Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین – فائزه زمانی؛ نشست تخصصی مدیریت ثروت مبتنی بر معاملات الگوریتمی روز گذشته برگزار شد، محسن خدابخش مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار دراین نشست گفت: بحثی که در ابتدای امر مطرح است چگونگی صنعتی سازی معاملات با کم‌ترین میزان دخالت انسانی است که برای تحقق این امر نیازمند سیاست گذاری‌های ویژه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: افزون بر این از دیدگاه بازار سرمایه این نکته بسیار حائز اهمیت است که معاملات باید در بستری صورت گیردکه همواره امکان نظارت بر آن‌ها وجود داشته باشد.

خدابخش در ادامه با اشاره به اینکه در معاملات الگوریتمی در حالت کلی سه نکته اساسی وجود دارد، توضیح داد: نخست آنکه داده‌های بنیادی چگونه آنالیز شوند، بحث بعدی تولید سیگنال معاملات است به این معنی که چه چیزی را خرید و فروش کنیم و نکته سوم نیز در خصوص اجرای معاملات است که زمان خرید یا فروش را برای معامله گر مشخص می‌کند.

این فعال بازار سرمایه در خصوص مزایای معاملات الگوریتمی عنوان کرد: از مهم‌ترین مزیت‌های این معاملات می‌توان به سرعت عمل و دقت بالا در ارسال سفارسات اشاره کرد. همچنین حذف احساسات و عواطف انسانی و وجود داشتن یک سامانه بازارگردانی خودکار نیز از دیگر نکات مثبت و قابل توجه این معاملات به شمار می‌آید.

وی در ادامه اضافه کرد: در این بین مفهومی به نام معاملات با بسامد بالا تعریف می‌شود که در واقع نام دیگر معاملات الگوریتمی است که در این گونه داد و ستدها استراتژی‌های معاملات با دوره‌های نگهداری بسیار کوتاه مدت مشخص می‌شوند.

خدابخش با بیان اینکه برای این منظور باید عمق و نقد شوندگی بالایی در بازار حاکم باشد، تصریح کرد: همچنین در معاملات با بسامد بالا(الگوریتمی) باید دیتا‌های بازار به موقع در اختیار باشند که در این راستا از پروتکل FIX استفاده می‌شود.

وی در پایان  در خصوص رویکرد‌ها و اقدامات سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: سازمان در هر شرایطی از سامانه‌های معاملات برخط (آنلاین) در حوزه اوراق بهادار و کالا حمایت کرده و همواره سعی می‌کنیم که در فرآیند‌های نظارتی روزبه‌روز بهبود حاصل شود، همچنین بحث معاملات الگوریتمی یک بحث دو جانبه و دوسویه است که باید با زمینه سازی مناسب گسترش پیدا کند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بورس بازار سرمایه معاملات الگوریتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۶۵۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته

شاخص کل بورس در معاملات روز چهارشنبه حدود ۱۲ هزار واحد افزایش یافت. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در طی معاملات روز چهارشنبه 8 فروردین ماه 1403 شاخص کل بورس با رشد نیم درصدی حدود 12 هزار واحد افزایش یافت.

در طی معاملات امروز 250 نماد در دامنه مثبت معامله شدند و 15 نماد نیز در صف خرید بودند.

از سوی دیگر 156 نماد نیز در انتهای بازار در دامنه منفی قرار داشته و 2 نماد نیز در صف فروش قرار گرفتند.

ارزش معاملات بورس شاملِ سهام و صندوقها نیز در محدوده 5 هزار میلیارد تومان قرار داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیش بینی بورس شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
  • راه‌ اندازی سوت‌ زنی سایبری بازار سرمایه در سال جدید
  • پیش بینی بورس در بهار ۱۴۰۳| بورس سبزپوش می‌شود؟
  • شاخص بورس امروز ۸ فروردین/رشد ۱۱ هزار واحدی
  • رشد ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته
  • بورس امروز ۸ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • پیش‌بینی بورس فردا ۸ فروردین ۱۴۰۳
  • شاخص بورس امروز ۷ فروردین/افت ۴ هزار واحدی
  • سرریز سرمایه حقیقی به بورس؛ پیش بینی بازار سهام
  • بورس امروز ۷ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار