Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- منابع بازرگانی از خرید حداکثر یک میلیون تن گندم از بازارهای بین‌المللی توسط ایران در هفته‌های اخیر خبر دادند.

 منابع بازرگانی به رویترز اظهار کردند که انتظار می‌رود منبع این خرید شامل روسیه و برخی از کشورهای اتحادیه اروپا مانند آلمان باشد.

یکی از منابع آگاه به رویترز گفت: دو کشتی فله‌بر پانامکس که بار گندم روسیه را دارند هفته آینده یک بندر روسی بزرگ را به مقصد ایران ترک خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک مقام فدراسیون انجمنهای صنعت غذایی در اکتبر اعلام کرده بود ایران قصد دارد امسال سه میلیون تن گندم وارد کند.

رسانه‌های داخلی هم ماه گذشته به نقل از علی اکبر مهرفرد، معاون وزیر کشاورزی خبر داده بودند تهران تفاهم نامه‌هایی را با روسیه و قزاقستان برای واردات موقتی گندم امضا کرده است.

تحت تحریم‌های آمریکا، دسترسی ایران به سیستم مالی جهانی محدود شده اما اقلام خوراکی و دارویی، خوراک دام و سایر کالاهای بشردوستانه مشمول تحریم نیستند اما تحریمهای بانکی واشنگتن، موانع و محدودیتهایی را برای خرید این کالاها به وجود آورده است.

تصور می‌رود در معاملات اخیر شرکت‌های غلات بین المللی فروشنده نبوده‌اند. گفته می‌شود دو معامله‌گر خاورمیانه‌ای و یک شرکت بازرگانی آسیایی عامل این فروش بوده‌اند.

یک معامله‌گر گفت: تصور می‌کنم عمده یک میلیون تن گندم از روسیه و سایر کشورهای منطقه دریای سیاه عرضه شده است و اگر امکان پرداخت میسر شود، احتمالا حدود ۱۰۰ هزار تن هم از آلمان خواهد بود.

بر اساس گزارش رویترز، تصور می‌رود عمده این خرید توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران انجام شده باشد.

 ایسنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: واردات گندم ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۷۴۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند

 وزیر امور خارجه سوئد طی اظهاراتی اعلام کرد که اتحادیه اروپا قصد دارد ممنوعیت واردات گاز طبیعی مایع(LNG)  را در چهاردهمین بسته تحریمی خود علیه روسیه بگنجاند.

به گزارش تسنیم به نقل از راشاتودی، توبیاس بیلستروم، وزیر امور خارجه سوئد روز دوشنبه طی اظهاراتی اعلام کرد که اتحادیه اروپا قصد دارد ممنوعیت واردات گاز طبیعی مایع(LNG)  را در چهاردهمین بسته تحریمی خود علیه روسیه بگنجاند.

بیلستروم پیش از دیدار با همتایان خود در اتحادیه اروپا در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد که دور بعدی تحریم‌ها ممکن است شامل ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی روسیه و همچنین "اقداماتی برای مهار ناوگان در سایه روسیه" باشد.

روسیه عملاً تمام صادرات انرژی خود را پس از اعمال محدودیت‌های غرب در پی جنگ اوکراین، به سمت آسیا روانه کرده است.

بر اساس گزارش‌ها، این کشور همچنین صادرات نفت خام خود را به "ناوگان در سایه" نفت‌کش‌های فرسوده منتقل کرده است که تحریم‌های بین‌المللی بر آن قدرت محدودی دارد.

اگرچه اتحادیه اروپا واردات نفت و فرآورده های نفتی از روسیه را ممنوع کرده اما گاز خط لوله و ال‌ان‌جی این کشور هنوز تحت تأثیر این محدودیت ها قرار نگرفته است.

چندین کشور، از جمله سوئد، فنلاند و کشورهای حوزه بالتیک، برای تحریم کامل گاز LNG روسیه به اتحادیه اروپا فشار وارد کرده‌اند، اما مجارستان به شدت با این اقدام مخالفت کرده است. ممنوعیت کامل این واردات نیاز به به اجماع نظر در میان اعضای این بلوک دارد.

برخی از کشورهای اتحادیه اروپا هنوز به شدت به گاز ال‌ان‌جی روسیه وابسته هستند.  این کشور به جریان صادرات ال‌ان‌جی به قاره اروپا عمدتاً از طریق بنادر اسپانیا، بلژیک و فرانسه ادامه داده است.

رویترز پیش ز این در ماه جاری میلادی با استناد به آمار تجارت این اتحادیه گزارش داد که در سال 2023، اتحادیه اروپا خرید این گاز را از روسیه افزایش داد، علیرغم اینکه متعهد شده بود واردات سوخت از این کشور را تا سال 2027 متوقف کند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: اتحادیه اروپا شماری از سیاستمداران روس را تحریم کرد اتحادیه اروپا تحریم های روسیه را تصویب کرد

دیگر خبرها

  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند
  • اهمیت ورود به بازارهای بین المللی برای تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی
  • دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه می‌رود/ علت چیست؟
  • جهش تولید با حضور در بازارهای جهانی
  • چشم انتظاری پنج ماهه فعالان اقتصادی برای تامین ارز واردات
  • خرید تضمینی بیش از ۱۱ هزار تن گندم در هرمزگان
  • عضو اتاق بازرگانی: بانک مرکزی مسئول قیمت نهایی کالاها نیست
  • مخبر: رویه فعلی ثبت سفارش واردات کالا و تخصیص ارز باید تغییر کند
  • طلا در این کشورها ارزان است | نکته‌های مهم برای خرید طلا در سطح بین‌المللی
  • دعوای مزد کارگران به کجا می رسد؟