Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت : تاکنون ۴۲ هزار نفر در این استان در آزمون ارزیابی وسع که با مسئولیت وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی انجام شده است شرکت کرده اند.

به گزارش قدس آنلاین دکتر سیدمرتضی وجدان افزود:  متقاضیان دریافت دفترچه بیمه سلامت از طریق آزمون ارزیابی وسع که وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مسئولیت  آن را برعهده دارد دهک بندی شده اند و به تناسب آن مبلغ سرانه حق بیمه خود را پرداخت خواهندکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود : آزمون ارزیابی  وسع برای افرادی است که فاقد هرگونه پوشش بیمه ای بوده اند که براساس نتایج این آزمون افرادی که در دهک های بین ۱تا ۳ قراردارند به صورت کاملا رایگان و افرادی که در دهک ۴ هستند با ۵۰ درصد تخفیف   بیمه خواهند شد و دهک های بالاتر بایستی حق بیمه خود را بصورت کامل پرداخت نمایند .
وی تاکید کرد: بعد از پایان مهلت آزمون ارزیابی وسع که از آبان ماه سالجاری آغاز شده و ۶ ماه ادامه خواهد داشت افراد فاقد پوشش بیمه ای باید تمام حق بیمه را که مبلغ ۵۸۰ هزار تومان برای هر نفراست  (بارعایت شرط خانوار) برای یک سال پرداخت کنند.
وی تاکید کرد:   مسئولیت نتایج حاصله از آزمون  ارزیابی وسع و اعلام دهک ها بر عهده وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بوده و معترضین می توانند برای ثبت اعتراض خود در سامانه ی مربوطه به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد بیمه سلامت مراجعه نمایند تا در یک بازه زمانی یکماهه اعتراض آنها مورد بازنگری قرار گیرد.
دکتر وجدان دربخش دیگری از مطالب خود با اشاره به سیاست امسال سازمان بیمه سلامت ایران مبنی بر پرداخت منظم مطالبات به موسسات درمانی طرف قرارداد افزود: در شش ماه اول سال جاری اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی بالغ بر ۵۴۰ میلیارد تومان در سطح استان مطالبات موسسات طرف قرارداد خود را پرداخت نموده است .
وی گفت: این موسسات درمانی  در بخش های دولتی،دانشگاهی و خصوصی بوده اند و اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی در سال۹۸ در پرداخت مطالبات موسسات طرف قرارداد به روز بوده است.
در ادامه این جلسه دکتر وجدان افزود : اخیرا سوء استفاده هایی با عنوان بیمه سلامت در قالب ارائه خدمات تکمیلی مطرح شده است.این شرکتهابابرقراری تماس تلفنی با بیمه شدگان و درخواست مطالبه ی وجه و ارائه خدمات بیمه ای در قبال آن به بیمه شدگان ، وعده های کذب می دهند.
وی ادامه داد: این سوءاستفاده گران بیمه شدگان را تهدید میکنند که در صورت عدم همراهی با خواسته هایشان دفترچه  بیمه شدگان را ابطال مینمایند که این ادعاها واقعی نبوده و بدینوسیله اعلام و تاکید می شود که این شرکتها هیچ گونه ارتباطی با سازمان بیمه سلامت ایران ندارند .
وی در پایان به چهار  طرح  الکترونیکی سازمان بیمه سلامت ایران نیز اشاره کرد و گفت: نسخه نویسی الکترونیکی، رسیدگی الکترونیکی به  اسناد بستری، استقرارنظام  ارجاع الکترونیک و استحقاق سنجی ۴طرح  سازمان بیمه سلامت ایران در سالجاری است که باهدف ایجاد سازمان الکترونیک و در  جهت حذف همپوشانی های بیمه ای،صرفه جویی در مصرف کاغذ،مدیریت بهینه ی منابع و اعتبارات حوزه سلامت کشور و درنهایت افزایش سطح رضایتمندی بیمه شدگان اجرایی شده است.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آزمون وسع سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۷۲۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها و پزشکان طرف قرارداد تأمین‌اجتماعی

معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز طرف قرارداد این سازمان در سوم اردیبهشت ماه جاری خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، دکتر مهدی اسلامی با قدردانی از همراهی و همکاری ارائه‌دهندگان خدمات سلامت با این سازمان در زمینه ارائه خدمات به بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی، گفت: در فرایند پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد این سازمان، روز گذشته، سوم اردیبهشت ماه جاری در مجموع ۲۲۵۰ میلیارد تومان بابت بخشی از مطالبات این مراکز؛ به حساب ارائه‌دهندگان خدمات سلامت طرف قراداد این سازمان ازجمله داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز درمانی طرف قرارداد واریز شد.

وی در مورد جزییات این پرداخت افزود: ۱۲۸۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌های خصوصی و دولتی طرف قرارداد پرداخت شده و همچنین بخشی از مطالبات مربوط به سهم سازمان هدفمندی (دارویار در تعهد دولت) نیز به سازمان مربوطه جهت پرداخت اعلام شده است.

اسلامی گفت: همچنین مطالبات دو ماه از عملکرد پزشکان طرف قرارداد که بالغ بر ۲۱۸ میلیارد تومان است، به همراه یک ماه از مطالبات سایر مراکز خصوصی طرف قرارداد شامل پاراکلینیک‌ها، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های خصوصی به مبلغ ۶۷۰ میلیارد تومان و مطالبات پزشک خانواده به مبلغ ۶۵ میلیارد تومان پرداخت شده است.

پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها و پزشکان طرف قرارداد تأمین‌اجتماعی

معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی ادامه داد: الباقی مطالبات مراکز طرف قرارداد نیز در آینده نزدیک ازتوسط سازمان تأمین‌اجتماعی تادیه خواهد شد.

بر اساس این گزارش سازمان تأمین‌اجتماعی در بخش درمان برای تأمین و ارائه خدمات درمانی به بیش از ۴۷ میلیون نفر افراد تحت پوشش خدمات درمانی این سازمان؛ علاوه بر امکانات درمانی ملکی خود مشتمل بر ۴۰۶ مرکز درمانی شامل ۷۹ بیمارستان و ۵ دی‌کلینیک ملکی با بیش از ۱۱هزار تخت فعال بیمارستانی در سراسر کشور، در بخش درمان غیرمستقیم نیز با ۱۲۴۸ بیمارستان و ۳۰۸۸ مرکز درمانگاهی و ۱۷ هزار و ۴۲ مرکز پاراکلینیک، مراکز بهداشتی و درمانی دولتی و غیردولتی و پزشک مستقل طرف‌قرارداد است.

دیگر خبرها

  • جهاد کشاورزی نیشابور رتبه نخست ارزیابی عملکرد در خراسان رضوی
  • لزوم تدبیر جدی برای پرداخت مطالبات پزشکان خانواده
  • پرداخت بیش از ۱۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال به مراکز درمانی
  • پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات پزشکان و مراکز درمانی طرف قرارداد
  • هزینه ۱۳ میلیارد ریالی درمان بیمه شدگان کرمانشاهی طی سال گذشته
  • اجرای طرح ارزیابی حافظان قرآن کریم در خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور
  • پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها و پزشکان طرف قرارداد تأمین‌اجتماعی
  • پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها و مراکز درمانی
  • واریزبخشی از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • موسسات درمانی و تشخیصی در صورت قطع سامانه‌های بیمه نیز موظف به ارائه خدمات هستند