Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-23@20:46:25 GMT

آزمون جبرانی اصلح مهارت آموزان برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۷۳۸۷۲

آزمون جبرانی اصلح مهارت آموزان برگزار شد

خبرگزاری میزان- کچوئیان از حوزه برگزار کننده آزمون جبرانی اصلح شهر تهران در مرکز شهدای مکه بازدید کرد. تاریخ انتشار: 12:27 - 29 آذر 1398 - کد خبر: ۵۷۸۶۱۱

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، صبح امروز رضا کچوئیان، از حوزه برگزار کننده آزمون جبرانی اصلح شهر تهران در مرکز شهدای مکه بازدید و از نزدیک مراحل اجرای این آزمون را مورد بررسی قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: باند فروش کرسی‌های دانشگاه آزاد متلاشی شد

کچوئیان، در این بازدید از واحد‌های مختلف مشارکت کننده در برگزاری این آزمون دیدار و طی گفتگو با مجریان این واحد‌ها از نزدیک در جریان نحوه برگزاری آزمون قرار گرفت.

دبیر ستاد ارزشیابی صلاحیت‌های حرفه‌ای مهارت آموزان، با اشاره به گزارش‌های دریافتی از ۶ حوزه برگزار کننده آزمون جبرانی در سطح کشور افزود: این آزمون با برخورداری از کمترین نقص در بالاترین درجه امنیت و آرامش برگزار شد.

وی، از آغاز فرایند آزمون در ساعات اولیه بامداد امروز سخن گفت و افزود: پس از برگزاری آخرین جلسه هماهنگی مراقبان، رابطان و مسئولان حوزه‌های امتحانی با ناظر سازمان مرکزی، سوالات از پاسخنامه‌ها تفکیک و هماهنگی‌های نهایی با رابطان برای توزیع دفترچه‌ها و فرم‌های تطبیق انجام شد.

این مقام مسئول، تعداد شرکت کنندگان در آزمون جامع جبرانی امسال در سطح ۶ استان برگزار کننده آزمون را ۲۵۱ نفر اعلام کرد و گفت: از این جمعیت، تعداد ۱۰۶ مهارت آموز دختر و پسر در مرکز شهدای مکه تهران در آزمون جبرانی اصلح شرکت کردند.

در جریان این بازدید چند تن از مهارت آموزان در گفت‌وگو با عضو هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان، نظر خود در خصوص سوالات آزمون را اعلام و آرامش، امنیت و نظارت و دقت حاکم بر حوزه برگزاری آزمون را خوب توصیف کردند.

عضو هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان، با تاکید بر پایش و رصد صلاحیت حرفه‌ای افراد متقاضی ورود به دستگاه آموزش و پرورش تصریح کرد: سنجش و اندازه گیری دانش، مهارت و نگرش این افراد برای ورود و فعالیت در نظام آموزشی و پرورشی کشور ضروری است.

این مقام مسئول، خاطر نشان کرد: فارغ التحصیلان علاقمند به حرفه معلمی از سایر دانشگاه‌های کشور پس از گذر از مراحل آزمون استخدامی، مصاحبه و گزینش با ورود به دانشگاه فرهنگیان، دوره‌های مهارت آموزی را سپری و پس از قبولی در آزمون جامع اصلح با دریافت گواهینامه صلاحیت‌های حرفه‌ای می‌توانند به افتخارمعلمی نائل آیند.

کچوئیان در پایان با تقدیر از تلاش همکاران، دست اندرکاران و برگزارکنندگان آزمون جبرانی اصلح در ۶ استان کشور ابراز امیدواری کرد: با برگزاری این آزمون شاهد رشد صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان در نظام آموزشی و پرورشی کشور باشیم.

بر اساس اظهار نظر سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، نتایج این آزمون تا اواسط دی ماه سال جاری اعلام خواهد شد.

گفتنی است: در این بازدید عبدی، رئیس گروه طراحی و تدوین شایستگی‌های منابع انسانی دانشگاه فرهنگیان نیز حضور داشت.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دانشگاه دانشگاه فرهنگیان آزمون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۷۳۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای به دانشگاه مهارت تبدیل می‌شود

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم تحقیقات و فناوری صبح امروز در اولین کنفرانس ملی مهارتی ایران که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، اظهار کرد: شخصیت علمی کشور زمانی رشد خواهد کرد که این موضوع در هماهنگی با فعالیت‌های نوآورانه باشد، شخصیت علمی کشور نباید در سایه عدم هماهنگی به صورت کاریکاتوری رشد کند.

وزیر علوم بیان کرد: رشد شخصیت علمی بدین معناست که  باید نقش هر یک از بازیگران عرصه علمی را مناسب ببینیم تا اثربخشی و جایگاه خود را داشته باشد مثل چرخ‌دنده ها، اگر قراراست کشور ما پیشرفت متوازن داشته باشد، باید حتما به بخش‌های مختلف علمی و فناوری و نوآوری کشور توجه شود.

وزیر علوم با بیان اینکه توجه بیش‌ از حد به یک بخش و کم‌مهری به بخش دیگر باعث می‌شود پازل علمی کشور ما ناقص شود و هم‌افزاری رخ ندهد، بیان کرد: باید تصمیم‌گیری عرصه‌ها در همه ابعاد درست باشد علاوه بر آن باید قانون را محترم بشماریم، ساختار جوامع بشری بر اساس قانون مدیریت می‌شوند اگر در جوامع به قانون کم توجهی صورت گیرد، متناسب با ظرفیت ها پیشرفت ها رخ نمی دهد.

وی با بیام اینکه در مرور قوانین علم و فناوری گاهی بعضا به برخی از  قوانین علم و فناوری توجه لازم نشده است، اظهار کرد: اصل ۳۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی بیان می‌کند که باید به قانون آموزش عالی رایگان تا سرحد خودکفایی، توجه کنیم، آیا وضعیت پذیرش دانشجو با بودجه عمومی در راستای این قانون است. باید اذعان کرد که نسبت به این قانون کم توجهی شده است

به گفته وی؛ مطابق برنامه ششم توسعه  آموزش مهارتی باید سی درصد از آموزش ارائه شده را تشکیل دهد؛ اما در حال حاضر  باشد ما توانستیم آن را به ۱۶ درصد برسانیم، بنابراین یا باید موقعی که قانون‌گذاری انجام می شود واقعیت‌ها را ببینیم و آن‌چه که هست را تصویب کنیم یا این‌که ظرفیت‌ها را برای تحقق قانون مذکور آماده کنیم؛ بنابراین در علم و فناوری در خیلی جاها نسبت‌به قانون کم مهری شده‌ است.

وزیر علوم با اشاره به برنامه هفتم توسعه بیان کرد: سهم آموزش‌های مهارتی ۴۰ درصد پیش‌بینی‌شده است، ما به عنوان مسئولان علم و فناوری از هم اکنون باید اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهیم، در حال‌حاضر آموزش‌های مهارت محور در حد انتظار نیست که باید آسیب‌شناسی در این خصوص صورت گیرد، آسیب‌های آن‌ها برطرف کنیم.

زلفی‌گل با بیان اینکه تدوین دستورالعمل افزایش آموزش های مهارتی در دانشگاه ها مصوب شده است، عنوان کرد: خوشبختانه در برنامه توسعه هفتم گام‌های مناسبی در این خصوص برداشته شد که مطابق آن دستورالعمل با همکاری وزارت بهداشت تدوین و  توسط هیات وزیران آن را تصویب کنیم.

وزیر علوم بیان کرد: بر این اساس مقرر شد که میزان مهارت محور کردن آموزش‌های دانشگاهی افزایش یابد و این موضوع در وزارت بهداشت و درمان  تقریباً محقق شده‌است، انتخاب بیمارستان‌ها از این جهت بوده است که بیمارستان‌ها در دست خود دانشگاه است و در دانشگاه فرهنگیان نیز به‌همین صورت است چون دبیرستان‌ها و آموزشگاه ها در اختیار آموزش‌وپرورش است.

وی ادامه داد: در وزارت علوم شرایط متفاوت است، صنایع در اختیار ما نیستند، در دستورالعملی که باید آن را تدوین کنیم، باید به‌گونه‌ای عمل شود تا منافع پذیرش دانشجو با منافع صنعت همگام شود و با پذیرش دانشجو زمینه را برای افزایش مهارت آن فراهم کرد.

وزیر علوم با بیان اینکه بیش از ۱۵ هزار نیاز در سامانه نظام ایده ها و نیازتوسط صنایع مختلف ثبت شده است، عنوان کرد: باید نقص قوانین را برای مهارتی شدن آموزش و رفع کنیم درهمین راستا سامانه نظام ایده‌ها راه‌اندازی شده است که بخش صنایع ۱۵ هزار نیاز و وزارت نفت نیز ۶۰۰ نیاز را در این سامانه ثبت کردند.

وی معتقد است اگر استادان و دانشجویان براساس این نیازها طرحی تعریف کنند، فعالیت  پژوهانه ویژه به آن‌ها اختصاص داده می‌شود، مطابق آیین‌نامه ارتقا و ترفیع امتیاز می‌گیرند، بر این اساس صاحب ایده را وصل می‌کنند که این قانون به دنبال این است که نیاز جامعه را به افراد صاحب ایده وصل کند.

زلفی گل با بیان اینکه اختصاص امتیاز تبدیل علم به فن و ثروت در آیین نامه ارتقا تدوین شده است، عنوان کرد: در این آیین‌نامه آمده است افرادی که علم را به فن و ثروت تبدیل می کنند امتیازات ویژه‌ای دریافت کنند.

وزیر علوم با بیان اینکه آیین نامه تدوین کتاب‌های درسی ابلاغ شده است، بیان کرد: مطابق آیین نامه مشخص شده که کتاب بر اساس چه شاخص‌هایی تالیف شود و چه خروجی‌هایی داشته باشد برخی از شاخص‌های تدوین کتاب های دانشگاهی نیاز محوری، هویت‌ساز بودن، مهارت محوری است که باید به آن توجه شود.

وزیر علوم با بیان اینکه تبدیل دانشگاه فنی و حرفه ای به دانشگاه مهارت ملی در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: باید جایگاه دانشگاه فنی‌حرفه‌ای را توسعه دهیم؛ بنابراین پیگیر این هستیم تا دانشگاه فنی حرفه‌ای را به دانشگاه مهارت ملی تبدیل کنیم، این دانشگاه فنی و حرفه‌ای یک ویژگی منحصربه‌فرد دارد مبنی‌بر این‌که فارغ‌التحصیلان این دانشگاه شاغل هستند این درحالی است که ایجاد شغل برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی بسیار هزینه می‌برد  برای همین است که مقام معظم رهبری به ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار تأکید می‌کنند.

وزیر علوم با اشاره به ایجاد  پارک علم و فناوری مهارتی، عنوان کرد:در دو سال گذشته توجه و فعالیت زیادی در خصوص دانشگاه فنی و حرفه ای صورت گرفته است مبنی براینکه بودجه دانشگاه فنی‌حرفه‌ای هزار و دویست میلیارد تومان بود اکنون امیدواریم آن را به بالغ برچهار هزار میلیارد تومان برسانیم و تقریباً چهار برابر می‌شود.

زلفی گل با بیان اینکه  بیش‌از هزار و پونصد میلیارد تومان نیز در سفرهای ریاست‌جمهوری به استان‌های مختلف برای دانشگاه فنی حرفه‌ای پیش‌بینی‌شده است، عنوان کرد: مشکلات برخی از اساتید در خصوص استخدام هیئت علمی در دانشگاه در حال برطرف شدن است.

دیگر خبرها

  • برگزاری بزرگترین ماراتن علمی کشور با حضور ۱۷۵۱۴ نفر در قم
  • دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای به دانشگاه مهارت تبدیل می‌شود
  • برگزاری رویداد گامی نو ویژه دانش آموزان هنرستانی در هرمزگان
  • تبدیل دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی
  • تحقق جهش تولید با جهش مهارت در کشور
  • زلفی گل: دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی تبدیل می‌شود
  • خسرویان: جهش تولید با جهش مهارت در کشور محقق می‌شود
  • جهش تولید با جهش مهارت در کشور محقق می‌شود
  • دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی تبدیل می‌شود
  • همه‌چیز برای برگزاری موفق آزمون سراسری دانشگاه آزاد آباده مهیاست