Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-23@16:53:10 GMT

مرکز نو آوری بانک تجارت افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۵۷۱۹۴

مرکز نو آوری بانک تجارت افتتاح شد

هیبت اله سمیع، معاون مدیرعامل بانک تجارت در امور برنامه ریزی و نظارت که در این مراسم حضور داشت گفت: افتخار بزرگی که در آستانه ۴۰ سالگی بانک تجارت شاهد افتتاح پنجره نوآوری تجارت که ترکیبی از شتاب دهنده، مرکز رشد و مجتمع فناوری است باشیم.
وی ضمن اشاره به این مطلب که بانک تجارت با کوله باری از تجربه حاصل از ادقام ۱۲ بانک ایرانی و مشترک ایرانی و خارجی و ۴۰ سال سابقه حضوردر اکوسیستم اقتصادی کشور با حمایت و ایجاد زیرساخت‌های اقتصادی و صنایع و کارآفرینی به خوبی ایفای نقش کرده است، ادامه داد: اکنون این بانک در سنوات بلوغ خود با بازسازی ترازنامه و بهبود ساختار مالی در استانه تحولات بزرگ در بازنگری مدل کسب و کار و ایجاد ساختار وبسترسازی و فعالیت در عصر جدید بانکداری قراردارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سمیع افزود:موضوع تحول مدل کسب و کار یک انتخاب برای بانک‌ها نیست از این رو بانک‌ها باید رویکرد هوشمند برای کسب و کار خود داشته باشند.
رئیس هیات مدیره بانک تجارت ضمن بیان این مطلب که امروزه راه حل محوری جایگزین تفکر محصول محوری شده و بانک‌ها ازارایه خدمات بانکی فراتر رفته اند، بیان کرد:برخلاف پوشش یک پارچه خدمات سوپرمارکت بانکی (بیمه، لیزینگ، صرافی و کاگزاری) بانک‌ها خدمات تسهیل کننده کسب و کار به مشتریان خود می‌دهند.
وی ادامه داد:در بانکداری مدرن خدمات تسهیل کننده کسب و کار فراتر از اعطای تسهیلات است؛ و بانک‌ها در دنیای واقعی نقش تسهیل گردر توسعه کسب و کار ایفا می‌کنند که در همین راستا می‌توان به خدمات مشاوره‌ای، خدمات زنجیره ارزش و تامین راه کار‌های ارزش افزوده اشاره کرد.
معاون مدیرعامل بانک تجارت در امور برنامه ریزی و نظارت مطرح کرد:چالش‌هایی که بانک‌ها با تغییرات فناورای با آن روبروهستند ازجمله؛ مقررات دست و پاگیر در به روزرسانی سیستم بانکی و از سوی دیگر تغییرات فضای کا رکه منجر به تغیرات انتظارات مشتریان شده از این رو ضرورت ورود بازیگران جدید به فضای کسب و کار بیشتر شده است.

وی ضمن بیان این مهم که باتوجه به واقعیت‌های اقتصادی گفتنی است که مدل کسب و کار بانک‌ها با حضور بازیگران جدید دسترسی راحت تری به منظور به روزرسانی سیستم بانکی را برای بانک‌ها فراهم کرده است، ادامه داد: بنابراین ما سعی کردیم نقش و جایگاه این مدل از کسب و کار را در بانک تجارت پررنگ کنیم.
سمیع در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های بانک؛ توسعه کسب و کار‌های مبتنی بر تحولات آتی بانکداری که در ۳ محور بانکداری دیجیتال همکاری با فین تک‌ها واستارت آپ‌ها پیگیری می‌شود.
وی همچنین ادامه داد:از این رو در کنار کلان پروژه دیجیتال بانک تجارت که با شرکت خدمات الکترونیک بانک تجارت در دست اقدام است در اینجا به پروژه تحول دیجیتال بانک که عمدتا رویکرد کسب و کاری دارد یکی از کلان پروژه است که ۳ الی ۵ سال تعریف شده و اکنون در مرحله تدوین نقشه راه آن هستیم اشاره می‌کنم.
رئیس هیات مدیره بانک تجارت ضمن بیان این مطلب که بانک‌ها در مرحله تدوین نقشه راه بانکداری دیجیتال هستند، بیان کرد:برهمین اساس کمیته راهبری کسب و کار‌های مبتنی بر فناوری‌های نوین با حضور معاونت کسب و کار و معاونت فناوری و برنامه ریزی و سازمان شکل گرفت ولازم به ذکر است که ۴۸ جلسه از سال گذشته تا به صورت هفتگی برگزارشد که دست آورد‌های مهمی نیز داشته است.
وی در ادامه پیرامون مسوولیت‌های این کمیته گفت:: پروژه بانکداری دیجیتال، تدوین استراتژی بانکداری باز و نقشه راه بانکداری اجتماعی، پروژه صورت حساب الکترونیک در زمینه مالیات بر ارزش افزوده و تاسیس شرکت کسب و کار بانک و پروژه تجارت نت، ورود به پروژه ققنوس و میزبانی رمز ارز ققنوس و ایجاد پنجره نوآوری تجارت در کنار بازنگری مدل کسب و کار بانک و کوتاه سازی فرایند مدیریت خدمات بانک از جمله مسوولیت‌های این کمیته بوده است.
سمیع ادامه داد:پنجره نوآوری تجارت با برنامه و استراتژی مشخص که میزان سرمایه گذاری بانک و میزان بازده مورد انتظار با عدد و رقم مشخص که طبق برنامه تدوین شده، از امروز آماده فعالیت است که همراه با شرکت‌های تابعه بانک فعال خواهیم بود که
امیدواریم سایر شرکت‌های بانک به این مجموعه اضافه شوند.

وی ضمن اشاره به این موضوع که بانک تجارت دارای سابقه فعالیت با استارت آپ‌های مختلف است که علاوه بر خدمات تسهیلاتی در سرمایه گذاری به منظور حمایت از کسب و کار‌های نوپا فعالیت داشته است، بیان کرد:گفتنی است ساختمانی که در مجاورت شرکت هم آوا وجود دارد و متعلق به بانک تجارت است، دارای زمینی به وسعت ۶۰۰۰ هزارمترمربع است که قصد داریم به مجموعه کارخانه نوآوری اضافه کنیم تا به موجب آن فضای بانک هم بزرگ‌تر شود.

درادامه این مراسم؛ مهندس علی محمدی مدیرعامل شرکت بازرگان گستر آتی آسیا، به عنوان بازوی اجرایی بانک تجارت ماموریت اجرای این پروژه را داشت ضمن اشاره به این مطلب که سازمان‌های بزرگ ما امروزه رو به فناوری‌های نو می‌آورند و به دنبال تقویت چرخه نوآوری در سازمان خود هستند، گفت::ازجمله دلایل افزایش تقاضا به فناوری‌های نو؛ کاهش طول عمر محصولات به دلیل تغییرات تکنولوژی و تغییردر انتظارات مشتری و از سوی دیگر افزایش رقابت است.
علی محمدی تاکید کرد:استراتژی همکاری ما سرمایه گذاری خطر پذیر و همکاری با استارت آپ‌ها است.
وی ضمن بیان این موضوع که در سازمان‌ها واحد تحقیق و توسعه، مسوولیت طراحی و تولید محصولات جدید را دارد افزود: به همین منظور شبکه نوآوری طراحی کردیم برای سازمان‌هایی که مسوولیت تحقیق و توسعه را در سازمان دنبال می‌کنند.
علی محمدی ادامه داد:خدمات وتجهیز منابع در بسیاری از سرمایه گذاری‌های کلان از جمله اقدامات این شرکت است.
وی پیرامون برنامه‌های این شرکت مطرح کرد:صرفه جویی در زمان و هزینه و کاهش ریسک معرفی محصول، بهبود شرایط معرفی به بازار و پیوند‌های اطلاعاتی گسترده‌ای که ما با پیوند‌های استارت آپی می‌توانیم معرفی کنیم و همچنین، دسترسی به نیروی متخصص با تنوع وتخصص زیاد

علی محمدی افزود: امروزه بسیاری از بانک‌های بزرگ دنیا مرکز نوآوری دارند که درهمین راستا بانک‌های ایران هم در سال‌های اخیرنسبت به افتتاح مرکز فناوری اقدام کرده است.
مدیرعامل شرکت بازرگان گستر آتی پیرامون اهم فعالیت‌های این شرکت در سال‌های آتی خاطرنشان کرد: بانکداری باز، سرویس‌های ارزش افزوده و فیلتر، هوش مصنوعی و بلاک چین، مدیریت دیجیتالی وفین تک می‌باشد از جمله برنامه‌های آتی ما می‌باشد.

وی اذعان کرد: در حال حاضر پروژه دیجیتال بنکینگ بانک تجارت را در دست اقدام داریم، ادامه داد: پلت فرم بانکداری دیجیتال را برای بانک تجارت مطرح کردیم که امیدواریم در آینده نزدیک بهره برداری شود.
علی محمدی در ادامه گفت::اکوسیستم که برای مرکز نوآوری این شرکت تعریف شده است با محوریت مشارکت با استارت آپ‌های موج دوم طراحی شده است.
مدیرعامل شرکت بازرگان گستر آتی در پایان ضمن اشاره به این نکته که بهترین مدلی که برای بانک‌ها که دارای منابع بزرگ و بازار بزرگ هستند می‌شود تعریف کرد؛ مدل ترکیبی که دارای شتاب دهنده و هم مرکز رشد و هم مرکز فناوری است ضرورت اجرا دارد.
وی در پایان ضمن اشاره به افتتاح فاز اول شتاب دهنده با ۶۰۰ متر مربع فضا که افتتاح شد؛ یادآورشد: قصد داریم به افتتاح مرکز رشد و بهره برداری در سال آینده وپس از آن به ایجاد مرکز رشد فناوری برای بانک تجارت بپردازیم.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: بانک تجارت بانکداری الکترونیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۵۷۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال تغییرات در هیئت مدیره وجود دارد

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، ثریا نژاد نماینده کارگزاری عرضه سهام پرسپولیس و نماینده خصوصی سازی­ در مورد واگذاری سهام پرسپولیس به ۶ بانک گفت:­ پیرو آگهی منتشره در تار نمای بورس تعداد ۸ میلیون و ۹۳۷ میلیون و ۷۶۲ هزار و ۷۵۰ سهم معادل ۸۵ درصد از سهام باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس امروز دوشنبه مورخ ۳ اردیبهشت در سایت رابورس عرضه شد و طبق اطلاعیه با قیمت ۳۵۸۰ ریال به ازای هر سهم و ارزش تقریبی ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و به هر حال ما امید داریم در سالی که مزین هست به نام جهش تولید این واگذاری طلیعه‌ای برای شکوفایی هر چه بیشتر اقتصاد کشور و همچنین باشگاه‌های ورزشی و درخشش ورزش کشور در عرصه‌های ملی و بین المللی باشد.   وی ادامه داد: با توجه به توافقات و هماهنگی‌های انجام شده از متقاضیانی که وجود داشتند کنسرسیومی از ۶ بانک سهام باشگاه پرسولیس را در اختیار گرفتند، اما در جزئیات درصد سهام در بانک‌ها متفاوت است. بانک‌های تجارت، ملت، رفاه، صادرات، شهر و اقتصاد نوین با درصد‌های متفاوت اقدام به خرید کردند و جزئیات به زودی اعلام می‌شود.   وی در مورد تغییرات احتمالی در مدیریت پرسپولیس و اعضای هیئت مدیره گفت: طبیعی است بعد از قطعی شدن معامله با توجه به قوانین تجارت به هر حال سهامداران می‌توانند با تشکیل مجامع عادی و عای فوق العاده انتخابات هیئت ­مدیره را برگزار کنند و ممکن است دستخوش تغیییراتی هم بشود و این مواردی است که درتغیر مالیکیت از وزارت ورزش و جوانان به سهامداران جدید محتمل هست، اما در هر صورت ما به عنوان کارگزار عرضه کننده به این موضوعات ورود نمی‌کنیم.

دیگر خبرها

  • طرح گواهینامه آسان موتورسیکلت همچنان ادامه دارد
  • برندگان دومین جشنواره بزرگ اصناف بانک تجارت معرفی شدند
  • افتتاح بانک ذخایر دریایی ایران توسط مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران
  • دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت
  • طرح گواهینامه آسان موتورسیکلت همچنان ادامه دارد/ ۶.۵ میلیون موتورسوار گواهینامه ندارند
  • افتتاح حساب ارزی در اپلیکیشن «بام» ممکن شد
  • احتمال تغییرات در هیئت مدیره وجود دارد
  • افتتاح نمایندگی میوند بانک در کابل
  • افتتاح حساب ارزی در اپلیکیشن «بام» ممکن شد
  • مولدسازی وقف در گلستان؛ نخستین مرکز تکثیر و پرورش دام سبک نژاد «رومن» در مرکز استان افتتاح شد