Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سرهنگ "علی اصغر جمالی" امروز چهارشنبه، درجمع خبرنگاران با تشریح جزئیات این خبر افزود: در پی شکایت و مراجعه افرادی به پلیس آگاهی مبنی بر اینکه از طریق آگهی سایت دیوار اقدام به رهن واحد مسکونی کرده و اکنون فرد دیگری مدعی شده که مالک واحد اجاره شده است، پیگیری این موضوع بصورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: درتحقیقات اولیه از مالباختگان مشخص شد که آنان در جریان رهن و اجاره منزل، در دام گروهی کلاهبرداری افتاده اند که در پوشش اجاره و رهن خانه اقدام به کلاهبرداری میلیاردی از متقاضیان کرده اند .

فرمانده انتظامی ویژه کیش به نقل از یکی از شاکیان این پرونده افزود: در زمان عقد قرارداد و رهن و اجاره منزل، فردی که خود را مالک معرفی کرده بود، سند رسمی مالکیت ثبت اسناد و املاک را به رویت وی رسانده و به بهانه اینکه کمیسیون املاک ندهند قرارداد را در همان منزل منعقد نموده اند و فردی با ارائه فرم قرارداد و مهر های مربوط به مشاوران املاک آن را تایید کرده است.

فرمانده پلیس کیش اضافه کرد: پس از شناسایی این گروه کلاهبردار، با مجوز قضایی و عملیاتی ضربتی در یک اقدام غافلگیرانه متهمان دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شدند.

سرهنگ جمالی اضافه کرد: در بررسی  از محل حضور متهمان، کلیه اسناد، قراردادها و مهرهای جعلی املاک کشف و ضبط گردیده و متهمان در بازجویی های پلیسی به ۱۰ فقره کلاهبرداری به ارزش تقریبی ۶ میلیارد ریال اعتراف کردند.

 وی افزود: ارزش رهن واقعی واحد های مسکونی بیش از ۲۰ میلیارد ریال بوده است که متهمان با شناسایی منازلی که مالکین آنها به مدت طولانی در جزیره حضور نداشتند و یا به صورت شبانه به مسافرین اجاره داده شده بود را به مدت محدود اجاره و اقدام به جعل اسناد منازل می کردند و خود را  به عنوان مالک معرفی می کردند، متهمان تاکنون با این شیوه از ۱۰ نفر به مبلغ ۶ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده اند.

فرمانده انتظامی ویژه کیش با بیان اینکه متهمان با وعده های غیرمعقول و زیرکانه اقدام به جلب اعتماد اقشار ضعیف جامعه کرده بودند، به شهروندان توصیه کرد: از رهن و اجاره ملک خود بصورت قولنامه ای اجتناب کرده و معاملات خود را در بنگاه یا دفاتر اسنادی که دارای مجوز فعالیت رسمی هستند به ثبت برسانند.

برچسب‌ها کیش کلاهبرداری انتظامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کیش کلاهبرداری انتظامی کیش کلاهبرداری انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۵۶۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاچاق هروئین و شیشه در پوشش باند خانوادگی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری پلیس، سرهنگ حسین باباپور گفت: درپی ارجاع چندین فقره گزارش و شکایات مردمی مبنی بر فروش و توزیع مواد مخدر در جنوب شهر تهران پرونده‌ای در این رابطه تشکیل و تیمی از ماموران عملیات ویژه این پلیس رسیدگی به موضوع را دردستور کار خود قرار دادند.


این مقام انتظامی افزود: پس از چندین روز تحقیقات فنی مشخص شد، این زوج جوان سابقه دار به تازگی با مراجعه به مرز‌های شرقی کشور مقادیر قابل توجهی مواد مخدر را تهیه و قصد دارند از طریق محور‌های مواصلاتی آن را به پایتخت منتقل و توزیع کنند.


رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر فاتب گفت: به دنبال این موضوع با رصد دقیق فعالیت مجرمانه متهمان و شناسایی مسیر حرکتشان در یکی از شهر‌های استان کرمان، بدین ترتیب شمارش معکوس برای دستگیری آنان آغاز شد.


سرهنگ باباپور افزود: ماموران پس از چند شبانه روز رصد و پایش دقیق، موفق شدند در یک عملیات غافلگیرانه متهمان را قبل از ورود به پایتخت دستگیر و در بازرسی از آنان ۱۴ کیلو و ۷۰۰ گرم شیشه و سه کیلوگرم هروئین کشف کنند.


رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ گفت: متهمان پس از دستگیری به پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت منتقل و پس از انجام تحقیقات تکمیلی برای ادامه سیر مراحل قانونی به مقام قضایی منتقل شدند.

دیگر خبرها

  • طرح ساماندهی اجاره بهای املاک اصلاح شد
  • رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح ساماندهی اجاره بهای املاک
  • با آگهی‌های اجارهٔ ارزان خانه گول نخورید!
  • آگهی‌های دروغین اجاره ارزان خانه؛ بیعانه ندهید!
  • انهدام باند جعل مدارک تحصیلی و آموزشی
  • انهدام باند توزیع شیشه و هروئین در جنوب تهران
  • انهدام باند زن و شوهری توزیع شیشه و هروئین در جنوب تهران
  • قاچاق هروئین و شیشه در پوشش باند خانوادگی
  • مستاجران مراقب کلاهبرداری در سامانه املاک باشند
  • دستگیری کلاهبردار فروشنده زمین غیر در ورامین/۱۸ شاکی مراجعه کردند