Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

مدیرکل دفتر حمل‌ و نقل کالا سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای از ورود ۱۴ میلیون تن کالای اساسی به این کشور طی هشت ماهه امسال خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، غلامحسین دغاغله در همایش هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری طی سخنانی با اشاره به اجرای پروژه اربعین از سوی سازمان حمل و نقل جاده‌ای، اظهار داشت: حدود دو میلیون نفر در این ایام با استفاده از هشت هزار دستگاه اتوبوس، تعدادی مینی بوس و ناوگان سواری به شکل خوبی جابجا کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اشاره به پروژه تأمین کالاهای اساسی و معیشت مردم، عنوان کرد: طی دو سال اخیر با توجه به تحریم‌ها معیشت و زندگی مردم هدف قرار داده شده که امسال سازمان راهداری با همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط بخش اعظمی از کالاهای اساسی کشور وارد بندر شد.

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالا سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، بیان داشت: با توجه به دستور مقامات کشوری، یک قرار گاه و ستاد مرکزی تخلیه کالاهای اساسی را ایجاد کردیم.

دغاغله با بیان اینکه عمده ورود کالاهای ما از بندر امام (ره) است، تصریح کرد: طی هشت ماه، ۱۴ میلیون تن کالا وارد کشور شد.

وی با تاکید بر اینکه کشتی به لحاظ حمل و نقل بین المللی یک زمان تعیین شده برای تخلیه دارد، افزود: بعد از اینکه کشتی وارد بندر شد اگر در مدت زمان تعیین شده، تخلیه نشود به ازای هر ساعت یک حق تأخیری به ارز خارجی باید پرداخت کنیم.

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالا سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، تاکید کرد: خوشبختانه این زمان تعیین شده در بنادر تحقق پیدا کرد و ۱۴ میلیون تن کالای اساسی که چند برابر نیاز کشور است در ذخایر استراتژیک کشور جابجا شد و به داخل کشور منتقل شد.

دغاغله، عنوان کرد: ۳۳ درصد افزایش بارگیری از بنادر را به کشور را داشته‌ایم و حدود ۴۰ درصد افزایش سفر را داشته‌ایم و این در حالیست که به لحاظ لاستیک، لوازم یدکی، روغن و… با مشکل و کمبود مواجه بودیم.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد مسافر کشور از طریق جاده تردد می‌کنند، گفت: این امر اهمیت حمل و نقل و هم مسئولیت متولیان این حوزه را نشان می‌دهد.

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالا سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه برای افزایش بهره وری بخش حمل و نقل، از سال گذشته ورود فناوری‌های نوین را در بخش جاده‌ای در دستور کار قرار دادیم، افزود: اجرای طرح «نوبت مجازی» برای رانندگان بنادر، ایجاد شرکت‌های بزرگ مقیاس هوشمند بار، رعایت نوبت و توزیع عادلانه بار در مناطق جنوبی کشور، ارائه خدمات سیستمی به رانندگان در بنادر و… از جمله اقدامات صورت گرفته بوده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: سازمان راهداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۶۵۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محور پلدختر به خرم‌آباد تا ۲روز آینده بازگشایی می‌شود

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور از بازگشایی جاده پلدختر به خرم‌آباد در دو روز آینده خبر داد. - اخبار استانها -

رضا اکبری در حاشیه بازدید از محور پلدختر به خرم‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در پلدختر، اظهار داشت: بارندگی‌های اخیر آسیب‌های آب‌شستگی، ریزش سنگ و ورود گل‌ولای را به این محور وارد کرده‌ است.

وی اضافه کرد: ماشین‌آلات راهداری در محور پلدختر به خرم‌آباد مستقر است و راهداران در حال تلاش برای بازگشایی و برقراری تردد عادی در این محور هستند.

ریزش کوه در محور پلدختر- خرم‌آباد/ اسکان 61 مسافر در معمولان

معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور بیان کرد: عملیات خاک‌ریزی تا چند روز دیگر در محور خرم‌آباد به پلدختر ادامه دارد تا راهداران بتوانند عرض کافی را برای این نقطه ایجاد کنند.

وی بیان کرد: تردد در محور پلدختر به خرم‌آباد ظرف یک تا دو روز آینده برقرار می‌شود و دیوارسازی، آسفالت قسمت‌های تخریب‌ شده و ایجاد حفاظ هم در یک تا دو ماه آینده به‌مرور تکمیل می‌شود.

اکبری گفت: جاده پلدختر به خرم‌آباد در سیل 98 خسارت قابل‌توجهی دیده‌ است که از همان سال سازمان راهداری کشور تعداد زیادی پروژه را در این محور برنامه‌ریزی کرد.

معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور اعلام کرد: بیش از 10دستگاه پل در محور پلدختر به خرم‌آباد در سیل سال 98 دچار شکستگی و تخریب شد که این پل‌ها احداث شد و به بهره‌برداری رسید.

وی خاطرنشان کرد: قسمت‌هایی از محور پلدختر به خرم‌آباد به‌طور کامل تخریب شد و آسفالت و روشنایی این محور هم از بین رفته بود که بازسازی این نقاط انجام شده‌ است.

اکبری بیان کرد: حدود 15 کیلومتر دیوار بتنی در حاشیه رودخانه و در مجاورت جاده پلدختر به خرم‌آباد نیاز است که ما بتوانیم ایمنی این محور را به سطح قابل‌قبول و بهتری برسانیم.

معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور اضافه کرد: ما سال‌ها است نتوانستیم اعتبار لازم برای احداث 15 کیلومتر در محور پلدختر به خرم‌آباد را نه از منابع ملی و نه استانی تأمین کنیم و اعتبارات بحران هم اختصاص پیدا نکرده‌ است.

وی بیان کرد: امیدواریم با بازدید رئیس ستاد بحران کشور و مسئولان استانی و ملی از محور پلدختر به خرم‌آباد رقمی حدود 1000 میلیارد تومان به این محور اختصاص یابد تا دیوارسازی حاشیه جاده پلدختر به خرم‌آباد تکمیل شود.

انتهای پیام/646/

دیگر خبرها

  • بارگیری محموله ۸۲ هزار تنی مواد معدنی در بندر امام خمینی
  • رشد ۹۳ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر نوشهر و فریدونکنار
  • افزایش ۹۳ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر نوشهر و فریدونکنار
  • افزایش ۵۰ درصدی صادرات از گمرکات آذربایجان غربی
  • محور پلدختر به خرم‌آباد تا ۲ روز آینده بازگشایی می‌شود
  • جاده پلدختر - خرم‌آباد تا ۲ روز آینده بازگشایی می‌شود
  • محور خرم‌آباد - پلدختر تا دو روز دیگر بازگشایی می‌شود
  • محور خرم‌آباد - پلدختر ظرف ۲ روز آینده بازگشایی می‌شود
  • محور پلدختر به خرم‌آباد تا دو روز آینده بازگشایی می‌شود
  • محور پلدختر به خرم‌آباد تا ۲روز آینده بازگشایی می‌شود