Web Analytics Made Easy - Statcounter

فراخوان ششمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب در سال ۱۳۹۸ از سوی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان: به منظور گسترش عدالت فرهنگی در سراسر کشور و پشتیبانی از اقدامات انجام شده و طرح های ابتکاری در حوزه کتاب و کتابخوانی و نیز جلب توجه سازمان ها و نهادهای مرتبط به اهمیت کتاب در جامعه، ششمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس فراخوان این جشنواره، مجموعه فعالیت‌های فرهنگی- ترویجی مرتبط  با کتاب‌خوانی که با مشارکت‌های مردمی، نهادها و سازمان‌های فعال در میان روستائیان و عشایر اجرا شده و یا برای اجرا در سال آینده برنامه‌ریزی شده است، می‌تواند نامزد شرکت در جشنواره باشد. در هر برنامه، اعم از اجرا شده یا پیش‌بینی‌شده، باید اهداف، شیوه اجرا، نهادهای مشارکت‌کننده و نحوه تأمین بودجه مشخص شود. برای شرکت در جشنواره، ضروری است مجموعه فعالیت‌ها، برنامه‌ها، مدارک و مستندات به امضای دهیار، رئیس شورای اسلامی و مسئول کتابخانه یا متولی طرح‌های کتاب‌خوانی برسد.

 

برنامه‌های ارسالی می‌تواند دربرگیرنده اقدامات زیربنایی شامل تأسیس نهادهای مرتبط با کتاب‌خوانی از جمله کتابخانه، واگذاری زمین، تأمین تجهیزات و امکانات زیربنایی، فعالیت‌های ترویجی شامل برگزاری مسابقات، جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها و هر فعالیتی که به نحو مبتکرانه و خلاقانه‌ای به ترویج کتاب و کتاب‌خوانی بیانجامد، باشد. بر اساس این فراخوان، برنامه‌ها و فعالیت‌های ترویج کتاب‌خوانی و معرفی روستاها و عشایر دوستدار کتاب باید متناسب با نیازهای محلی، آیین‌های بومی و ارزش‌های دینی و ملی بوده و  تأثیرات پایداری در ارتقای سطح فرهنگ کتاب‌خوانی داشته باشد؛ از مشارکت مردمی و پشتیبانی واحدهای اجرایی روستا و عشایر برخوردار باشد؛ پوشش جمعیتی مناسب داشته باشد و به‌خصوص زنان، کودکان و نوجوانان را مورد توجه قرار دهد.

 

گفتنی است، مدارک لازم برای شرکت در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب شامل اصل طرح، فرم تکمیل‌شده با مهر و امضای دهیار، رئیس شورای اسلامی روستا یا تیره عشایری و مسئول طرح، مستندات (فیلم، عکس، گزارش، تقدیرنامه) برای فعالیت‌های شاخص و ابتکاری است. متقاضیان می بایست مدارک لازم را تا پایان وقت اداری روز سه شنبه 10 دی ماه ۱۳۹۸ از طریق پست به دبیرخانه های استانی مستقر در اداره کل ارشاد اسلامی استان ها و یا به صورت مستقیم به دبیرخانه مرکزی جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب به نشانی تهران، خیابان شهید مطهری، خیابان فجر (جم سابق)، شماره ۷، ساختمان فجر، طبقه ۵، کد پستی ۱۵۸۹۷۴۳۱۱۱ ارسال کنند.

 

 

 

 

منبع:masjedketab.ir

پایان پیام/500

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد وحدت حوزه و دانشگاه بارندگی و سیلاب مسجد کانون های مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد حوزه علمیه طرح ملی فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۵۶۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران

به گزارش حوزه فرهنگ خبرگزاری تقریب، ۷۵روز از چهل و یکمین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی می‌گذارد، حالا فراخوان دوره چهل ودوم این جایزه منتشر شده است، و ناشران، پژوهشگران، محققان، مولفان، مترجمان و مصححان تا 31 شهریور فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه این جایزه ارسال کنند.

چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران با هدف شناسایی و معرفی کتاب‌های برتر، کمک به اعتلای سطح دانش و فرهنگ مکتوب جامعه اسلامی، حفظ استقلال و هویت فرهنگی و حمایت و تشویق پدیدآورندگان متعهد و متخصص، بهمن‌ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

بر اساس این فراخوان، دبیرخانه جایزه کتاب سال از ناشران، پژوهشگران، محققان، مولفان، مترجمان و مصححان دعوت می‌کند با ثبت‌نام در تارنمای اینترنتی کتاب سال کتاب یا کتاب‌های پیشنهادی خود را به دبیرخانه جایزه کتاب سال ارسال کنند.

کتاب‌های ارسالی باید دارای برگه اعلام وصول بوده و برای نخستین‌بار در سال ۱۴۰۲ منتشر شده باشند. همچنین کتاب‌های ارسالی نباید کمک درسی و عکس‌برداری‌شده باشند.

کتاب‌های داستان کوتاه، داستان بلند و رمان بزرگسال، پژوهش و نقد ادبی (تألیف)، مستندنگاری، شعر بزرگسال و و همه کتاب‌های حوزه کودک و نوجوان به دلیل هم پوشانی با «جایزه جلال آل احمد»، «جشنواره بین‌المللی شعر فجر» و «جایزه ملی کودک و نوجوان» در جایزه کتاب سال داوری و بررسی نمی‌شوند.

براساس این فراخوان، فقط کتاب‌هایی در جایزه کتاب سال داوری و ارزیابی می‌شوند که پدیدآورنده یا ناشر، کاربرگ ثبت‌نام را در تارنمای این جایزه تکمیل کرده و به همراه دو نسخه از کتاب به دبیرخانه ارسال کند. کتاب‌های دریافت شده بازگردانده نخواهد شد.

متقاضیان می‌توانند تا ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۳ آثار خود را به نشانی تهران، خیابان انقلاب اسلامی، خیابان برادران مظفر جنوبی، کوچه خواجه‌نصیر، شماره ۲، طبقه اول، دبیرخانه جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران (کدپستی ۱۳۱۵۷۵۳۷۱۵) ارسال کنند یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۰۰۶۳۶۳ داخلی ۲۷۱ تا ۲۷۸ تماس بگیرند.

مراسم چهل و یکمین جایزه کتاب سال و سی و یکمین جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، روز چهارشنبه - ۱۸ بهمن ۱۴۰۲- با حضور آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» در تالار وحدت برگزار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جعفرآباد مغان میزبان دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر از فردا
  • انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • فراخوان دوسالانه «کارتون کتاب» منتشر شد
  • فراخوان ششمین جشنواره دو سالانه بین المللی «کارتون کتاب»
  • صد و پنجاه و ششمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» منتشر شد
  • ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» فراخوان داد
  • فراخوان چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران منتشر شد
  • کتاب شعر جشنواره نفس پاک منتشر می‌شود
  • فراخوان چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران