Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@07:39:14 GMT

وقتی حقیقت ضد حقیقت می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۵۰۹۵۷

وقتی حقیقت ضد حقیقت می‌شود

این بود بیانیه ناهنرمندی که گفت، ولی نه همه حقیقت را. بیانیه‌ای که با چاشنی جیغ و کف و هوار حاضرین در سالن به اتمام رسید.

به گزارش مشرق،  ضرب المثل معروفی است که می‌گوید: «نیمی از واقعیت، زشت‌تر از تمامی یک دروغ است» یعنی اگر شاهدی درباره شخصی و یا حادثه‌ای که رخ داده، همه آن ماجرا را عینا و دقیق بازگو و اشاره نکند و فقط به بخش‌ها و قسمت‌های که مورد منفعت و علاقه خود بوده بپردازد، عملی انجام داده که از گفتن یک دروغ زشت‌تر و نا پسندتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
اختتامیه جشنواره سینما حقیقت را می‌توان عصار و چکیده و مصداق درست این ضرب المثل دانست. جایی که ناهنرمند نامربوط وقتی برای گرفتن جایزه بهترین کارگردانی روی صحنه می‌رود به جای گفتن تمام حقیقت فقط به آن بخشی اشاره می‌کند که خوش خوشان عده‌ای ضد انقلاب و سلطنت طلب می‌شود.
ماجرا چیست؟
آیین پایانی سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» دوشنبه شب در تالار وحدت در حال برگزاری بود. طبق معمول و مرسوم این مراسمات مدیران سینمایی و دبیر جشنواره پشت تریبون رفتند و بعد از حال و احوالپرسی هرکدام صحبتی کردند و گزارشی دادند و تعریف و تمجیدی از سینما و فیلم مستند کردند و پایین آمدند.
تا اینجای مراسم به قول معروف همه چیز گل و بلبل بود تا زمان اعطای جایزه به برگزیدگان جشنواره رسید. چند برگزیده بالای سن رفتند و جوایزشان را گرفتند و پایین آمدند، تا نوبت به بخش بلند سینمای مستند رسید. بیشتر بخوانید: مدیر سینمایی که ۳۰ سال خلاف سیاست‌های نظام عمل کرده است + اسناد
در این بخش تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ ۱۸۰ میلیون ریال به «محسن استادعلی» کارگردان «خسوف» تقدیم شد. این آغاز ماجرا بود.
این مستند ساز بعد از گرفتن جایزه پشت تریبون رفت و نقل به مضمون چنین بیانه‌ای که مشخص بود از قبل آن را آماده کرده است خواند: «سلام به همه شما عزیزان. مدت زیادی از وقایع آبان ماه نگذشته است. دوربین‌های ما مستند سازان خاموش بود و موبایل‌های جوانان این مروز و بوم روشن. ثبت حقیقت به حضور و دریافت جایزه نیست. به جسارت بودن است در تنگناهای اجتماعی. کاری که مردم به سرانجام رسانند. این جایزه تقدیم می‌شود به روح جسورترین دوربین و مستند ساز این سرزمین پوریا بختیاری». حمایت خبری بی بی سی فارسی از بیانیه‌خوانی محسن استاد علی

حمایت رادیو فردا از بیانیه‌خوانی محسن استاد علی


این بود بیانیه ناهنرمندی که گفت، ولی نه همه حقیقت را. بیانیه‌ای که با چاشنی جیغ و کف و هوار حاضرین در سالن به اتمام رسید.
یاد سکانسی از فیلم «مختارنامه» می‌افتم جایی که «عبیدالله بن زیاد» در مسجد کوفه در حال رجز خوانی و فحاشی علیه «ابا عبدالله» و اهل بیت است و کسی دم نمی‌زند. کوفیان خفته صم بکم، مات و مبهوت سخنرانی پسر «مرجانه» بودند که به یکباره «میثم تمار» از انتهای مسجد بلند و شد و گفت: «خاکت بر دهان یا ابن مرجانه که مثال از پسر نوح آوردی و حسین (ع) که سرور جوانان بهشت است را با پسر بدکاره نوح قیاس کردی». بله، دوشنبه شب در تالار وحدت میثم تماری نبود که بر دهان این ناهنرمند بکوبد و بگوید: «گفتی ولی نه تمام حقیقت را»کسی نبود که بگویید آیا کسانی که با بی تدبیری کار را بدین جا کشاندن مدیران همین دولتی نبودند که شماها خودتان را پاره پاره می‌کردید برای رای آوردن آنها؟!

کسی نبود که بگوید آیا کسانی که به واسطه شرارت اشرار از نیروی انتظامی شهید شدند و فرزندانشان بی سرپرست شد خدایی نکرده انسان نبودند؟!کسی نبود که بگویید این دوربین‌های که شما از آن به عنوان مستند ساز نام می‌بری فیلم‌هایشان با هزار دروغ و دغل سر از شبکه‌های ضد انقلاب و معاند این مردم و مرز و بوم سر درآورد؟!بله، ما هم به بی‌تدبیری‌ها معترضیم! ولی خب کسی نیست که مثل شما هوای ما را داشته باشد و جایزه بهمان بدهد و بالای سن ببرتمان و تقدیر و تشکر کند و ما هم چشممان را بسته و هر چه از دهانمان در می‌آید بارشان کنیم. بله ما هم اعتراض داریم!

منبع : روزنامه جوان

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق استراماچونی سهمیه بندی بنزین بی بی سی فارسی نیروی انتظامی بی بی سی فارسی جشنواره سینماحقیقت روزنامه جوان مستند ساز جشنواره سینما حقیقت محسن استادعلی میثم تمار ابا عبدالله مختارنامه عبیدالله بن زیاد سینما حقیقت سینماحقیقت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۵۰۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش رادیو فرهنگ در جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، سومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک روز سه شنبه ۴ ازدیبهشت ماه در استودیو شماره یک ساختمان شهدای رادیو آغاز شد و تا ۲۹ اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.
از شبکه رادیویی فرهنگ محمد رضا حاج حیدری برای برنامه «سرزمین من» در بخش برنامه‌های مستمر ترکیبی همچنین نویسندگی و برنامه «بیا حرف بزنیم» به تهیه کنندگی مریم یوسفی پور در بخش برنامه‌های مستمر تولید محتوایی مردمی و «شیما اهدایی وند» برای صدابرداری برنامه «بیا حرف بزنیم» نامزد دریافت این جایزه بودند.

دیگر خبرها

  • مستند می‌تواند در گسترش فرزندآوری تاثیرگذار باشد/کنجکاوی اهالی روستا برای ساخت یک فیلم
  • بانوی ورزش ایران: جایزه ای که از مردم بگیری چیز دیگری است
  • جین کمپیون جایزه افتخاری جشنواره لوکارنو ۲۰۲۴ را می‌گیرد
  • درخشش رادیو فرهنگ در جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک
  • گزارش تصویری | سومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک
  • جشنواره معلولین هند به مستند «احمد» جایزه داد
  • رادیو صدای لحظه‌هاست
  • «احمد» در هند جایزه گرفت
  • جشنواره معلولین هند به مستند «احمد» جایزه داد
  • گاف جدید بایدن: آزادی را به جای دموکراسی انتخاب کنید!