Web Analytics Made Easy - Statcounter

همایش‌ تجلیل از برترین‌های پژوهشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ۲۶ آذر در پنجمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در سال همایش‌های غدیر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان: همایش‌ تجلیل از برترین‌های پژوهش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در پنجمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در سال همایش‌های غدیر برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این نشست محمدهادی یعقوب‌نژاد، معاون پژوهشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در خصوص نحوه انتخاب پژوهشگران برتر، گفت: در انتخاب پژوهشکده‌ها و مراکز پژوهشی، ۱۵ شاخص را برای برتری در نظر می‌گیریم از این رو ۴ پژوهشکده‌ای که بیشترین امتیاز را دارند به عنوان پژوهشکده برتر برگزیده می‌شوند.

 

وی بیان کرد: در بخش گروه‌های پژوهشی، از ۳۳ گروه مورد نظر گروه فلسفه سیاسی از پژوهشکده علوم و اندیشکده سیاسی با نمره عالی برگزیده شده اما سه گروه فلسفه و کلام، مطالعات اجتماعی و تمدن و حقوق شایسته تقدیر شدند.

 

تالیف ۳۰ جلد کتاب

 

همچنین ابراهیم علیپور، مدیر پژوهشکده فلسفه و کلام این پژوهشگاه نیز در این نشست گفت: پژوهشکده ۴ فعالیت عمده را در دستور کار خود قرار داده است و اولین کار آن آسیب‌شناسی امور بوده و دومین کار در دستور کار قرار دادن مسائل و نیازهای جدید است و در این زمینه در آینده بالغ بر ۳۰ جلد کتاب منتشر خواهد شد.

 

وی افزود: قطبی‌سازی و مسئله محوری اساس کار در دوره جدید است یعنی همه پروژه‌های گروه فلسفه و کلام، مسئله‌محور است، همچنین در عرصه بین‌المللی نیز به خوبی ظاهر شدیم.

 

تولید ۲۴۷ جلد آثار قرآنی

 

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلیمن یوسفی مقدم، رئیس پژوهشکده علوم و معارف قرآن کریم نیز در این همایش گفت: پژوهشکده علوم و معارف قرآن در صحنه پژوهش‌های قرآنی در سطح کشور و مجامع بین‌المللی به خوبی ظاهر شده است.

 

وی افزود: پژوهشکده تاکنون ۱۳۶ عنوان اثر در ۲۴۷ جلد منتشر کرده و ۳۷ مورد در دست نشر قرار گرفته و آثار در دست تحقیق ۸۵ مورد در دست انتشار است؛ این پژوهشکده مدت کوتاهی است که در جهت کارهای خاص علمی و تخصصی حرکت می‌کند.

 

یوسفی مقدم بیان کرد: ۱۸ اثر از نمایشگاه سال گذشته تا امسال منتشر کردیم و دو اثر دیجیتالی سبد قرآن کریم و نرم‌افزار فرهنگ‌نامه‌ها و  دانش‌نامه‌های تخصصی از جمله این آثار است.

 

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین سیف‌الله صرامی رئیس پژوهشکده فقه و حقوق نیز در این نشست گفت: در یک سال گذشته کار برجسته این پژوهشکده ماموریتی مبنی بر توجه به مسائل فقهی و حقوقی به روز جامعه بود که به درستی و با برنامه‌ریزی دقیق آن را به ثمر رساندیم ر و بر اساس این ماموریت چندین هم اندیشی با موضوعات مبتلا به جامعه را برگزار کردیم.

 

 

منبع: خبرگزاری ایکنا

پایان پیام/500

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد کانون های مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد روزنامه بارندگی و سیلاب مجلس طرح ملی فهما وحدت حوزه و دانشگاه پژوهش تقدیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۵۶۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، با استقبال خوب علما و اندیشمندان از کشور‌های مختلف، بیش از ۱۳۰ مقاله به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیس و فرانسه دریافت و حدود ۹۰ مقاله پذیرفته شد.

این مقالات با ویرایش اولیه در ۶ مجلد (سه جلد فارسی و ۲ جلد عربی و یک جلد انگلیسی و فرانسه) تدوین و چاپ شده است که در اجلاس عمومی همایش که فردا پنجشنبه سی ام فروردین در سالن اجتماعات دانشکده فنی دانشگاه صنعتی فرات الاوسط با حضور اندیشمندان و علمای کشور‌های مختلف برگزار می‌شود، رونمایی خواهد شد.

سومین همایش بین المللی معرفت و رسالت حسینی با حضور اساتید دانشگاه و مرکز پژوهش‌های کربلا (وابسته به عتبه حسینی)، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق، سندیکای دانشگاهیان کربلا، مرکز مطالعات راهبردی حشد الشعبی، ستاد فرهنگی اربعین و بنیاد بین‌المللی اربعین و با شرکت اندیشمندانی از شش کشور عراق، ایران، کویت، سوریه، ترکیه و بحرین دانشگاه صنعتی فرات الاوسط برگزار می‌شود.

در این همایش آیت الله دقیق از علمای مبارز عراق، آیت الله حسینی نماینده مقام معظم رهبری در عراق، آل کاظم سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق، عبدالامیر قرشی معاون پژوهشی عتبه حسینی و چند تن از رؤسای دانشگاه‌های ایران و عراق و رئیس مرکز مطالعات راهبردی حشد در اربعین و مقاومت اسلامی طوفان الاقصی و بازتاب‌های جهانی فرهنگ و شعائر حسینی و چشم انداز‌های جهانی اربعین سخنرانی خواهند کرد.

 

دیگر خبرها

  • برترین‌های جشنواره فیلم شهرنما تجلیل شدند
  • برگزاری همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب»
  • قدردانی از فعالان و برترین‌ های حوزه گندم، آرد و نان در گلستان
  • ​​​​​​​«همایش جهانی بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب» برگزار شد
  • برگزاری «همایش جهانی بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب» در قم
  • تجلیل از هنرمندان طراز هنر انقلاب/ مسعود نجابتی چهره هنر انقلاب در سال ۱۴۰۲ شد
  • هنر تئاتر با فرهنگ گفتگو شکل می‌گیرد
  • تجلیل از هنرمندان برتر استان مرکزی
  • پژوهشگاه هوافضا؛ گامی در جهت تحقق اهداف فضایی کشور
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا