Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-16@20:51:28 GMT

لرستان در بین 8 استانی که بیشترین سوء تغیه را دارند

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۵۴۵۹۹

لرستان در بین 8 استانی که بیشترین سوء تغیه را دارند

استاندار لرستان گفت: متاسفانه لرستان جزو ۸ استانی است که با مشکل سوء تغذیه مواجه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، سید موسی خادمی ظهر امروز در هجدهمین کنفرانس حقوق تخصصی کودک با اشاره به اینکه کودکان بی دفاع‌ترین و حساس‌ترین اقشار هستند که از آسیب‌های  اجتماعی به راحتی تاثیر می‌پذیرند،عنوان کرد: برگزاری این‌گونه جلسات کمک می‌کند که ذهنیت‌ها را در مورد کودکان اصلاح کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: برای تغییر نگرش‌ها نیازمند کارهای فرهنگی هستیم.

 استاندار لرستان در ادامه با بیان اینکه من معتقدم حاشیه‌‌نشینی در استان با دیگر جاها متفاوت است، تصریح کرد: در جاهای دیگر افراد به دنبال گمشده‌گی هستند که ممکن است کنترل اجتماعی از دست برود، اما در لرستان کنترل اجتماعی به دلیل فضای عشیره‌ای برقرار است. اما اگر معضل حاشیه نشینی در استان کنترل نشود، بدون شک در بلند مدت به معضلی تبدیل خواهد شد.

وی در مورد کودکان کار نیز بیان کرد: منظور از دستگیری کودکان جمع‌آوری آنها است، زیرا اگر این موضوع ساماندهی نشود بقیه هم این کارها را انجام می‌دهند.

استاندار لرستان بر جمع‌آوری کودکان کار و حمایت از آنها در راستای توانمندسازی تاکید کرد.

خادمی با بیان اینکه در جامعه عشایری هنوز نهاد خانواده کارکرد خود را از دست نداده و برخی حمایت ها وجود دارد، عنوان کرد: ورود سازمان‌های مردم نهاد برای رفع مشکلات کودکان کار ضروری است.

وی به موضوع سوئ تغذیه کودکان در استان نیز اشاره و گفت: متاسفانه لرستان جزو ۸ استانی است که با مشکل سوء تغذیه مواجه است، و متاسفانه  تغذیه مدارس خوب اجرا نشده است.
 
استاندار لرستان در پایان بر‌حق ایجاد برنامه‌های شاد و مفرح برای کودکان تاکید و اظهار کرد: ایجاد شادی برای کودکان و عدم جلوگیری از برنامه‌های مفرح نیازمند تغییر نگرش‌ها است.

منبع: فارس

کلیدواژه: لرستان کودکان تغذیه آسیب های اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۵۴۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریک استاندار لرستان به مناسبت روز ارتش

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، متن پیام فرهاد زیویار استاندار لرستان به مناسبت روز ارتش به شرح زیر است: 

بسم الله الرحمن الرحیم

تاریخ سراسر افتخار ایران اسلامی در برهه‌های مختلف نشان از همت دلاورمردانی دارد که با بذل جان و با روحیه شهادت‌طلبی و دشمن‌ستیزی خود، استوار و محکم ایستاده‌اند و با ایستادگی خود، لرزه به اندام دشمنان این نظام و انقلاب انداخته‌اند.

۲۹ فروردین ماه که به پاس قهرمانی و وفاداری ارتشیان به آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران از سوی رهبر کبیر انقلاب اسلامی، به نام روز ارتش نامگذاری شده است یادآور جانفشانی و مجاهدت‌های سترگ غیور مردان پرافتخار ارتش جمهوری اسلامی ایران و فرصتی شکوهمند برای نمایش حماسه‌آفرینی‌های فراموش نشدنی نیروی زمینی قهرمان در دفاع از استقلال، امنیت و تمامیت ارضی کشور برابر دشمنان ایران اسلامی است و نشان از آن دارد که فرزندان غیور این سرزمین در هر لباس و هر جایگاهی که باشند دل در گرو میهن اسلامی خود و نظام مقدس جمهوری اسلامی دارند و بر پایه ایمان و اعتقاد راسخ خود همواره از کیان اسلامی خود دفاع می‌کنند.

ارتش غیور جمهوری اسلامی که نقش حماسی خود را در کنار سپاهیان، بسیجیان و دیگر نیرو‌های مسلح در دوران دفاع مقدس در مسیر حفظ عزت نظام و کشور در سایه رهبری‌های حکیمانه امام راحل و تقدیم شهدای والامقام ایفا نمود، هرگز از پای ننشست و با پیروی از منویات مقام معظم رهبری با دستاورد‌های نظامی ارزشمند، ورود به جهاد خودکفایی، امدادرسانی، مردم‌یاری و کمک در بحران‌ها و بلایای طبیعی و ... به رسالت خطیر خود در مسیر آینده کشور به‌نحو شایسته عمل نمود.

 اینجانب ضمن تبریک عملیات غرور آفرین «وعده صادق» در تنبیه رژیم منحوس صهیونیستی توسط سپاه سر افراز اسلام به دلاور مردان ارتش جمهوری اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عزیز ارتش برای تمامی جان برکفان این نیرو و سایر نیرو‌های مسلح کشور تداوم اقتدار و بصیرت را آرزو کرده، این روز ارزشمند را به‌ویژه به فرماندهان و ارتشیان جان برکف این یگان در استان لرستان تبریک و تهنیت عرض نموده و موفقیت و سرافرازی روزافزون این عزیزان را در راه خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و پیشبرد اهداف دفاعی کشور از درگاه خداوند منان مسئلت دارم.

دیگر خبرها

  • پیام تبریک استاندار لرستان به مناسبت روز ارتش
  • حمایت از نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان در لرستان
  • برترینهای مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در کرمان
  • رونمایی از دو عنوان کتاب در لرستان
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی عکس "یاریگران زندگی" 
  • شکرانۀ شادی برای «وعده صادق» در لرستان+ فیلم
  • تأکید استاندار لرستان بر تسریع در اجرای طرح ملی مسکن
  • سمنان مقصد اولین سفر استانی رئیس جمهور در سال جدید
  • هنر انقلاب اسلامی یک رویکرد است
  • تبلور اندیشه‌های انقلاب اسلامی در هنر انقلابی