Web Analytics Made Easy - Statcounter

یادمان نودمین زادروز «استاد محمد نوری» سه شنبه ۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ ساعت ۱۹ با حضور اهالی موسیقی در فرهنگ‌سرای ارسباران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری فارس، سه شنبه ۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ ساعت ۱۹ مراسم یادمان نودمین زادروز مرحوم محمد نوری خواننده فقید سبک پاپ در فرهنگسرای ارسباران برگزار خواهد شد.

بازخوانی دو اثر از محمد نوری با خوانندگی پژمان مصلح به همراه گروه موسیقی ، اجرای آثاری از فرامرز پایور توسط فرهاد احمدی(تار)،علیرضا فریدون پور(آواز)، سعید رودباری( تنبک) و محمد انصاری (سنتور) ، همنوازی سه‌تار و آواز (امیر متولی و رادفر ریاحی)، دو‌نوازی سنتور و تمبک (رضا مهدوی و فریبرز جعفری) و تک‌نوازی پیانو پیام سوری اجراهای موسیقی این برنامه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنرانی دکتر محمد سریر و میلاد کیایی، پخش کلیپ، شرح فعالیت‌های هنری محمد نوری از دیگر بخش‌های برنامه با مجری‌گری خانم شیرین حیات‌بخش خواهد بود.

محمد نوری متولد دی‌ماه ۱۳۰۸  در تهران است. او آواز را نزد باغچه‌بان و تئوری موسیقی را نزد سیروس شهردار و فریدون فرزانه، اساتید هنرستان عالی موسیقی، فراگرفت. شیوه آواز خود را متأثر از بافت و غنای زخمه‌ایِ اساتیدی چون حسین اصلانی، ناصر حسینی، و محمد سریر می‌داند. دهه بیست، دوران آغاز نوعی تفکر در شعر و موسیقی آوازی درمیان مردم ایران، به‌ویژه نسل جوان بود که بخشی را می‌توان متأثر از نشر و پخش وسیع‌تر موسیقی علمی و آثار فولکلور کشورهای مختلف جهان ازطریق رادیو و صفحات گرامافون دانست. «محمد نوری» در همین سال‌های سنین نوجوانی با خواندن اشعار نوینی که بر روی نغمه‌های روز مغرب‌زمین و برخی قطعات کلاسیکِ آوازی سروده شده‌ بود، کار خوانندگی را آغاز کرد.

محمد نوری طی سال‌های بعد، با تکیه بر تحصیلات هنرستانی و دانشگاهی خود، توانست هویت مستقلی به این اندیشه و گرایش ببخشد و با اجرای آثار اساتیدی که قبلاً ذکر آنان رفت، فضای متفکرانه‌ای به گونه آوازیِ خویش دهد. محمد نوری طی پنج دهه بیش از سیصد قطعه آوازی اجرا کرد. او همچنین به تقریر و ترجمه مقالات و سرودن اشعاری برای ترانه‌ نیز پرداخت. محمد نوری در سال‌های پایانی عمر، چند اجرا به نفع بیماران خاص داشت. وی ترانه‌های زیادی با تم میهنی چون «جان مریم»، «شالیزار»، «واسونک»، «جمعه بازار» و «ایران» را اجرا کرده‌ است.

محمد نوری فارغ‏‌التحصیل هنرستان تئاتر، زبان و ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران، و مبانی تئاتر از دانشکدهٔ علوم اجتماعی بود. پس از انقلاب  و بعد از مدتی سکوت، فعالیت هنری خود را با آلبوم در شب سرد زمستانی همراه با فریبرز لاچینی و احمدرضا احمدی در سال ۱۳۶۸ از سر گرفت و این همکاری بعدها با آلبوم آوازهای سرزمین خورشید ادامه یافت. در سال ۱۳۸۵ او از سوی سازمان صدا و سیما به عنوان چهره ماندگار موسیقی انتخاب و معرفی شد.

محمد نوری سرانجام پس از سال‌ها مبارزه با بیماری سرطان مغز استخوان و وخامت وضعیت جسمانی، شامگاه نهم مردادماه سال ۱۳۸۹ دار فانی را وداع گفت.

 

علاقه‌مندان برای حضور در این مراسم می‌توانند به فرهنگ‌سرای ارسباران به نشانی سیدخندان، بالاتر از سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند. برای کسب اطلاعات و جزئیات بیشتر در مورد این برنامه می‌توانید با تلفن گویای ۲۰-۲۲۸۷۲۸۱۸ داخلی ۱۲۲ تماس حاصل فرمایید.

****************

رسیتال پیانو کلاسیک کیومرث پیرگلو در فرهنگسرای ارسباران

 

 

رسیتال پیانو کلاسیک کیومرث پیرگلو در تاریخ جمعه ۲۹ آذر ساعت ۲۰ در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

در این برنامه قطعاتی از یوهان سباستیان باخ: آریوسو شماره ١٠٥٦، قسمت دوم کنسرتو پیانو در فا مینور، پرلود و فوگ شماره ١ در دو ماژور(کتاب اول)، پرلود و فوگ شماره ٢ در دو مینور (کتاب اول) /لودویک وان بتهوون: سونات شماره ٢١، والد شتاین، آلگرو کان بریو، آداجیو مولتو، روندو: آلگرتو مودراتو /امین الله‌حسین:پرلود شماره ١، بیاد حکیم عمر خیام، منظره تابستانی شماره ١ اپوس ١٩، سرناد تارتار شماره ٣ اپوس ١٩ /کیومرث پیرگلو: خاطره شماره ١، خاطره شماره۲، رایحه عشق و داستان عشق اجرا خواهد شد.

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت به سایت آرس تیکت به آدرس : https://arsticket.com مراجعه کنند.
فرهنگسرای ارسباران در خیابان شریعتی بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا واقع است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: محمد نوری موسیقی فرهنگ ارسباران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۵۸۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیومرث هاشمی: فیرپلی مالی باعث عدالت در فوتبال کشور می شود

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، کیومرث هاشمی در نشست با اعضای هیأت رئیسه و رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به ظرفیت‌های بزرگ این رشته ورزشی اظهار داشت: یکی از سیاست‌های اصلی حمایت از فوتبال است. ظرفیت‌های زیادی در کشور وجود دارد که بدون شک یکی از این ظرفیت‌ها ورزش است و ظرفیت بزرگ فوتبال نیز در این میان غیرقابل کتمان است.

وی با اشاره به ابعاد ورزشی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی این رشته ورزشی در دنیا اظهار کرد: مجموعه فدراسیون و باشگاه‌ها اقدامات فرهنگی خوبی انجام می‌دهند و اقدامات فرهنگی باید با قدرت بیشتری در میادین ورزشی انجام گیرد. اگر خدشه‌ای به ارزش‌ها وارد شود تمام زحمات به هدر خواهد رفت.

هاشمی با اشاره به الزام قانونی برای رعایت فیرپلی مالی در ورزش کشور گفت: موضوع فیرپلی مالی ظرفیت بسیار خوبی است که باعث می‌شود عدالت در فوتبال ما جاری شود. این اختیار را به فدراسیون فوتبال داده‌ایم که آئین‌نامه فیرپلی مالی را بنویسد که قابلیت اجرا داشته باشد.

وزیر ورزش با اشاره به موفقیت فوتبال ساحلی در مسابقات جام جهانی اظهار کرد: الان فوتبال ساحلی ایران در رده سوم دنیا است و این یک ظرفیت بسیار خوبی برای کشور ما محسوب می‌شود. همانطور که فوتسال نیز در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد و باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که در تیم ملی فوتبال بزرگسالان و امید نیز بهترین اتفاقات را رقم بزنیم. در فوتبال الکترونیک نیز ظرفیت بسیار خوب و گیمرهای توانایی در ایران حضور دارند. باید به سمتی برویم که تیم‌های ما از برگزاری فوتبال الکترونیک نیز استقبال کنند و از این ظرفیت درآمدزایی داشته باشیم.

وزیر ورزش همچنین با اشاره به اختصاص ١٢٠٠ میلیارد تومان توسط دولت برای بازسازی ورزشگاه آزادی اظهار کرد: وزارت ورزش و جوانان این آمادگی را دارد که مدیریت ورزشگاه آزادی را به خود فدراسیون فوتبال بدهد که در خدمت فوتبال کشور باشد.

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال نیز پیش از صحبت‌های وزیر ورزش ضمن ارائه گزارشی از وضعیت فوتبال ایران اظهار کرد: از زمانی که وزیر ورزش و جوانان برای فوتبال گذاشتند تشکر می‌کنم و ایشان به این موضوع اشراف دارند که فوتبال حائز اهمیت است و زمانی که ایشان صرف حل موضوعات فوتبال می‌کند موید همین دقت نظر است.

در ادامه تاج ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص برنامه‌های فدراسیون در حوزه‌های مختلف با تاکید بر اینکه ورزش به خودی خود یک مقوله فرهنگی است بیان کرد: این رشته به دلیل جمعیت بالای علاقمند بسیار اثرگذار است و باید با حساسیت بسیار برایش برنامه‌ریزی شود.

رئیس فدراسیون فوتبال با تاکید بر پیگیری و برنامه‌ریزی جدی و دقیق در مسائل فرهنگی توسط مسؤولان، سیاست گذاران و برنامه‌ریزان فدراسیون فوتبال توضیح داد: هر هفته در کنار مسابقات فوتبال اقدامات فرهنگی به تناسب با رویدادهای مذهبی و فرهنگی تدوین و اجرا می‌شود که خوشبختانه نتایج بسیار خوبی را در پی داشته است.

بر اساس این گزارش، اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال نیز در این دیدار گزارشی از اقدامات انجام شده در مدت حضور خود در فدراسیون فوتبال ارائه کردند و به بیان گزارش پرداختند.

کد خبر 6083767

دیگر خبرها

  • «اشعار نو از نغمه‌های کهن» شنیدنی می‌شوند
  • اجرای ۳۰ برنامه ویژه هفته فرهنگی اصفهان/ برگزاری جشنواره «نون و نمک» در فرهنگسرای کوثر
  • برگزاری جشنواره دوسالانه سرنانوازی در لرستان
  • سُرنانوازی لرستان یک موسیقی جهانی شده است
  • راز و رمزهای موسیقی سنتی خراسان: پیوندی فرامرزی از اعماق تاریخ
  • آغاز ساخت یادمان آرامگاه استاد حمید سبزواری درشهرستان سبزوار
  • پخش «چهارگاه» از شبکه چهار سیما
  • ساخت یادمان آرامگاه استاد حمید سبزواری
  • ساخت یادمان آرامگاه استاد حمید سبزواری آغاز شد
  • کیومرث هاشمی: فیرپلی مالی باعث عدالت در فوتبال کشور می شود