Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-03-28@20:03:21 GMT

کوتاهی مجلس و دولت در ارتباط با جاده ابریشم

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۷۵۱۶۴

کوتاهی مجلس و دولت در ارتباط با جاده ابریشم

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس و دولت در رابطه با جاده ابریشم و عدم توجه به آن مقصر هستند اما باید با توجه به شرایط کشور برای امروز برنامه‌ریزی درستی داشته باشیم.

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر  در اولین همایش ملی «ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی در مسیر توسعه اقتصادی» در مشهد، اظهار کرد: باید به بخش خصوصی اجازه ورود به حوزه حمل‌ونقل داده شود چرا که در این صورت شاهد رقابت، انگیزه و افزایش کیفیت خدمات خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حوزه حمل‌ونقل یک فرصت بسیار خوب برای خارج شدن از رکود اقتصادی است، افزود: متأسفانه در چند سال اخیر تمام امور در اختیار دولت‌ها است که نه تنها کمک‌کننده نیست بلکه بسیار مشکل‌آفرین است. حجت‌الاسلام پژمانفر تصریح کرد: حفظ زنجیره از تولید تا مصرف امروزه از اهمیت خاصی برخوردار است. دنیا به سمت سرعت در حال پیشرفت است در حالی که ما در کشور درگیر بخشنامه هستیم. مجلس و دولت در رابطه با جاده ابریشم و عدم توجه به آن مقصر هستند اما باید با توجه به شرایط کشور برای امروز برنامه‌ریزی درستی داشته باشیم. در ادامه این همایش محمود امتی، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی خراسان رضوی اظهار کرد: یکی از عناصر مهم در زمینه توسعه اقتصادی مباحث حمل‌ونقل است. وی با بیان اینکه ترانزیت بعد از حوزه نفت و گردشگری بزرگ‌ترین مزیت اقتصادی در کشور محسوب می‌شود، افزود: این همایش برای بیان مشکلات و ارائه راه‌حل برای آن‌ها برگزار شده است، قطعاً جزیره‌ای و جدا پرداختن به مشکلات باعث حل آن‌ها نخواهد شد لذا باید با یک برنامه‌ریزی همه جانبه در جهت رفع مسائل برآییم. امتی با اشاره به اینکه حوزه حمل‌ونقل نگاه ویژه می‌طلبد، ادامه داد: در چندین سال گذشته مسیر جاده ابریشم با وجود اینکه در مسیر کریدور بین‌المللی قرار دارد، کمرنگ شده است. اهمیت و نقش ترانزیت در اقتصاد ایران و مقایسه با کشورهای همسایه، قوانین و مقررات مخل در ترانزیت و چالش‌های پیش رو، تعدد سازمان‌های دخیل و نقش متولی واحد در توسعه ترانزیت و نقش دانشگاه در توسعه ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی را از دیگر محورهای همایش معرفی کرد. عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی خراسان رضوی با تأکید بر اینکه باید برای حل مشکلات از دانشگاهیان و کارشناسان مجرب استفاده شود، گفت: عدم استفاده از دانشگاهیان و کارشناسان امروزه گریبان گیر حوزه حمل‌ونقل است. گران بودن ناوگان و نداشتن دیپلماسی واحد، حمل‌ونقل را دچار آسیب کرده است. وی افزود: با توجه به فرسودگی ناوگان حمل‌ونقل که مانع رشد حمل‌ونقل داخلی و بین‌المللی شده اگر چاره‌ای برای آن اندیشیده نشود باید منتظر باشیم که ترانزیت کشور به ناوگان خارجی سپرده شود. منبع: مهر 

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: راه ابریشم مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۷۵۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات دور دوم مجلس در ۲۱ اردیبهشت برگزار خواهد شد

احمد وحیدی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران درباه مبلغ جرایم رانندگی افزود: اساس جلوگیری از تخلفات رانندگی را مبنی بر فرهنگ سازی و توجه مردم عزیز به ضوابط رانندگی می دانیم ولی عده ای هستند که با عدم رعایت ضوابط از جمله سرعت و سبقت غیر مجاز و ... موجبات ایجاد مشکل برای خودشان و دیگران را فراهم می کنند. بنابراین برابر شرایط قانونی جرایم رانندگی به روز و اعلام خواهد شد.

وی افزود: انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی  در ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد و برنامه‌ وزارت کشور این است که در ۸ حوزه انتخابات به صورت تمام الکترونیک برگزار شود و در حوزه هایی که تک نماینده است، انتخابات به شکل غیر الکترونیک خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • دولت برای کاهش تلفات جاده ای طرح ۲ فوریتی ارائه دهد
  • جاده پلدختر معمولان خرم‌آباد نیازمند توجه فوری و بسیار جدی دولت است
  • کمیسیون‌های مجلس به آموزش و پرورش توجه کنند
  • اقدامات دولت در توجه به راه‌آهن و ترانزیت بی‌سابقه بوده است
  • جابه جایی بیش از ۳ میلیون مسافر نوروزی با ناوگان حمل ونقل عمومی
  • جابه‌جایی بیش از ۳ میلیون مسافر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی در کشور
  • انتخابات دور دوم مجلس ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می شود/ برگزاری انتخابات الکترونیک در ۸ حوزه
  • انتخابات دور دوم مجلس در ۲۱ اردیبهشت برگزار خواهد شد
  • محور پلدختر به خرم‌آباد تا دو روز آینده بازگشایی می‌شود
  • محور پلدختر به خرم‌آباد تا ۲روز آینده بازگشایی می‌شود