Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس شهردار شیراز گفت: برابر با ماده ٥٥ قانون شهرداری‌ها بخشی از وظیفه شهرداری ها، حاکمیتی است و در بخش حمل و نقل اگرچه به شرایط فعلی دولت اشراف داریم اما این وظیفه نباید ساقط شود.

حیدر اسکندرپور چهارشنبه ٢٧ آذر جلسه آیین تجلیل از فعالان حوزه حمل و نقل به مناسبت هفته حمل و نقل با تاکید بر اینکه معتقدیم حمل و نقر عمومی یک وظیفه حاکمیتی است و حاکمیت باید هزینه آن را بپردازد، گفت: در اتفافات سال های اخیر کشور بخش اصلی امنیت شهرها ارتباط مستقیمی با حمل و نقل عمومی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گزارش ایسنا، او با بیان اینکه اگر بناست شهرداری وظیفه حاکمیت را انجام دهد پس دولت باید بخشی از هزینه را بپردازد، افزود: در سال ٩٧ حدود ٢٠٠ دستگاه به قیمت هر دستگاه  ٥٠٠ میلیون تومان خریداری کردیم که امروز ارزش ریالی هر یک از این دستگاهها و امروز به ٢ میلیارد تومان رسیده است.

شهردار شیراز با بیان اینکه همه هزینه خرید این اتوبوسها را شهرداری پرداخت کرده است، خاطرنشان کرد: اتوبوسها را به قیمت ١٥٠ میلیون تومان به بهرهبردار واگذار کردیم؛ ٤٥ تومان را نقد دادند و مابقی را مقرر شد در بازه زمانی ١٠ ساله پرداخت کنند.

اسکندرپور همچنین با بیان اینکه برای هر دستگاه اتوبوس در سطح شهر شیراز سالانه ٥٥ میلیون تومان یارانه میدهیم، عنوان کرد: در شهرداری که نباید از مردم عوارض بگیریم تا وظیفه حاکمیتی را انجام دهیم!

شهردار شیراز همچنین گفت: خط ٢ مترو در حال اجراست و به مردم شیراز قول دادهایم که حفاری این خط تا پایان امسال انجام شود و تا دهه فجر سال آینده فاز اول آن به بهره‌برداری برسد.  

اسکندرپور با بیان اینکه ٥٠ درصد۵۰ درصد برعهده شهرداری است، ادامه داد: با توجه به اینکه ساخت هر یک کیلومتر مترو و تجهیز آن ٥٠ میلیون تومان هزینه دارد و ۵۰ درصد این هزینه عهده شهرداری است، عملا بودجه یک سال شهرداری شیراز باید به احداث مترو اختصاص یابد.

او ادامه داد: هزینه یک بلیت در مترو شیراز حدود ٦ هزار تومان است اما مردم هزار تومان آن را پرداخت می کنند و این در طول سال هزینه سنگینی برای شهرداری به دنبال دارد، اینجاست که مُد حمل و نقلی دوچرخه موضوعیت پیدا می کند.

به گفته شهردار شیراز، در بودجه امسال ٥٥ میلیارد تومان یارانه برای هزار دستگاه اتوبوس فعال موجود در شهر پیش‌بینی شده بود و برای دوچرخه و پیدا شدن سهم آن در حمل و نقل نیز باید شهرداری یارانه پرداخت کند.

اسکندرپور اضافه کرد: برای شروع عملیات تراموا نیز ٥٠٠ میلیون تومان اختصاص داده شده و منتظر دولت هم نمانده‌ایم، واقعیت هم اینست که منتظر نمی مانیم تا بودجه از جایی برسد.

او همچنین ابراز امیدواری کرد که دولت در بحث حمل و نقل عمومی، شهرداریها را با توجه به کسر درآمدها، کمک کند.

شهردار شیراز با اشاره به وارد شدن خسارت‌های میلیاردی به زیرساخت‌های شهری در حوادث اخیر و تحمیل هزینه‌های ثانویه به مجموعه مدیریت شهری در این ارتباط، گفت: در این شرایط سخت درآمدی باید مترو، توسعه ناوگان عمومی، اجرای تراموا و ساماندهی دوچرخههای اشتراکی را هم به سرانجام برسانیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شهرداری شهردار شیراز دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۵۳۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسدود شدن کنارگذرهای رودخانه خشک شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس ، معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز گفت: کنارگذر‌های رودخانه خشک شیراز به دلیل بارندگی و حفظ ایمنی شهروندان تا اطلاع ثانوی مسدود هستند.
 روح‌الله خوشبخت با اشاره به آمادگی شهرداری شیراز را برای ارائه خدمات به شهروندان اعلام و اظهار کرد: از شهروندان گرامی تقاضا می‌شود تا بازگشت شرایط جوی پایدار به هشدار‌ها توجه و با مسئولان همکاری کنند.
معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز با تصریح بر انسداد کنارگذر‌های رودخانه خشک شیراز به دلیل بارندگی و حفظ ایمنی شهروندان گفت: شهروندان هرگونه مشکلی را به سامانه‌های مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ و ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اطلاع داده تا همکاران ستاد مدیریت بحران شهرداری شیراز در کمترین زمان ممکن برای رفع آن مشکل اقدام می‌کنند.
وی گفت: با توجه به هشدار هواشناسی از سفر‌های غیرضروری با خودرو‌های شخصی در سطح شهر پرهیزکرده و از تجمع در حریم و بستر رودخانه  خودداری شود.

دیگر خبرها

  • از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری
  • از بزرگترین پارک آبی کشور در شهر شیراز چه می‌دانید؟
  • مسدود شدن کنارگذرهای رودخانه خشک شیراز
  • راه اندازی دبیرخانه مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز
  • مسئولان در امر حجاب وظیفه حاکمیتی، اخلاقی و اجتماعی دارند
  • بررسی لایحه کمک‌هزینه شهرداری شیراز برای کرایه سفر
  • دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز راه‌اندازی شد
  • سردار آزمون: من به وظیفه ام عمل کردم
  • راه‌اندازی دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز
  • آزمون: وظیفه ام را در برابر بولونیا انجام دادم