Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-25@13:52:14 GMT

آیا قرارداد ویلموتس «ترکمانچای» بود؟

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۶۴۰۸۶

ساعت24-یک بند جنجالی در قرارداد مارک ویلموتس و فدراسیون فوتبال وجود دارد که طبق آن فدراسیون کشورمان در صورت فسخ قرارداد از سوی هر یک از طرفین باید حقوق سه ماه آینده را به مرد بلژیکی پرداخت کند! این موضوع یک بار دیگر عدم تسلط و اشراف مدیران فدراسیون فوتبال به مسائل حقوقی را نشان داد و حالا شاید باعث شود که پول قابل‌ توجهی از خزانه فدراسیون خارج شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 «مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال چند روز پیش اعلام کرد قرارداد ویلموتس با تیم ملی فسخ شده است. اما ظاهرا این پایان ماجرا و حاشیه‌های ایجادشده در مورد این مربی بلژیکی نبود. بعد از آن اعلام شد یک بند جنجالی در قرارداد مارک ویلموتس و فدراسیون فوتبال وجود دارد که طبق آن فدراسیون کشورمان در صورت فسخ قرارداد از سوی هر یک از طرفین باید حقوق سه ماه آینده را به مرد بلژیکی پرداخت کند! این موضوع یک بار دیگر عدم تسلط و اشراف مدیران فدراسیون فوتبال به مسائل حقوقی را نشان داد و حالا شاید باعث شود که پول قابل‌ توجهی از خزانه فدراسیون خارج شود.

اما همین موضوع در چند روز اخیر باعث ایجاد حساسیت‌هایی در بخش‌های دیگر کشور شده و مسئولان پیگیر این داستان شده‌اند. در این میان نمایندگان مجلس چند بار به مفاد قرارداد ویلموتس واکنش نشان داده و خواستار ارائه توضیح فدراسیون فوتبال شدند. در جدیدترین فعل و انفعال عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تایید کرده که متن قرارداد ویلموتس به مجلس رسیده و متن قرارداد او ترجمه شده است. طیبه سیاوشی نماینده تهران در مجلس درباره قرارداد سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: «قرارداد به کمیسیون رسیده و کامل ترجمه شده است ولی نمی‌توانم درباره آن صحبت کنم. تصمیم جمعی در کمیسیون فرهنگی این است که قرارداد استراماچونی سرمربی استقلال و کارلوس کی‌روش سرمربی سابق تیم ملی هم به مجلس بیاید و بعد از آن تصمیم لازم گرفته می‌شود.»

او درباره این که گفته می‌شود قرارداد مارک ویلموتس به نوعی ترکمنچای بسته شده است، گفت: «به نظرم این بحث یک مقدار کم‌لطفی است و به این شدت نیست. به هر حال فدراسیون فوتبال بخشی از این قرارداد را منتشر کرد که درباره تبعات فسخ بود و این بخش قابل‌ نقد و اعتراض است. ممکن است بعد از بررسی هر سه قرارداد، جلسه‌ای با آقای تاج رئیس فدراسیون و آقای سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان برگزار کنیم. همه چیز به تصمیم جمعی در کمیسیون فرهنگی بستگی دارد. فکر می‌کنم تا اواخر هفته آینده این اتفاق رخ بدهد.»

این در حالی است که طبق ادعاهای رئیس فدراسیون فوتبال، مارک ویلموتس بیش از روزهایی که مقرر شده در مرخصی بوده و همین باعث می‌شد فدراسیون فوتبال ایران با شکایت به CAS، قرارداد این سرمربی را یک‌طرفه فسخ کند و مانع پرداخت غرامت شود.»

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۶۴۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبی: پرسپولیس در دهه 70 خصوصی بود

به گزارش ورزش سه، مهدی محمدنبی نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال ایران درباره واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی واکنش نشان داد و خاطرنشان کرد: قاعدتاً فکر می‌کنم بیش از ۲۰ سال بود که این قصه تکرار می‌شود. اگر خاطرتان باشد در دهه ۷۰، وزارت معادن و فلزات به نوعی این نقش را بازی کرد و در سال ۸۰ بود که آمدن اشخاصی که با فوتبال بیگانه بودند، این بحث خصوصی سازی متوقف شد. پرسپولیس در دهه ۷۰ این استارت را زد و حالا استمرار آقای هاشمی و آقای خاندوزی و اراده خوبی که در دولت بود، باعث شد این اتفاق بیفتد. ورزش فوتبال ورزشی است که باید به سمت درآمدهای پایدار برود و انشالله اگر این مسیر را طی کند، فکر می‌کنم مسیر خوبی است. البته شناختی که از حوزه ورزش کشور داریم و ساختار باشگاه‌ها به لحاظ منابع انسانی و سخت افزاری و در کنار همه این‌ها پروژه‌هایی که می‌تواند به درآمد پایدار منجر شود، را کنار هم قرار داد و این را فازی برای شروع بخش خصوصی دانست.

نبی تاکید کرد: بخش خصوصی به نرخ بازگشت از سرمایه توجه می‌کنند و این نرخ وابسته به این است که پلن خوبی داشته باشد و انشالله بتوانند این کار را انجام دهند. فدراسیون فوتبال هم به سهم خودش با توجه به الزامات AFC، کم کم به جلو قدم برداشت و خدا را شکر این تلاش به ثمره نشست. امیدوار هستیم چیزی که به حق است رخ دهد و تیم های قوی فوتبال ایران، پرسپولیس، استقلال، سپاهان و تراکتور که سرمایه های ملی فوتبال هستند که امیدوارم رو به جلو حرکت کنند.

او با اشاره به موضوع حق پخش و درآمدزایی تیم های فوتبال گفت: آن چیزی که به دولت از طریق مجلس تاکید شده، بخشی است مربوط به آیین نامه اجرایی است که باید لحاظ شود. سازمان لیگ کشور و فدراسیون فوتبال در صدد نوشتن آیین نامه‌ای هستند که به ظرف مدت زمان تعیین شده به وزارت ورزش ارسال خواهد شد که در این لایحه و این بخش دیده می‌شود.

دیگر خبرها

  • نبی: پرسپولیس در دهه 70 خصوصی بود
  • قرارداد امری تا ۲۰۲۷ تمدید شد
  • رضاییان رسما مدیرعامل فولاد خوزستان شد
  • رضاییان: شکایتی از رحمتی دریافت نکردم/ عضو هیات رئیسه هستم، اما قرارداد مالی با فدراسیون ندارم
  • رضاییان به مدیرعاملی باشگاه فولاد خوزستان رسید!
  • احضار مدیر سپاهان به کمیته اخلاق
  • سرپرست سپاهان به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال احضار شد
  • سقف قرارداد فوتبال زنان در ایران یک میلیارد تومان است
  • چترنور: سقف قرارداد فوتبال بانوان یک میلیارد تومان است
  • واکنش اوسمار به تمدید قرارداد با پرسپولیس