Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-24@20:34:23 GMT

قاتل شیرمحمدعلی اعدام شد

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۶۴۵۵۰

قاتل شیرمحمدعلی اعدام شد

آفتاب‌‌نیوز :

حکم قصاص قاتل شیرمحمدعلی به اجرا آمد؛ محمدهادی عرفانیان کاسب؛ وکیل اولیای‌دم علیرضا شیرمحمدعلی با تأیید این خبر گفت: این حکم صبح روز گذشته (چهارشنبه) به اجرا درآمد.

بنابر این گزارش، علیرضا شیرمحمدعلی در تاریخ 1398/03/20 در زندان تهران بزرگ با ضربات جسم تیز مجروح شده و به‌قتل رسید.

دستگاه قضا دو روز پس از این قتل به‌ سرعت به موضوع ورود کرد و دو روز بعد از این حادثه، در 22 خردادماه سال جاری دادستانی تهران از صدور کیفرخواست آن خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

27 خردادماه، سخنگوی قوه قضاییه با تشریح جزئیات مضروب شدن و به قتل رسیدن مرحوم علیرضا شیرمحمدعلی، از دستور رئیس قوه‌قضاییه به سازمان زندانها و دادستانی کل کشور برای بررسی قصور احتمالی مأموران خبر داد.

در همان روز سازمان زندانها اطلاعیه‌ای درباره قتل شیرمحمدعلی صادر کرد که در آن عنوان شده بود: در روز حادثه، برای رفع ایراد سیستم فاضلاب بهداشتی محل نگهداری دو نفر فوق‌الذکر، نامبردگان به هواخوری هدایت شدند، که در همین اثنا با گشوده شدن در محل نگهداری زندانیان امنیتی برای توزیع غذا، متهمان به‌دلیل حضور در هواخوری از فرصت پیش‌آمده سوء استفاده کرده، به‌سرعت وارد حریم نگهداری زندانیان امنیتی شده و ظرف مدت زمانی کمتر از دو دقیقه، علیرضا شیرمحمدعلی را مورد ضرب و جرح قرار داده که نهایتاً با حضور عوامل زندان و انتقال مصدوم به بیمارستان خارج از زندان، اقدامات پزشکی فاقد نتیجه بوده و نامبرده در بیمارستان فوت کرد.

رئیس قوه قضاییه نیز دوم تیرماه سال جاری در گفت‌وگوی تلویزیونی خود درباره موضوع قتل شیرمحمد علی اظهار کرد: نسبت به این حادثه که حادثه بدی بود و اتفاق افتاد، بلافاصله هیئتی برای بازرسی حادثه اعزام شد و همچنین از طریق دادستانی تهران که این زندان در تهران واقع شده و متهمان و محکومان آن مربوط به دادسرای تهران هستند و همچنین از طریق دادستانی کل، افرادی را مأمور کردیم که موضوع را بررسی کنند.

در ادامه سخنگوی قوه قضاییه در پنجمین نشست خبری خود گفت: در تیرماه به پرونده قتل شیرمحمدعلی که در زندان فشافویه به‌قتل رسید رسیدگی خواهد شد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: سیاست دستگاه قضا در این قبیل موارد بررسی جامع و دقیق، کارشناسی و شناسایی متخلفین احتمالی و نوع تخلف آنها و در نهایت برخورد متناسب است. گاهی اوقات اقتضا می‌کند که فرد تحت تعقیب قرار گیرد و گاهی اوقات نیز موضوع ضعف مدیریتی است و این ضعف مدیریتی اقتضا دارد که مدیر جابه‌جا شود و به‌تناسب نتیجه تحقیقات تصمیمی گرفته شود و نهایتاً نیز رئیس زندان فشافویه برکنار و مدیرکل زندانهای تهران توسط خود سازمان زندانها جابه‌جا شده است.

29 تیر ماه، در ادامه رسیدگی به پرونده، جلسه رسیدگی به اتهامات عاملان قتل علیرضا شیرمحمدعلی امروز در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی بابایی به صورت علنی برگزار شد.

پس از سه روز از اعلام ختم رسیدگی به اتهامات دو متهم پرونده قتل علیرضا شیرمحمدعلی، دادگاه رأی خود را صادر و بر این اساس دادگاه متهم ردیف اول را به‌اتهام مشارکت در قتل عمد به قصاص نفس و پرداخت دیه صدمات غیرمؤثر در قتل محکوم کرد.

در همین رابطه متهم ردیف دوم پرونده نیز به‌اتهام معاونت در قتل عمد به 25 سال حبس و پرداخت دیه صدمات غیرمؤثر در قتل محکوم شد.

9 مهر ماه سال جاری نیز سخنگوی قوه‌قضاییه از تأیید حکم قصاص قاتل شیرمحمد علی در دیوان عالی کشور خبر داد و گفت: حکم صادره در مورد وی و همدستش قطعیت پیدا کرده و برای اجرا به دادسرای تهران ارسال می‌شود.

در نهایت روز گذشته حکم قصاص قاتل مرحوم شیرمحمد علی در زندان رجایی‌شهر کرج به اجرا درآمد و وی قصاص شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: آفتاب

کلیدواژه: حکم قصاص علیرضا شیرمحمدعلی اعدام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۶۴۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرمت عمارت امیرسلیمانی در تهران آغاز شد | برنامه‌ریزی برای بازسازی زندان هارون‌الرشید

همشهری آنلاین- زینب زینال زاده: تهران شهری با تمدن بیش از ۸هزار ساله است و وجود اماکنی چون عمارت مسعودیه، خانه موزه مقدم، باغ نگارستان، خانه اتحادیه و... ازجمله ظرفیت‌هایی هستند که می‌توان از آنها برای جذب گردشگری و توریست استفاده کرد؛ چرا که امروزه گردشگری به یک صنعت پولساز تبدیل شده و بسیاری از کشورها ازجمله ترکیه با استفاده از این صنعت موفق شده‌اند به درآمدهای پایدار دست یابند. در این دوره، مدیریت شهری تلاش می‌کند تا زمینه رونق صنعت گردشگری در پایتخت را فراهم کند. با تشکیل سازمان گردشگری و ایجاد مدیریت واحد در این حوزه قطعا اتفاقات خوبی در صنعت گردشگری تهران رخ می‌دهد. بنا به‌گفته‌های سیداحمد علوی، رئیس کمیته گردشگری شورای شهر تهران فرایند مرمت، بازسازی و بهره‌برداری از عمارت‌های تاریخی همچنان در دستور کار قرار دارد و سعی می‌کنیم مسیر گردشگری در تهران هموار شود.

بازدیدهای مستمر از اماکن میراثی

در راستای صیانت از اماکن تاریخی، میراثی و گردشگری، بازدید مستمر و پایش وضعیت این اماکن طبق مصوبه شورای شهر تهران انجام می‌شود. آنطور که رئیس کمیته گردشگری شورا عنوان کرده: «این اماکن در مناطق مختلف ازجمله ۱۱، ۱۲، ۱۵ و... پراکنده هستند و باید برای جلوگیری از تخریب، مرمت و احیاء شوند. به هر حال این اماکن ظرفیت‌های گردشگری محسوب می‌شوند و با مرمت آنها می‌توان زمینه بازدید توریست‌های داخلی و خارجی را فراهم کرد.» عمارت کوشک امیرسلیمانی در منطقه۱۵ قرار دارد که مرمت و بازسازی آن آغاز شده و به‌زودی بهره‌برداری می‌شود. البته طبق پیش‌بینی‌ها کافه کتاب و نگارخانه هم در این عمارت راه‌اندازی خواهد شد.

برنامه‌ریزی برای بازسازی زندان هارون‌الرشید

زندان هارون‌الرشید ثبت ملی شده و از آثار تاریخی ری محسوب می‌شود. به‌گفته علوی، مجموعه میراثی زندان هارون‌الرشید املاک اوقافی است و سازمان اوقاف هم اهتمامی برای بازسازی این مجموعه میراثی ندارد. آنطور که رئیس کمیته گردشگری شورا به آن تأکید کرده: «این مجموعه میراثی از نقاط گردشگری تهران محسوب می‌شود و از این‌رو نیاز است تا شهرداری تهران و سازمان اوقاف برای بازسازی و بهره‌برداری از این ظرفیت گردشگری برنامه‌ریزی کنند.»

ایجاد مسیر گردشگری

یکی از راه‌های جذب توریست ایجاد مسیرهای گردشگری است و مدیریت شهری برای تحقق این هدف برنامه‌هایی پیش‌بینی کرده است. رئیس کمیته گردشگری شورای شهر تهران هم با تأیید این موضوع و ضرورت ایجاد مسیرهای گردشگری گفت: «در مسیرهای گردشگری این امکان فراهم می‌شود تا توریست‌ها و گردشگران با انواع غذاهای بومی و محلی، آداب و رسوم، صنایع‌دستی و حتی انواع موسیقی و... شهرها و استان‌های ایران آشنا شوند.» به‌گفته علوی، ایجاد مسیرهای گردشگری در دنیا یک اولویت است و در تهران هم گام‌هایی برای تکمیل و به‌روزرسانی گذرهای گردشگری برداشته شده است.

گذرهای گردشگری قدیمی تهران گذر سی‌تیر: خاص‌ترین خیابان تهران است که دهه۹۰ عرضه مواد غذایی در آن با فعالیت ۱۰چرخ دستی آغاز و خیلی زود در میان شهروندان محبوب شد. در این خیابان ۳۸دکه موادغذایی وجود داشت که به تازگی شهرداری تهران برای ارائه خدمات مطلوب، طرح ساماندهی آن را در دستور کار قرار داده است. گذر باب همایون: این گذر در ضلع جنوبی میدان امام‌خمینی(ره) قرار گرفته که ۴۰غرفه دارد. ۲۳غرفه اغذیه فروشی، ۴غرفه صنایع‌دستی و ۱۳غرفه سوغاتی. گذر خیابان اجتماعی: این گذرگردشگری در خیابان بدرالزمان قریب منطقه ۹ایجاد شده و دارای ۱۸غرفه است. ۱۴غرفه اغذیه‌فروشی، ۲غرفه صنایع‌دستی و ۲غرفه سوغاتی. گذر برکت (شاهد): این گذرگردشگری با ۲۹غرفه در بلوار شاهد منطقه۸ احداث شده که ۲۲غرفه اغذیه فروشی، یک‌غرفه صنایع‌دستی، ۴غرفه سوغاتی و ۲غرفه عرضه محصولات فرهنگی دارد.

کد خبر 846843 برچسب‌ها سفر - گردشگری شهردارى تهران تهران

دیگر خبرها

  • عسگری: همدلی بزرگان تهران به ۲ ملی‌پوش پایتخت منتهی شد
  • مریلا زارعی قاتل زنجیره‌ای سریال افعی تهران است؟
  • قاتل گربه ها به ۱۴ ماه زندان محکوم شد !
  • مرمت عمارت امیرسلیمانی در تهران آغاز شد | برنامه‌ریزی برای بازسازی زندان هارون‌الرشید
  • مریلا زارعی قاتل زنجیره‌ای سریال افعی تهران است؟ | ویدئو
  • کلاهبرداری قاتل برای پرداخت دیه میلیاردی | سرنوشت قاتلی که رویای آزادی در سر دارد
  • زندگی قاتل با جسد زن گمشده به‌ مدت ۲ شبانه‌ روز در تهران!
  • جزئیات تازه از جنایت در برج ۲۰ طبقه کوهک در غرب تهران / قتل مرد ثروتمند با ۳۷ ضربه چاقو
  • زندگی قاتل با جسد زن گمشده به مدت ۲ شبانه‌روز!
  • زندگی قاتل با جسد زن گمشده به مدت ۲ شبانه‌روز در تهران!