Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@09:22:30 GMT

رییس جمهوری منتخب الجزایر سوگند یاد کرد

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۶۷۱۰۰

رییس جمهوری منتخب الجزایر سوگند یاد کرد

رییس‌جمهوری منتخب الجزایر امروز (پنج‌شنبه) طی مراسمی رسمی که در کاخ "الامم" پایتخت این کشور مراسم تحلیف را به جای آورد تا بدین ترتیب ماموریتش را در پست ریاست جمهوری برعهده بگیرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت اسکای نیوز، عبدالمجید تبون، رییس جمهوری منتخب ۷۴ ساله الجزایر در نخستین دور انتخابات ریاست جمهوری که ۱۲ دسامبر برگزار شد، با کسب ۵۸ درصد آراء پیروز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق ماده ۸۹ قانون اساسی الجزایر، رییس جمهوری منتخب باید در برابر مردم با حضور کلیه ارگانهای عالی نظامی و غیرنظامی کشور پس از پیروزی در انتخابات سوگند یاد کند.

تبون هشتمین رئیس جمهوری الجزایر از زمان استقلال این کشور و جانشین عبدالعزیر بوتفلیقه، رییس جمهوری مستعفی الجزایر است که در نتیجه اعتراضات مردمی استعفا کرد.

وی پس از پیروزی در انتخابات خواستار گفت‌وگو با جنبش‌های مردمی شده و اعلام کرد، بدون به حاشیه راندن طرفی صفحه جدیدی در کشورش باز کرده و در نخستین ماه‌های ریاست جمهوری خود قانون اساسی کشورش را اصلاح می‌کند که طبق قانون اساسی جدید، دوره ریاست جمهوری هر رئیس جمهور فقط یک دوره بوده و اختیاراتش نیز کاهش یابد. اما با این وجود اعتراضات و تظاهرات در این کشور متوقف نشده و ساعاتی پس از اعلام نتایج اولیه انتخابات که نشان‌دهنده پیروزی تبون بود هزاران تن در میدان مرکزی البرید تجمع کردند. معترضان می‌گویند، انتخابات در شرایط نامناسبی برگزار شده و با پیروزی تبون در واقع محصول نظام بوتفلیقه قدرت را به دست می‌گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: الجزاير

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۶۷۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمدکاظم حجج رییس فدراسیون ورزش‌های سه گانه شد

به گزارش خبرنگار مهر، مجمع انتخاباتی فدراسیون ورزش های سه‌گانه امروز چهارشنبه به ریاست سید محمد شروین اسبقیان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و با حضور محمود خسروی‌وفا رییس کمیته ملی المپیک در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

امین احمدی، حمید براتی، کاظم حججی، سیدکمال پیمبری، علی‌اکبر حسن پورحیدری، مهدی گودرزی، جاسم منوچهری و محمد نصیری هشت کاندیدایی بودند که برای تصدی پست ریاست این فدراسیون اعلام آمادگی کرده بودند.

در این مجمع محمد کاظم حججی با ۲۴ رای از ۴۵ آرای اعضای مجمع به عنوان رییس انتخاب شد. همچنین حمید براتی یکرای، علی اکبر حسن‌پور حیدری ۱۵ رای و مهدی گودرزی نیز ۵ رای بدست آوردند.

کد خبر 6080784

دیگر خبرها

  • پریدر استعفایش را پس گرفت و نیامد/ ثبت نام ۱۵ کاندیدا برای ریاست شطرنج
  • رئیس جمهور هوادار روسیه در سودای نخست‌وزیری کرواسی
  • هند؛ پرجمعیت‌ ترین کشور دنیا در آستانه برگزاری طولانی‌ ترین انتخابات
  • ثبت‌نام ۱۵ نفر در انتخابات فدراسیون شطرنج/ پریدر نیامد
  • محمدکاظم حجج رییس فدراسیون ورزش‌های سه گانه شد
  • سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟
  • صدور اعتبار نامه نمایندگان منتخب تهران در مجلس دوازدهم
  • صدور اعتبارنامه ۱۴ نماینده منتخب تهران در مجلس
  • استارت تیم منتخب هاکی روی یخ ایران با پیروزی
  • حضور در انتخابات از پشت میله‌های زندان؟