Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@17:00:43 GMT

عامل آلودگی هوای ساوه از شهر صنعتی است

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۷۰۷۰۹

عامل آلودگی هوای ساوه از شهر صنعتی است

«ایرج آقایی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سال گذشته  ۲ روز آاوده با عامل صنعت بر این شهر ثبت شده اما، امسال این مسئله فراگیرتر است شده و علاوه بر اینکه چند روز اخیر شاخص کیفیت هوای این شهر مطلوب نبود، پیش‌بینی می‌شود که انباشت آلایندگی در ایام پیش‌رو تداوم داشته باشد.

وی اظهار داشت: افزایش روزهای آلاینده شهر ساوه غیرقابل چشم پوشی است و نیاز دارد که به صورت کارشناسی اقدامات موثری در این راستا صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر هواشناسی ساوه با یادآوری تعطیلی مدارس و دانشگاه‌های این شهرستان در روز دوشنبه هفته جاری به‌دلیل افزایش غلظت آلاینده‌های جوی گفت: تعطیلی مراکز آموزشی اتفاقی بود که امسال به علت آلودگی هوا در ساوه رخ داد و در سال‌های قبل کمتر سابقه داشت.

آقایی اظهار داشت: هواشناسی در فرآیند انباشت آلایندگی‌ها و وضعیت جوی نقش «اعلام» شرایط کیفیت هوا را دارد و اقدامات عملیاتی برای رفع مشکل آلودگی بر عهده سایر ارگان‌های ذیربط مانند محیط زیست و فرمانداری است.

وی اظهار داشت:  وقتی هوا راکد و ساکن باشد ذرات آلاینده به‌دلیل سرما در سطح پایین۲تری می‌مانند و ایستایی آنان برای سلامت خطرآفرین است.

مدیر هواشناسی ساوه اظهار داشت: موج جدید آلودگی صنعتی هوای ساوه از اواخر امروز (پنجشنبه ۲۸ آذر) این شهرستان را در بر می‌گیرد و کیفیت نامطلوب هوا تا روز یکشنبه هفته آتی استمرار دارد.

آقایی تاکید کرد: این وضعیت به‌دلیل سکون هوا و ایجاد وارونگی دما جوی در شهرستان ساوه رخ می‌دهد و به‌تدریج در روزهای آتی کیفیت هوای این شهر برای همه گروه‌های سنی خطرناک خواهد شد.

شهرستان ساوه با بهره‌مندی از ۵۵۰ واحد تولیدی از قطب‌های صنعت در کشور محسوب می‌شود.

برچسب‌ها ساوه آلودگی هوا وضعیت هوا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساوه آلودگی هوا وضعیت هوا ساوه آلودگی هوا وضعیت هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۷۰۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد

به گزارش حوزه سایر رسانه های خبرگزاری تقریب، بارش باران که از عصر دیروز میهمان پایتخت نشینان شده منجر به ثابت بودن کیفیت هوا همچون روزهای گذشته شده بطوریکه شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای شهر تهران روی عدد ۸۱ و در شرایط قابل قبول یا همان سالم قرار دارد البته در ۲۴ ساعت گذشته نیز شاخص کیفیت هوا با قرار گرفتن روی عدد ۷۷ در شرایط سالم بود.

بر اساس اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای شهر تهران تمامی نقاط پایتخت در وضعیت سالم قرار دارد و هیچ نقطه‌ای از پایتخت ناسالم نیست.

از ابتدای امسال تاکنون، پایتخت نشینان پنچ روز هوای پاک و ۲۹ روز هم هوای سالم استنشاق کردند.

سال گذشته و براساس روز شمار شاخص آلودگی در مجموع ۱۰ روز هوای پاک، ۲۳۶ روز هوای قابل قبول، ۱۰۷ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۲ روز هوای ناسالم برای تمامی گروه‌ها در پرونده شاخص آلودگی هوای پایتخت ثبت شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین + فیلم
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح
  • با تغییر رژیم غذایی خود زمین را نجات دهید
  • بررسی مشکلات و توانمندی‌های حوزه قضایی ساوه
  • کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد
  • سهم خودروهای پلاک شهرستان در آلودگی هوای تهران
  • سهم خودروهای پلاک شهرستان از آلودگی هوای تهران
  • آلودگی هوا در ۵ شهر استان خوزستان
  • فروردین ماه تبریز بدون آلودگی هوا سپری شد
  • آلودگی هوا در ۵ شهر خوزستان