Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، رضوان حکیم زاده، صبح چهارشنبه در همایش تخصصی مدیران دوره‌های ابتدایی استان یزد با اشاره به علت تدوین سند تحول بنیادین اظهار داشت: تحول بنیادین یک تحول همه جانبه است و در این سند چند چرخش اساسی داریم.

وی عنوان کرد: حرف اصلی سند تحول، تربیت به جای آموزش و تربیت تمام ساحتی است و دوران قبل از تدوین سند، دوران آموزش و تربیت تک ساحتی بوده است که حاصل آن رشد تک بعدی دانش آموزان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حکیم زاده بیان کرد: تربیت متوازن یعنی اینکه دانش آموزان در ابعاد مختلف رشد کنند و تحقق این امر نیازمند بازنگری در نقش‌ها است یعنی معلمان به عنوان اثرگذارترین عنصر در این فرآیند، به مربی تبدیل می‌شوند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: معلم و مدیر مهمترین عامل در کیفیت بخشی آموزشی هستند و تربیت ایجاب می‌کند معلم هر روز که به مدرسه می‌رود، فکر کند چه کند تا دانش آموزان ما تربیت شوند.

وی بیان کرد: کتاب خدا بالاترین راهنمای عمل بشر است، اما در این میان نقش رسول خدا مهم است زیرا ممکن است فردی دیگر به عنوان خلیفه جامعه مسلمین برای اجرای آن به بیراهه برود بنابراین نقش معلم نیز در این سند همانند نقش انبیای الهی است.

حکیم زاده خطاب به مدیران و معلمان ادامه داد: اگر به واقع به دنبال تربیت هستید، هیچ فرمولی جز فرمولی که خداوند تعیین کرده وجود ندارد یعنی باید صدای آنها را بشنویم و با آنها با عدالت رفتار کنیم و باید در قبال اشتباهات خود یک پیام دریافت کند که آن پیام ممکن است مسیر زندگی او را عوض کند.

وی تصریح کرد: برخی از معلمان رفتارهای آپارتایدی دارند و تنها به چند دانش آموز رتبه اول توجه می‌کنند و بقیه بچه‌ها را به حال خود رها می‌کنند که این بازخورد در زندگی آنها اثرگذار است بنابراین نباید در تشویق خساست به خرج دهیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: ما فقط مسئول نمره و دروس دانش آموزان نیستیم بلکه کودک در نظر تعالیم اسلامی و مبانی قرآنی، موجود ارزشمند و صاحب کرامت هستند و مهم است که ما در مدارس با این کرامت چه می‌کنیم و این همان نکته‌ای است که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به آن توجه جدی شده است.

حکیم زاده تاکید کرد: اگر شعار بازنماندن بچه‌ها از تحصیل را به شعار بازنماندن از تربیت تبدیل کنیم، آنگاه در مسیر سند تحول بنیادین و میدان تربیت قدم برداشته ایم.

وی تصریح کرد: باید حریم کودکان را از کار تجاری و سودجویی دور نگاه داریم بر این اساس محکم ایستاده ایم که ورود مؤسسات آموزشی، کتابهای کمک آموزشی به مدارس ابتدایی ممنوع است و مصوبه ۵۵۱ با قوت اجرا می‌شود و هر چه ناقض بازی و نشاط کودکان باشد باید از حریم مدرسه حذف شود.

کد خبر 4801149

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد بوشهر انتخابات مجلس شورای اسلامی تعطیلی مدارس ایلام بارش برف گرگان قزوین شهرکرد یاسوج مجلس شورای اسلامی خطبه های نماز جمعه بارش باران هفته پژوهش بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۵۰۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح شنا برای ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، فرشید کرمی در جلسه هماهنگی ویژه مهارت آموزی رشته های ورزشی با محوریت طرح شنا در سطح استان گفت: این طرح در راستای شادابی و نشاط برای چهار هزارو ۳۱۳ دانش آموزان پایه ششم ابتدایی از هشتم اردیبهشت ماه در سطح استان اجرا می‌شود.

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش با بیان اینکه آیین افتتاح این طرح از هشتم اردیبهشت ماه برای ۲۳ مدرسه ابتدایی دخترانه و پسرانه در شهرستان بویراحمد رسما آغاز می شود گفت: طبق برنامه زمانبندی شده این طرح با همکاری مدیران و معلمان تربیت بدنی در ۱۰ جلسه برای هر دانش آموز پیش بینی شده و در پایان طرح گواهی مهارت شنا داده خواهد شد.

همچنین مهدی یزدان منش رئیس اداره تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی نیز گفت : در طرح مهارت آموزی رشته های ورزشی دوره دوم ابتدایی دانش آموزان پایه های چهارم، پنجم و ششم به ترتیب رشته های ورزشی طناب زنی، تنیس و روی میز، شنا و دوومیدانی آموزش می‌بینند.

دیگر خبرها

  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • آموزش شنا به ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • اجرای طرح شنا برای ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • آموزش حضوری ارز دیجیتال در تهران
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد
  • افتتاح خانه محیط زیست دماوند همزمان با هفته زمین پاک 
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر