Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: طبق آنچه تعهد شده است پروژه تونل الله اکبر در شهرستان درگز باید در سال ۱۴۰۰ به طور کامل به بهره برداری برسد.

عبدالله حاتمیان در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد:  تونل الله اکبر در محور درگز - قوچان از تونل‌های بزرگ کشور است که مطالعات آن از  سال ۱۳۸۱ آغاز شده است. وی تصریح کرد: از طریق این تونل مسیر ۱۵۰کیلومتری فعلی به ۸۵کیلومتر کاهش پیدا می کند و ۶۵کیلومتر گردنه و مسیر پر خطر را از مسیر حذف می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی افزود: امروز جاده درگز به لحاظ ترانزیتی از محورهای مهم کشور محسوب می شود و حتی از حیث تعداد  تریلی های ترانزیتی از مرزهای دیگر بیشتر  است، همچنین گمرک لطف آباد یکی از مناطق صادرات محور کشور است که  در بین مناطق گمرکی و آزاد در خراسان رضوی با فاصله بسیار زیادی رتبه اول را در اختیار دارد اما به دلیل اینکه محورهای مواصلاتی درگز از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند و در بیشتر موارد پایین ترین استاندارد ها را دارا می باشند قابلیت های تجاری و اقتصادی منطقه تحقق پیدا نمی کنند. حاتمیان  با بیان اینکه تا ۴سال قبل پروژه  تونل الله اکبر دارای ردیف بودجه شهرستانی بود، اظهار کرد:  در حال حاضر این پروژه دارای ردیف بودجه ملی است و طی سال گذشته ۱۳.۵میلیارد تومان به این پروژه پرداخت شد و  امسال در حدود ۴۵میلیارد تومان به این پروژه اختصاص پیدا کرده است  که ۲۰میلیارد تومان آن در مرحله پرداخت قرار دارد  و برای سال ۹۹نیز دولت حدود ۵۴میلیارد برای این پروژه در نظر گرفته است. وی با بیان اینکه پیمانکار این پروژه در شرایط اقتصادی فعلی به خوبی در حال اجرای پروژه است ، ادامه داد:این پروژه به طول  ۴۲۰۰متر در سه فاز اجرا خواهد شد که فاز اول آن از شهر درگز تا دو راهی داغدار است که در حدود ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد ، فاز دوم از کیلومتر ۵ دو راهی داغدار تا ضلع شمالی تونل الله اکبر است که ۲۰درصد پیشرفت فیزیکی تاکنون داشته است و فاز سوم آن نیز هنوز شروع نشده است. نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق آنچه تعهد شده است این پروژه در سال ۱۴۰۰باید به طور کامل به پایان برسد، تصریح کرد: توسعه تونل الله اکبر نقش تاثیرگذاری بر پیشرفت اقتصادی درگز و کشور خواهد داشت و باید کشور به توسعه جاده های مرزی اهمت ویژه ای قائل شود.  وی افزود: همچنین یک خط راه آهن بین المللی در درگز وجود دارد که یک بخش آن در گمرک لطف آباد قرار داشته که این خط راه آهن قابلیت   بسیار خوبی در توسعه تجارت و بازرگانی کشور با آسیای میانه ، چین ، روسیه و اروپا  دارد. فاز بعدی توسعه راه اهن در این منطقه راه آهن درگزبه قوچان و سپس به بجنورد و خراسان شمالی می باشد. حاتمیان ادامه داد: درگز به عنوان یک کریدور ترانزیتی نقش موثری   در  ترانزیت کشور دارد، از این رو انتظار می رود دولت در انجام پروژه های نیمه‌تمام و مسیرهای مواصلاتی این منطقه از جمله تونل الله اکبر و  تونل گلخندان در محور حادثه‌خیز درگز - لطف‌آباد سرعت عمل داشته باشد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: درگز تونل الله اکبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۷۲۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی فاز توسعه نیروگاه شهید باکری سمنان را افتتاح کرد

فاز دوم نیروگاه برق سمنان به ظرفیت ۳۶۶ مگاوات در قالب طرح توسعه این نیروگاه و در راستای تلاش‌های دولت مردمی برای رفع ناترازی‌های تامین انرژی، با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سید ابراهیم رئیسی که به منظور انجام دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی، صبح امروز پنجشنبه به استان سمنان سفر کرده است، در بدو ورود به این استان ضمن بازدید از بخش‌های مختلف نیروگاه سیکل ترکیبی شهید باکری سمنان، فاز دوم این نیروگاه به ظرفیت 366 مگاوات را افتتاح کرد.

نیروگاه شهید باکری سمنان یکی از نیروگاه‌های پیشرو در تامین برق صنایع و از نوع سیکل ترکیبی با ظرفیت تولید 324 مگاوات شامل 2 واحد گازی 162 مگاواتی است که فاز دوم آن به ظرفیت 366 مگاوات با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید و ظرفیت نیروگاه را به 690 مگاوات رساند.

فاز دوم نیروگاه گازی سمنان در قالب تامین تجهیزات، انجام طراحی، مهندسی، نصب و راه‌‍اندازی دو واحد توربین ژنراتور گاز کلاس E پیشرفته به ظرفیت نامی 366 مگاوات در شرایط ایزو با سرمایه‌گذاری 90 میلیون یورویی اجرایی شد.

این طرح جزو طرح‌های پیشران اقتصادی کشور و در راستای رفع ناترازی‌های بخش انرژی است که با همت دولت مردمی در کمتر از یکسال به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۲ طرح بهداشت و درمان در شاهرود افتتاح و کلنگ زنی می‌شود
  • رئیسی فاز توسعه نیروگاه شهید باکری سمنان را افتتاح کرد
  • ۲ پروژه در دامغان افتتاح می‌شود
  • رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها
  • لزوم ایمنی در مسیر جایگزین جاده در حال ساخت یاسوج-سی‌سخت
  • جذب ۱۲۸ میلیارد تومان از اعتبارات جاده یاسوج به سی‌سخت
  • تخصیص ۱۲۸ میلیارد تومان برای جاده یاسوج به سی‌سخت
  • افتتاح ۲۸۸ پروژه کشاورزی در دولت سیزدهم
  • دولت زیرساخت‌های لازم را برای فعالیت بازارچه مرزی ایلام فراهم کرد
  • افزایش ۱۸۴ درصدی عبور کالا از پایانه مرزی آستارا در سال ۱۴۰۲