وی تاکید کرد: در راستای تحقق شعار سال نیازمند گفتمان سازی، تحقق اقتصاد مقاومتی، شناخت دقیق ظرفیت‌های موجود، تحلیل نقش موانع خارجی، بازخوانی الگو‌ها و تجربه‌های موفق اقتصادی، جهاد تبیین با افزایش مشارکت مردم هستیم. 
 این مسئول بیان کرد: جهاد کشاورزی به عنوان تامین کننده امنیت غدایی مردم نقش اصلی در زمینه جهش تولید و رونق اقتصادی دارد.
وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در راستای تحقق شعار سال، فرمودند که برای جهش تولید اقتصاد باید مردمی شود و پای مردم به عرصه تولید باز شده و موانع حضور را برطرف کنیم که در این خصوص باید منویات مقام معظم رهبری در اولویت کار‌های اجرایی در سال جاری قرار گیرد. 
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان اضافه کرد:در اردیبهشت ماه نیز اجرای برنامه‌های فرهنگی از قبیل برنامه‌های گرامیداشت دهه کرامت، برگزاری نشست‌های بصیرت افزایی و توجه جدی به رعایت عفاف و حجاب و شئونات اسلامی در محیط اداری، نگاه جدی به ستاد عتبات عالیات در سازمان و توسعه فعالیت‌های آن و .. برنامه ریزی شده است که در پایان سال تمامی معاونت‌ها و مدیریت‌ها در خصوص اجرای برنامه‌های فرهنگی ارزیابی می‌شوند.
در ادامه سایر اعضای جلسه راهکار‌ها و پیشنهادات عملیاتی خود را در راستای تحقق شعار سال ارائه کردند.

دیگر خبرها

  • بانک مرکزی در تامین ارز واردات دارو تاخیر داشته است
  • ۴۰ درصد معادن نیشابور فعال است
  • بررسی تامین ناوگان حمل و نقل شهری در کمیسیون اصل نود
  • استمرار روند رشد اقتصادی/ وزارت نفت پرچم سرمایه‌گذاری خارجی را هم بالا برد
  • کشت فراسرزمینی منجر به تقویت تولید داخلی و تامین امنیت غذایی می‌شود
  • آغاز طرح توسعه مسجد روستای چیچک در سلماس
  • انجمن واردکنندگان برنج ایران: برنج وارداتی هم از سفره مردم پر می‌کشد؟
  • تامین سرمایه اجتماعی و اعتماد سازی عمومی رکن اساسی در تحقق شعار سال است
  • ◄ خیز کشور هند برای استفاده از حمل و نقل دریایی بجای حمل و نقل جاده ای
  • قطار وعده‌ها برای ساخت راه‌آهن در چهارمحال و بختیاری