Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

مدیرکل هواشناسی خوزستان با رد شایعات درباره بارش‌های شدید در استان طی ۷۲ ساعت آینده گفت: شرایط جوی خوزستان در چهار روز آینده پایدار است.

به گزارش ایسنا محمد سبزه‌زاری با رد شایعات منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر بارش‌های شدید تا ۹۰۰ میلیمتر در استان در ۷۲ ساعت آینده اظهار کرد: شرایط جوی خوزستان در چهار روز آینده پایدار است و پدیده غالب در روزهای آینده، مه یا مه رقیق صبحگاهی خواهد بود که باعث اختلال در پروازهای صبحگاهی فرودگاهی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: اواخر هفته آینده انتظار ورود یک سامانه بارشی به خوزستان را خواهیم داشت که فعلا با توجه به خروجی مدل‌های هواشناسی، شدت بارش آن بیشتر در مناطق شمالی، شمال شرقی و شرقی استان است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان عنوان کرد: بدیهی است در صورت تغییر مدل‌های جوی، اطلاعات دقیق‌تر به صورت اطلاعیه و اخطاریه به سمع مردم شریف خوزستان خواهد رسید.

وی تصریح کرد: خواهشمندیم شهروندان محترم خوزستانی برای کسب اطلاعات موثق هواشناسی، تنها به خبرگزاری‌های رسمی کشور مراجعه کنند. 

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: هواشناسی خوزستان شرایط جوی خوزستان صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۶۰۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار: پیشبینی بارش‌های شدید فردا و پس‌فردا در تهران

حامد یزدی مهر با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی مبنی بر تشدید فعالیت سامانه بارشی در روز‌های سوم و چهارم اردیبهشت ماه، گفت: طبق اعلام سازمان هواشناسی این سامانه از عصر فردا دوشنبه سوم اردیبهشت ماه آغاز شده و تا پایان روز سه‌شنبه چهارم اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، وی در ادامه در خصوص احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها در شهرستان‌های، فیروزکوه، دماوند، شمیرانات، شمال تهران، پردیس و امامزاده داوود هشدار داد و گفت: منطقه اثر مخاطرات احتمالی در سراسر استان تهران به ویژه نیمه شمالی و غربی پیش‌بینی شده است، از این رو به همه شهروندان به خصوص ساکنان نیمه شمالی و غربی استان در خصوص جاری شدن روان آب و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها هشدار می‌دهیم که از تردد و توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخان‌ها اکیداً خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران افزود: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال رخداد صاعقه و بارش تگرگ گاهی وزش باد خیلی شدید به ویژه در نیمه جنوبی، نواحی غربی و ارتفاعات، از مردم عزیز می‌خواهیم از فعالیت‌های کوه نوردی به ویژه صعود به قله‌ها پرهیز کنند.

وی در ادامه بر عدم پرواز با پاراگلایدر و هواپیما‌های سبک نیز تاکید کرد و گفت: با توجه به پیش بینی وزش باد، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و تجهیزات موجود در نقاط مرتفع، مانند برج‌ها و دکل‌ها وجود دارد و در این خصوص ضروری است که متولیان نسبت به استحکام و ایمنی این موارد تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.

یزدی مهر به احتمال لغزندگی و کاهش دید جاده‌ها و محدودیت دید به ویژه در گردنه‌های کوهستانی نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر احتمال بارش برف و کولاک امکان لغزش سنگ از ارتفاعات و ریزش بهمن از قله‌ها وجود دارد، توصیه اکید مدیریت بحران در این خصوص، احتیاط در تردد خودرو‌ها به ویژه در مسیر‌های کوهستانی است.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بر ضرورت پاکسازی دهانه پل،‌ها لایروبی کانال‌ها و آب رو‌ها نیز تاکید و اظهارکرد: با صدور هشدار نارنجی مدیریت بحران به حالت آماده باش کامل در آمده این هشدار به تمام دستگاه‌های اجرایی و امدادی برای کسب آمادگی‌های لازم ابلاغ شده است.

دیگر خبرها

  • تداوم بارش‌ها در استان مرکزی
  • آسمان قزوین فردا ابری است
  • تداوم بارش باران در خوزستان
  • تداوم بارش‌ها تا چهارشنبه در ارتفاعات استان
  • تداوم بارش های پراکنده و وزش باد در برخی مناطق خوزستان
  • آماده‌باش و هشدار؛ پیش‌بینی بارش شدید باران در ۲۸ استان
  • هشدار: پیشبینی بارش‌های شدید فردا و پس‌فردا در تهران
  • آماده باش تهران برای بارش های ۲ روز آینده
  • پیش‌بینی وزش باد شدید و بارش‌های رگباری برای آسمان لرستان
  • وقوع بارش‌های خفیف در خوزستان تا روز دوشنبه