Web Analytics Made Easy - Statcounter

فیلم و عکس|تظاهرات حامیان استقلال «کاتالونیا» به خشونت کشیده شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هزاران نفر از طرفداران استقلال «کاتالونیا» در ورزشگاه «نیوکمپ» منطقه کاتالونیا برای برگزاری یک تظاهرات گسترده در آستانه مسابقه فوتبال میان «رئال مادرید» و «بارسلونا» تجمع کردند که با ورود نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا به گزارش شبکه روسی «راشاتودی»، روز گذشته (چهارشنبه)، جمعیت انبوهی از معترضان خیابان‌های اطاف وزرشگاه نیوکمپ را پر کرده بودند و با مسدود کردن یکی از خیابان‌های اصلی، منجر به ایجاد ترافیک سنگین شدند.

هواداران استقلال کاتالونیا در خیابان‌ها، شعارهایی در حمایت از استقلال‌ کاتالونیا سر می‌دادند و علیرغم حضور تعداد زیادی نیروهای امنیتی، پرچم‌هایی را در دستان خود تکان می‌دادند.

طبق این گزارش، با مداخله نیروهای امنیتی، درگیری‌هایی میان پلیس و معترضان شکل گرفت و تظاهرات‌کنندگان نیز سطل‌های زباله را به آتش کشیدند.

تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است، درگیری‌ها و زد و خورد میان نیروهای امنیتی و معترضان را نشان می‌دهد.

در یکی از کلیپ‌های ویدئویی تهیه شده از اعتراضات، پلیس ضدشورش در حالی که نقاب به صورت دارد و به باتون مجهز است، به سمت معترضان هجوم می‌برد.

از طرف دیگر، برخی از تظاهرات‌کنندگان در حین تشدید درگیری با نیروهای امنیتی، در خیابان‌ها آتش روشن کردند.

گروهی از معترضان نیز ظاهراً در نیمه دوم مسابقه فوتبال میان رئال و بارسلونا، با شکستن حصارهایی که بیرون ورزشگاه قرار گرفته بود، سعی داشتند به زور وارد استادیوم شوند که پلیس مانع آنها شد.

سازماندهندگان تظاهرات شب گذشته اعلام کردند که حدود 25 هزار نفر برای شرکت در این اعتراضات اعلام آمادگی کرده بودند اما هنوز تعداد دقیق افرادی که در اعتراضات شب گذشته حاضر شدند، نامشخص است.

پلیس اسپانیا برآورد کرده است که حدود پنج هزار نفر در تظاهرات استقلال‌طلبی کاتالونیا مشارکت داشتند و بیش از سه هزار پلیس و نیروی امنیتی نیز در محل مستقر شده بودند و از طرف دیگر دولت مرکزی، حدود 500 پلیس ضدشورش را به بارسلون اعزام کرد.

با اینحال، مادرید اعلام کرده بود که تنها در صورت درخواست نیروهای پلیس محلی مداخله می‌کند.

ال کلاسیکو که در ابتدا قرار بود 26 اکتبر (4 آبان ماه) برگزار شود، به واسطه برخی نگرانی‌ها از ادامه ناآرامی‌ها در پی بازداشت 9 تن از سران سابق کاتالان به دلیل مشارکت در همه‌پرسی استقلال 2017 به تعویق افتاده بود.

در پی همه‌پرسی استقلال کاتالونیا که اول اکتبر 2017 (۹ مهرماه) برگزار شد، دولت مرکزی اسپانیا علاوه بر لغو خودمختاری کاتالونیا، «کارلس پوگدمونت» رهبر پیشین ایالت کاتالونیا را هم از قدرت برکنار کرد. طبق حکم دستگاه قضایی، رئیس مخلوع کاتالونیا که به بلژیک رفته بود تحت پیگرد قانونی قرار گرفت.

طبق گزارش راشاتودی، یک گروه حامی استقلال کاتالونیا به نام «سونامی دموکرات»، اعتراضات شب گذشته کاتالونیا را سازماندهی کرده بود.

این گروه می‌گوید که برای رسیدن به هدف خودمختاری و آزادی سران بازداشت شده کاتالان‌، طرفدار به کارگیری تاکتیک نافرمانی مدنی هستند و پیش از این نیز اعتراضاتی را در «نیوکمپ» تحت عنوان «استقلال!» به راه انداخته بودند و همچنین پشت تظاهرات گسترده دیگری در ماه اکتبر در فرودگاه اصلی بارسلون قرار دارند.

در حال تکمیل...

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۶۲۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری تظاهرات تشکر از دفاع مشروع سپاه بعد از نماز جمعه

معاون شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور گفت: تظاهرات حمایت و تشکر از دفاع مشروع سپاه و نیروهای مسلح و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی بعد از نمازهای جمعه در سراسر کشور برگزار می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از استان تهران، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محسن محمودی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دفاع مشروع و مقتدرانه نظام اسلامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی اقتدار و عزت نظام اسلامی را بیش‌ازپیش نشان داد‌.

وی افزود: شهادت شهدای کنسولی ایران در سوریه در حمله تروریستی رژیم غاصب صهیونیستی اسرائیل تعرض به حاکمیت ایران اسلامی بود که پاسخ به این جنایت مطالبه عمومی ملت ایران بود و بابت این پاسخ مقتدرانه سپاسگزار فرماندهی کل قوا و نیروهای مسلح هستیم.

معاون شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با تقدیر از تجمعات و برنامه‌های مردمی که طی روزهای اخیر برگزار شد، گفت: نمازگزاران جمعه در این هفته بعد از اقامه‌ نماز جمعه در حمایت و تشکر از این اقدام قاطع و انقلابی و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی اسرائیل که با عنوان جمعه‌های خشم ادامه دارد دست به تظاهرات خواهند زد.

تظاهرات ضد صهیونیستی در 54 شهر مغرب

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمودی در پایان خاطرنشان کرد: این تظاهرات در شهرستان‌ها و بخش‌های کشور علی‌الخصوص استان تهران بعد از نمازهای جمعه و در تهران از دانشگاه تهران به‌سوی میدان انقلاب برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • خشم مردم انگلیس از تداوم ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی
  • دستگیری 9 کارمند گوگل به دلیل اعتراض به قرارداد با رژیم اسرائیل + عکس
  • قصد رئیس جمهور گرجستان برای وتوی قانون عوامل خارجی
  • تظاهرات تجلیل از نیروهای مسلح
  • برگزاری تظاهرات حمایت از سپاه بعد از نماز جمعه
  • نمازگزاران شهر و استان تهران در محکومیت اسرائیل تظاهرات می کنند
  • برگزاری تظاهرات حمایت از سپاه و محکومیت رژیم صهیونیستی بعد از نماز جمعه
  • برگزاری تظاهرات تشکر از دفاع مشروع سپاه بعد از نماز جمعه
  • (تصاویر) تظاهرات حامیان فلسطین در تورنتوی کانادا
  • مقابله پلیس با اعتراضات مخالفان دولتی در گرجستان