Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه صادرات ۵۶ درصد کالا به کشورهای همسایه فرصت خوبی است،گفت: ۱۰۰ میلیارد دلار ظرفیت صادراتی در کشوردر حوزه کالاهای صادراتی وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مسعود خوانساری نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کشور در همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه مازندران در سال جاری که صبح امروز در سالن همایش بانک صادرات مرکزی ساری برگزار شد به دو جهش ارزی، سال ۹۱ و ۹۶ اشاره و اظهار کرد: در دو بخش فروش نفت و تراکنش مالی دچار مشکل شدیم که در سال آینده شاید مشکلات بیشتر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز ۲۵ تا ۲۷ درصد وابستگی کشور به طور مستقیم به نفت است، بحث دولت بزرگ هم متأسفانه وجود دارد در بودجه ۱۳۹۹ بودجه شرکت‌های دولتی ۱۶ درصد افزایش پیدا کرد و کمتر نشد که از موانع اصلی کسب و کار در همه زمینه‌‌ها است.

خوانساری تصریح کرد: هر چقدر که وابستگی به نفت کم شود، محیط کسب و کار در داخل فراهم شده و توفیق در بحث تجارت و تولید و صادرات بیشتر می‌شود، بحث ارز هم لطمه بزرگی به اقتصاد وارد کرد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: اقتصاد کشور در سال گذشته ۴.۵ درصد رشد منفی داشته که پیش‌بینی شده امسال ۹ درصد رشد منفی حواهد داشت که در این صورت نمی‌توان اقتصاد را چرخاند مدت ۱۶ سال طول می‌کشد تا ما به اقتصاد سال ۱۳۹۶ برسیم.

وی اضافه کرد: باید به صادرات غیرنفتی بها بدهیم و بتوانیم نیاز واردات کشورهای همسایه را تأمین کنیم، بحث مهم خود دولت و اقدامات آن است تا بیش از ۴۰ دستورالعمل متناقص نداشته باشیم، با این وضع در سال آینده تورم ۴۰ درصدی خواهیم داشت.

در ادامه حمید زادبوم رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در ادامه گفت: امروز در شرایط ویژه‌ای هستیم، ولی بوی جنگ را بسیاری حس نکردند، صادرکنندگان کسانی هستند با اموال‌شان جهاد می‌کنند، حمایت از صادرکنندگان واجب است.

وی افزود: ۵۶ درصد صادرات ما به کشورهای همسایه که فرصت خوبی است، در داخل کشور  ۱۰۰ میلیارد دلار ظرفیت در حوزه کالاهایی که از قبل صادر شده است، داریم.

زادبوم تصریح کرد: موافقت‌نامه اورآسیا که بین پنج کشور و ایران منعقد است، با اجرای طرح موقت تجارت آزاد در سال آینده می‌توانیم دیوارهای تعرفه کشور مقابل را به‌طور متقابل پایین بیاوریم تا صادرات دوطرفه سهل شود، توجه به تعهد ارزی و ورود ارز هم مهم است.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: تورم کشاورزی نفت صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۶۵۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات دولت برای کمک به تجارت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، صادرات غیر نفتی کشور در سال گذشته با کاهش نزدیک ۹ درصد به ۴۹/۴ میلیارد دلار رسیده است. ارنظر کارشناسان اقتصادی تحریم‌های ظالمانه اقتصادی، پایین آمدن قیمت جهانی خرید کالاها، افزایش رقایت در بازار‌های جهانی و مقررات و آیین نامه‌های خلق الساعه تجاری از موثر در کاهش صادرات کشور بوده است.  

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • میزان صادرات زنجان در سال جاری ۶۵۸ میلیون دلار هدفگذاری شد
  • اقدامات دولت برای کمک به تجارت
  • گام‌های دولت برای افزایش صادرات غیرنفتی
  • بسته حمایت از صادرکنندگان محصولات دانش بنیان رونمایی شد
  • رونمایی از بسته حمایت از صادرکنندگان محصولات دانش بنیان
  • صادرات ۱۰۳ میلیون دلار شیرینی و شکلات از آذربایجان شرقی
  • کشور‌های همسایه مقصد ۸۰ درصد صادرات محصولات غذایی و کشاورزی ایران
  • صادرات یک میلیارد و ۵۴۲ میلیون دلار کالا از آذربایجان شرقی
  • می توانیم ۲.۵ میلیارد دلار خدمات تجاری به ارمنستان صادر کنیم
  • تجارت ایران و عراق در مسیر رشد