Web Analytics Made Easy - Statcounter

جعفر مروارید با حضور در بیمارستان "آریا" در مشهد ضمن جویای احوال استاد خواجوی و قدردانی از زحمات وی در اعتلای فرهنگ و هنر خراسان رضوی اظهار امیدواری کرد این هنرمند هر چه زودتر سلامتی خود را بازیافته و از بیمارستان مرخص شود.

"ایرج خواجوی"، استاد و هنرمند پیشکسوت مشهور هنر نقاشی کشور از صبح دوشنبه هفته جاری به خاطر بیماری در بیمارستان آریای مشهد بستری و تحت درمان قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"استاد خواجوی" متولد ۱۳۱۴ در مشهد است، وی از پنج سالگی به فراگیری هنر نقاشی مبادرت ورزید و همچنین در ریاضیات و فیزیک کوانتوم نیز تبحر پیدا کرد و به گفته خودش نقاشی و هنر بود که او را به ریاضیات علاقه‌مند کرد.

استاد خواجوی پس از بازنشستگی به آموزش هنرهای تجسمی پرداخت و آثار متعدد وی در نمایشگاه‌های بسیار به نمایش گذاشته شده است.

بهمن ماه سال ۱۳۹۴ مراسم نکوداشت سه نفر از اساتید برجسته هنرهای تجسمی خراسان رضوی شامل "قاسم باسط‌راد"، پیشکسوت هنرهای تجسمی میناتور، "ایرج خواجوی"، هنرمند پیشکسوت نقاشی، "مهین اباصلتی" هنرمند دیگر در هنرهای تجسمی با حضور مسوولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مشهد برگزار شد.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 خراسان رضوی درمان فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد هنرهای تجسمی قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۶۰۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایی از جنس حمایت در فرهنگ و هنر شیروان

شهرستان شیروان در خراسان شمالی علاوه بر داشتن طبیعت بکر، هوای دلپذیر، آثار تاریخی و بقاع متبرکه دارای مردمی از جنس هنر است که موسیقی در وجود تک تک آنها ریشه دوانیده و هنرمندان زیادی را به عرصه هنر معرفی کرده است.

موسیقی ریشه دار و اصیل را باید در خراسان شمالی جستجو کرد، جایی که محل پیوند فرهنگ های مختلفی از ترک، لر، کرد تا بلوچ و کرمانج است و موسیقی در رگ و خون مردم این دیار تنیده شده و به رسم و آیین پدران خود، علاقمندی به موسیقی محلی را حفظ کرده اند.

همچنین چاروق دوزی، تولید پاپوش های سنتی، رنگرزی سنتی و دوخت لباس های محلی، نمدمالی و سفالگری از جمله محصولات صنایع دستی در این خطه محسوب می شود که حاصل تلاش و ذوق دست های ترک خورده هزاران صنعتگر این خطه است.

بیشتر هنرمندان استان به حمایت های ملی نیاز دارند تا تولید خود را بدون دغدغه به بازار عرضه کنند و برای اعتلای هنر در این خطه چاره ای جز حمایت وجود ندارد و خوشبختانه در سال گذشته اتفاقات خوبی در شهرستان شیروان رقم خورد و حمایت های مناسبی از هنرمندان شد.

پرداخت ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات به اصحاب فرهنگ

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شیروان در این خصوص گفت: ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی سال ۱۴۰۲ به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه این شهرستان خراسان شمالی پرداخت شد و این میزان تسهیلات به ۱۲ نفر از فعالان حوزه های زیر نظر فرهنگ و ارشاد شهرستان در گروه های تئاتر، موسیقی، نویسندگی، ناشران، آموزشگاه های آزاد هنری و شاعران پرداخت شد.

زهره بابایی اظهارکرد: میزان سقف پرداختی تسهیلات برای هر هنرمند یک میلیارد ریال با کارمزد چهار درصد و مدت بازپردات پنج ساله است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شیروان گفت: ارایه تسهیلات از طریق معرفی هنرمندان واجد شرایط به بانک ها در کنار تلاش برای تقویت زیرساخت های فرهنگی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد توجه جدی قرار دارد.

۱۰۲ نفر از هنرمندان شیروان تحت پوشش بیمه

بابایی در ادامه افزود: تاکنون ۱۰۲ نفر از خبرنگاران و اهالی فرهنگ و هنر شیروان از طریق صندوق اعتباری هنر تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند و با پیگیری های انجام شده ۱۹۹ نفر دارای هنرکارت، ۱۴ نفر مستمری بگیر و پنج نفر طرح تکریم(درجه هنری) هستند.

وی اضافه کرد: با وجود آمارهای امیدوار کننده صندوق در حمایت از هنرمندان هنوز تقاضاهای بسیاری برای عضویت و استفاده از خدمات این صندوق وجود دارد و این نشان دهنده جایگاه ویژه صندوق بین هنرمندان است.

صدور ۱۹۲ هنر کارت برای هنرمندان و نویسندگان

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شیروان در ادامه گفت  سال گذشته ۱۹۲ هنرکارت برای هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران فعال این شهرستان خراسان شمالی صادر شد.

زهره بابایی اظهارکرد: صندوق اعتباری هنر در قالب بیمه تامین اجتماعی، تکمیلی، کمک مستمری، طرح تکریم تسهیلات رفاهی و وام قرض‌الحسنه به اعضای خود خدمت ارائه می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: طی یکسال اخیر، پنج هنرمند مستمری بگیر، ۹۳ نفر بیمه و ۱۴ نفر زیر پوشش تکریم بیمه شهرستان قرار گرفتند، افرادی می‌توانند تحت پوشش بیمه هنرمندان شوند که برای هر ۲ گروه آقایان و خانم ها کمتر از ۵۵ سال سن داشته باشند.

بابایی با بیان اینکه عضویت در صندوق هنر و بهره مندی از بیمه کم ترین کاری است که می توان برای این قشر انجام داد عنوان کرد: همچنین افرادی که با وجود عضویت در صندوق هنر تحت پوشش بیمه این صندوق قرار ندارند مشمول دیگر بیمه ها هستند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شیروان گفت: هر هنرمندی که شرایط بیمه شدن را داشته باشد این امکان برای او فراهم است تا از خدمات بیمه تأمین اجتماعی صندوق اعتباری هنر برخوردار شود.

بابایی بیان کرد: مبلغ حق بیمه و سرانه درمان(برابر اعلام سازمان تامین اجتماعی) مستقیما به حساب هنرکارت بیمه شده واریز خواهد شد و مشمولین طرح، تمامی بیمه شدگانی هستند که تا پایان اسفندماه سال ۱۴۰۲ (برابر اعلام رسمی سازمان تامین اجتماعی) بیمه آن‌ها برقرار بوده است.

طرح بهبود صندوق اعتباری هنر در راستای ارائه خدمات بهینه و مطلوب به اصحاب فرهنگ و هنر ایجاد شده است و روسای ادارات در شهرستان ها اهالی هنر را به منظور مستند سازی و تکمیل پرونده های مربوط به فرهنگ و هنر حمایت کنند.

فلسفه وجودی تاسیس این صندوق مبنی بر رفع دغدغه اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت است و حمایت از این قشر فرهیخته همواره مورد تاکید صندوق اعتباری هنر و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • عیادت وزیر ورزش و جوانان از پیشکسوت داوری کشتی
  • استفاده از ظرفیت شورای فرهنگ عمومی برای تحقق شعار سال
  • ۹ هزار معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • نمایی از جنس حمایت در فرهنگ و هنر شیروان
  • برگزاری نمایشگاه و کارگاه خیابانی نقاشی «وعده صادق» در کرمانشاه
  • پیام اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان به تهیه کننده سریال «نون خ»
  • انعقاد تفاهم نامه همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با کتابخانه‌های عمومی مازندران
  • هنرمندان برای «وعده صادق»، دست به‌کار شدند
  • پاسخگویی مدیران خراسان رضوی به هم‌استانی‌ها در سامانه الکترونیکی سامد
  • حراج ۲ نقاشی کمیاب