Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-23@22:26:12 GMT

خواص متنوع عناب برای دفع سموم در هوای آلوده

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۶۱۲۳۶

خواص متنوع عناب برای دفع سموم در هوای آلوده

 طب سنتی میوه ریشه، برگ وگل عناب خواص زیادی دارد از جمله کمک به سم زدایی پوست و بدن و از کبد در برابر تاثیرات مخرب محافظت می‌کند که در ادامه به بعضی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

کاهش عصبانیت با عناب

افرادی که حرارت بدنی بالایی دارند و زود عصبانی می‌شوند، می‌توانند صبح هنگام شش عدد عناب خشک را نیم کوب و با یک لیوان عرق کاسنی خیس و با سکنجبین میل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دفع سموم در هوای آلوده با عناب

افراد می‌توانند ۳۰ گرم عناب، ۳۰ گرم پر سیاوش، ۲۰ گرم آویشن را نیم کوب و روزی دو بار یک قاشق آن را در یک لیوان آب جوش دم؛ سپس آن را صاف و میل کنند. این دمنوش برای برونشیت، عفونت ریه، گرفتگی صدا، دفع سموم در هوای آلوده مفید است.

افراد می‌توانند از شربت عناب برای درمان سرفه‌های خشک و گرفتگی صدا استفاده کنند. به این صورت که ۵۰ گرم عناب خشک را ابتدا نیم کوب کنند و در ۳ لیتر آب بجوشانند وصاف کنند و سپس با کمی قند بجوشانند تا قوام آید؛ افراد می‌توانند این شربت را روزانه هشت بار و به میزان یک قاشق غذاخوری مصرف کنند.

درمان رزاسه با عناب

افرادی که به بیماری باد سرخ و رزاسه (بیماری پوستی) دچار هستند، می‌توانند برای بهبود بیماری ۲۵۰ گرم عناب خشک را نیم کوب کنند و در ۳ لیتر آب بجوشانند و پس از صاف کردن، مرتب روزی سه فنجان میل کنند.

دمنوش عناب

برای رفع مشکلات ریه، تنگی نفس حاصل از ورم معده و سرفه‌های کهنه می‌توانید ترکیب ۳۰ گرم عناب، ۲۰ گرم رازیانه، ۲۰ گرم انسیون، ۳۰ گرم پر سیاوش و ۲۰ گرم انجیر را بکوبید و در ۲ لیتر آب شب تا صبح بخیسانید و صبح این ترکیب را بجوشانید و میل کنید.

ارزش غذایی عناب

این میوه منبع خوبی از ویتامین C. و حاوی مقادیر قابل ملاحظه‌ای مواد معدنی است. دارای پروتئین، کربوهیدرات و مواد معدنی کلسیم، فسفر، آهن، کاروتن، تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین و فلور است.

حاوی پکتین (به عنوان کلسیم پکتات) به عنوان فیبر محلول موثر در کاهش چربی و قند خون است. محتوای چربی کل میوه عناب بسیار کم است. نسبت اسید‌های چرب اشباع نشده به کل چربی در میوه عناب بالاست بنابراین متخصصان تغذیه می‌توانند عناب را به عنوان بخشی از رژیم غذایی توصیه کنند.


منبع:روزنامه خراسان

منبع: پارسینه

کلیدواژه: عناب خواص عناب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۶۱۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آلودگی هوای خرمشهر برای گروه‌های حساس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، هوای پنج شهر اهواز، هندیجان، سوسنگرد، خرمشهر و ماهشهر آلوده اعلام شد.
بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، امروز یکشنبه دوم اردیبهشت منتهی به ساعت ۰۹:۰۰ بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، وضعیت هوا در ایستگاه شهر هندیجان ۱۵۶ میکروگرم بر متر مکعب در وضعیت قرمز و آلوده برای عموم قرار گرفت و بر این اساس افراد باید از فعالیت‌های خارج از منزل خودداری کنند.
همچنین هوای شهر‌های اهواز ۱۲۸، سوسنگرد ۱۴۸، ماهشهر ۱۱۷ و خرمشهر ۱۲۳ میکروگرم بر مترمکعب در وضعیت نارنجی آلوده برای گروه‌های حساس قرار دارد.
بر اساس طبقه‌بندی پنج‌گانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

دیگر خبرها

  • خبر‌هایی از بررسی فرهنگ وقف در همایش متولیان بقاع متبرکه در دامغان
  • خواص درمانی رازیانه
  • بهترین نوع زیتون از نظر طب سنتی | طبع زیتون گرم است یا سرد ؟ ؛ هر آنچه درباره زیتون باید بدانید
  • خواص میوه خشک برای کودکان
  • خبر‌هایی از عرضه کالاهای تنظیم بازار در بیارجمند
  • آلرژی و حساسیت فصلی رو به این میوه کوچک و خوشمزه بسپارید
  • خواص «زیتون» معجزه‌گر
  • خبر‌هایی از اجرای طرح قرآنی بشرا در شاهرود
  • اعلام آلودگی هوای خرمشهر برای گروه‌های حساس
  • آلودگی هوا در ۵ شهر خوزستان