Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر رادیو ایران از تداوم احیای برنامه‌های خاطره انگیز رادیو در این شبکه رادیویی خبر داد.

محمدجعفر محمدزاده در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا گفت:امروزه، «تعامل با مخاطب» یکی از ارکان و ویژگی‌های رسانه است. هیچ رسانه‌ای بدون تعامل با مخاطب نمی‌تواند موفق باشد. حتی رسانه‌های مکتوب، خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها هم این گونه هستند، چه برسد به رسانه هایی که صدا و تصویر در آنها نقش دارد که در آنجا نقش مخاطب پررنگ‌تر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: رادیو ایران برای پیاده‌سازی این ویژگی در برنامه‌های خودش، یکی دو سال است که به این سمت و سو گام برداشته است. هفته گذشته ما شاهد اختتامیه فصل ششم و افتتاحیه فصل هفتم برنامه یک، دو، صدا بودیم. این برنامه، یک برنامه چند وجهی است. هم تفریحی و سرگرمی است، هم مسابقه است، هم استعدادیابی است و هم تعاملی است. یعنی چهار عنصر رسانه‌ای در این برنامه جمع شده است.

مدیر رادیو ایران ادامه داد: فصل هفتم این مسابقه به موسیقی، خوانندگی، نوازندگی و ترانه‌سرایی اختصاص دارد. موسیقی امر مهمی در رسانه است؛ به‌ویژه در رادیو که از دو رکن کلام و موسیقی تشکیل شده است اهمیت آن دوچندان است. وقتی ما می‌خواهیم با مخاطبمان ارتباط بگیریم ابتدا باید شرایطی را فراهم کنیم که مخاطب خودش پشت میکروفون این برنامه بیاید.

محمدزاده عنوان کرد:افزودن بر این، ما وظیفه‌ ارتقای سطح شنیداری مخاطبان را هم به عهده داریم. متأسفانه چند سالی است که موسیقی تنزل پیدا کرده است و به آن کم‌توجهی می‌شود. کم‌توجهی به موسیقی باعث شده سطح ذائقه مردم تنزل پیدا کند. در این برنامه هم تلاش ما این است که سطح فهم موسیقایی مردم و سطح موسیقی موجود در رسانه را ارتقا دهیم. یعنی جنبه آموزشی هم مدنظر ما بود.

وی درباره سیاست‌های رادیو ایران برای احیا و تقویت بیان کرد: از همان ابتدای حضورم در رادیو ایران به دنبال احیای برنامه صبح جمعه با شما بودم. الان پیشکسوت و صاحب‌صدایی وجود ندارد که خودش علاقه‌مند باشد و توانایی کار داشته باشد و در این مجموعه نباشد. صبح جمعه با شما یک برنامه خاطره‌انگیز با حدود 40 سال قدمت است . همه مردم آن را به عنوان یک برنامه شاخص می‌شناسند. خداراشکر همه پیشکسوتان در آن هستند مگر آنهایی که به رحمت خدا رفته‌اند یا کسانی که توانایی نداشته باشند و گرنه همه هستند. برنامه کوی نشاط ما همین‌جوری است، برنامه راه شب ما همین‌جوری است. ما برنامه‌هایی که برای مردم خاطره‌انگیز است را حفظ کرده‌ایم. جوان‌ها در کنار پیشکسوت‌ها دارند پیش می‌روند و الحمدلله خوب هم هستند.

باید در احیای برنامه های خاطره‌ساز مقتضیات و شرایط روز و مسئله  پیشرفت را هم در نظر بگیریم و در گذشته متوقف نشویم.

محمدزاده اظهار کرد: علاوه بر این، برنامه «سلام صبح به خیر» که اصلاً این اسم و شاخص مال رادیو ایران بود را تقویت کرده‌ایم.این فرایند در رادیو اولین بار از رادیو ایران شروع شده است. مثل قصه ظهر جمعه، قصه شب،گلبانگ و ...

مدیر رادیو ایران ادامه داد: اینها برنامه‌هایی هستند که مردم با آنها زندگی می‌کنند و ما حیفمان می‌آید که مردم را از صداهایی که دوست دارند و با آنها بزرگ شده‌اند و بچه‌های ما و نسل ما با این برنامه‌ها بزرگ شده‌اند.ما این فرایند احیا و تقویت برنامه‌های خاطره انگیز رادیو را ادامه می‌دهیم؛ البته باید مقتضیات و شرایط روز و مسئله  پیشرفت را هم در نظر بگیریم و در گذشته متوقف نشویم.

وی گفت: علاوه بر این روند، تلاش من و همکارانم به عنوان خدمتگزار مجموعه رادیو ایران در حوزه حفظ زبان فارسی است. رادیو ایران یک رادیوی ملی است و در عین حال که صدای همه اقوام ایرانی است زبان فارسی را محور قرار داده است.ما می‌خواهیم مردم ایران وقتی پیچ رادیو را باز می‌کنندهم از برنامه‌های خاطره انگیز خود لذت ببرند و هم با یک خوانش روان و زیبا و پالوده از زبان فارسی مواجه شوند.

انتهای پیام/4104/

منبع: آنا

کلیدواژه: رادیو رادیو ایران برنامه صبح جمعه با شما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۷۵۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی یک عکس‌ خاطره‌انگیز‌ فوتبالی توسط فوتسالی‌ها

به گزارش ورزش سه، بعد از گل سوم تیم ملی فوتسال توسط سعید احمدعباسی، شادی بازیکنان تیم ملی فوتسال یکی از عکس‌های ماندگار تاریخ فوتبال را در خاطره‌ها زنده کرد.

امروز بعد از گل سعید احمدعباسی، دو بازیکن دیگر ‌تیم ملی علیرضا رفیعی‌پور‌‌ و محمدحسین درخشانی روی‌ دوش او‌ پریدند که محسن داودی عکاس فدر‌اسیون فوتبال این قاب را ثبت کرد.  

این عکس یادآور یکی از قاب‌های تاریخی فوتبال ایران است. در پایان بازی ایران و مراکش در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بعد از سوت داور، علیرضا جهانبخش و‌ رامین رضاییان روی دوش سردار آزمون پریدند و شادی کردند.

دیگر خبرها

  • برنامه‌های تولیدی رادیو بوشهر کیفی شود
  • چهارم اردیبهشت سالروز تأسیس رادیو
  • رادیو، صدای آرامش و گام های آهسته تر زندگی
  • مردم پنج دهه از صدای اسکویی خاطره دارند
  • ۸۴ سالگی صدای دوست داشتنی
  • ۸۴سالگی صدای دوست‌داشتنی
  • رادیو ۸۴ ساله شد/ اینجا تهران است، رادیو ایران
  • بازسازی یک عکس‌ خاطره‌انگیز‌ فوتبالی توسط فوتسالی‌ها
  • خاطره جالب حسین طیبی از فارسی یاد دادن علیرضا بیرانوند به بازیکن پرتغالی (فیلم)
  • ناکامی اپوزیسیون در سفیدشویی از صهیونیست‌ها