Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: 110 هنرمند کشور به اتفاق یکی از اعضای خانواده خود (220 نفر) به دعوت منطقه آزاد قشم از پائیز پایتخت با هدف تکریم و گشت و گذار در تنها ژئوپارک جهانی ایران، به سرزمین بهاری قشم آمدند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، مرتضی شیخ زاده اعلام کرد: با رایزنی های انجام شده،  تمام هزینه های این رویداد کم نظیر، شامل اسکان، پذیرایی و حتی سفر به جزیره هرمز از سوی موسسه هنرمندان پیشکسوت کشور تامین و پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: به همت سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امکان سفر این نامداران که مردم کشورمان با هنرنمایی آنان خاطره دارند، به جزیره قشم فراهم شد و در این راستا سازمان منطقه آزاد قشم نیز مسئولیت برنامه ریزی جزئیات سفر و تردد این عزیزان در سطح جزیره را برعهده دارد.

به گفته شیخ زاده، حضور این تعداد هنرمند پیشکسوت در بزرگترین جزیره خلیج فارس فرصت مناسبی است تا پتانسیل های منطقه آزاد قشم از زبان نامداران هنر ایران زمین به علاقمندان معرفی شود.

وی همچنین از فعالان رسانه ای جزیره قشم درخواست کرد از این فرصت برای انجام مصاحبه با هنرمندان پیشکسوت استفاده کنند و نظرات آنان را در مورد ظرفیت های ارزشمند حوزه گردشگری جویا شوند.

بنا به این گزارش، هنرمندان پیشکسوت کشورمان در حوزه های سینما، تئاتر، موسیقی، عکاسی، گرافیک، خوشنویسی، نقاشی، نگار گری و شعر و ادب روز سه شنبه 26 آذر ماه با استقبال رسمی مرتضی شیخ زاده معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، علیرضا کمساری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و علیرضا امری کاظمی مدیر ژئوپارک جهانی قشم و سرپرست مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این منطقه از طریق فرودگاه بین المللی قشم وارد این جزیره با آب و هوای کاملای بهاری شدند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران پایتخت خانواده قشم گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۵۱۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگذشت استاد کاظم نجفی هنرمند پیشکسوت صنایع‌دستی

به‌گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، دوشنبه سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ ضمن تسلیت درگذشت استاد کاظم نجفی هنرمند برجسته و پیشکسوت صنایع‌دستی در رشته چلنگری (آهنگری به شیوه سنتی) اظهار کرد: این هنرمند به‌عنوان آخرین گنجینه زنده بشری برای حفظ، احیا و ثبت‌ملی هنر و فن چلنگری مازندران در فهرست آثار ناملموس کشور بسیار تلاش کرد.   مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با اشاره به تسلط این هنرمند پیشکسوت به تکنیک خاص در چلنگری، افزود: آهنگری سنتی با استفاده از جوش گِل رس به هم و ساخت ابزار و ادوات کشاورزی یکی از شاخص‌های هنری این هنرمند در ساخت محصولات بوده است.   ایزدی آهنگری را یکی از کهن‌ترین روش‌های فرم دهی فلزات برشمرد و تصریح کرد: چلنگری، نوعی آهنگری سنتی است که در آن اشیاء سبک وزن مانند میخ طویله، میخ سرکج، داس، انبر، سیخ، سه پایه، منقل، نعل اسب و جوالدوز ساخته می‌شد.   مرحوم نجفی در سال ۱۴۰۰ به عنوان گنجینه زنده بشری در رشته جلنگری، آهنگری سنتی به شماره ثبت ۱۳۴ در فهرست ناملموس ملی ثبت شده است.

دیگر خبرها

  • شیلات و کشاورزی رکورددار افزایش سرمایه‌گذاری در قشم
  • تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از ۳۱۳ میلیون دلار رسید
  • ۵۰۵ میلیون دلارحجم صادرات و صادرات دوباره از قشم
  • درگذشت استاد کاظم نجفی هنرمند پیشکسوت صنایع‌دستی
  • درگذشت پیشکسوت صنعت چلنگری 
  • درگذشت هنرمند پیشکسوت صنایع دستی مازندران
  • اولویت انتخابات سرمایه‌گذار در کیش اعلام شد
  • بخشی از طبیعت بهاری بهشت گردشگری استان قزوین به روایت فیلم
  • روستای سهیلی جزیره قشم مقصد گردشگری دریایی در کشور
  • بهره‌برداری از ۵۴ طرح صنعتی و گردشگری در قشم