Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بلومبرگ، از بین هر صد راننده، به طور متوسط نیمی از آن‌ها در حین رانندگی، به جاده نگاه نکرده و مشغول استفاده از تلفن همراه خود هستند. در ادامه این آمار، عنوان شده که بین ۱۰ الی ۲۰ درصد از این رانندگان، پس از عدم توجه به جلو، از جاده منحرف می‌شوند. در آماری دیگر، مطابق اعلام اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا یا NHTSA، در سال ۲۰۱۷، بیش از ۳۰۰۰ نفر بر اثر حوادث ناشی از حواس پرتی، جان باختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داده‌های ارایه شده توسط پلتفرم TrueMotion بدست آمده‌اند. این زیرساخت که توسط شرکت‌های بیمه مورد استفاده قرار می‌گیرد، با جمع آوری داده‌های مربوطه، به محققان کمک می‌کند تا چرایی استفاده مردم از تلفن همراه در حین رانندگی را متوجه شوند. مطابق این داده‌ها، یک پنجم رانندگان، ۵ الی ۱۰ درصد از اوقات خود را در هنگام رانندگی حواس پرت هستند. یک دهم رانندگان، ۱۵ الی ۲۰ درصد از اوقات خود را به حواس پرتی سپری می‌کنند. ۵ درصد از رانندگان، ۲۵ الی ۳۰ درصد از زمان رانندگی خود را در حالت حواس پرتی طی می‌کنند.  

و در نهایت، یک درصد از رانندگان، نیمی از زمان رانندگی خود را حواس پرت هستند. به عبارت دیگر، یک نفر از هر صد راننده‌ای که با او در جاده مواجه می‌شوید، نیمی از زمان رانندگی خود را به عاملی غیر از مسیر روبرویی توجه می‌کند.

در دیگر آمار این گزارش، که توسط اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا بدست آمده، ذکر شده است که در سال ۲۰۱۷، ۳۱۶۶ نفر در تصادفات رانندگی ناشی از حواس پرتی کشته شده‌اند. ۱۴ درصد از این افراد، در هنگام وقوع حادثه درگیر فعالیت با تلفن همراه خود بوده‌اند. بسیاری از خودروهای جدید، به قابلیت‌های اتصال هوشمند تلفن همراه، نظیر اپل کارپلی یا اندروید اتو مجهز شده‌اند،  

اما مطابق تحقیقات NHTSA، هنوز هم افراد زیادی استفاده معمولی از تلفن همراه را ترجیح می‌دهند. پیش‌بینی می‌شود مدت زمان بسیار زیادی تا روز عدم استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی، باقی مانده باشد.

کد خبر 471589 برچسب‌ها سفر - جاده موبایل

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سفر جاده موبایل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۷۵۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور همراه اول در بزرگترین نمایشگاه فناوری ترکیه

همراه اول با پلتفرم‌های دیجیتال خود راهی نمایشگاه بین‌المللی Mobilefest ترکیه شد.

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور با هدف معرفی توانمندی‌های فنی و مخابراتی ایران به رویداد Mobilefest ترکیه رفت.

رویداد Mobilefest که از تأثیرگذارترین رویداد‌های فناورانه حوزه اوراسیا است، بر «شبکه سازی و ایجاد ارتباط با رهبران» صنعت ارتباطات از طریق مشاهده دستاورد‌های تکنولوژیک برند‌ها در بخش نمایشگاهی و دریافت بینش‌ها و تجربیات واقعی از سخنرانی‌ها و ارائه‌های تخصصی تمرکز دارد.

بخش‌های موضوعی این نمایشگاه نیز متشکل از «ارتباطات و سرویس‌های تلفن همراه»، «خدمات ابری و دیتاسنترها»، «امنیت سایبری»، «دستگاه‌ها و تجهیزات»، «بلاکچین و متاورس» و «استارتاپ ها» می‌شود که غرفه همراه اول مستقر در نخستین بخش موضوعی این رویداد است.

همراه اول با محوریت محصولات، خدمات و فعالیت‌هایی در حوزه‌های «کسب و کار سازمانی»، «تحقیق و توسعه» و «سرمایه گذاری جسورانه» و با شعار «هدف گیری بی‌نهایت»، در این رویداد و در قالب بخش نمایشگاهی حضور پیدا کرده تا به کشف فرصت‌های جدید سرمایه گذاری مبادرت ورزد.

نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه ایران در نظر دارد طی برگزاری این رویداد سه روزه، از جدیدترین بستر‌های دیجیتال توسعه یافته خود در حوزه‌های سلامت و توریسم رونمایی کند و به معرفی ۱۲ سرویس دیجیتال دیگر بپردازد.

اپراتور اول تلفن همراه ایران در کنار سه اپراتور اصلی تلفن همراه ودافون، ترک تلکام و ترکسل کشور ترکیه، در بخش نمایشگاهی Mobilefest و در قالب غرفه‌ای دو طبقه حضور دارد.

در این نمایشگاه که با مشارکت حدود ۳۰۰ شرکت جهانی برگزار می‌شود، اپراتور‌های تلفن همراه، تولیدکنندگان دستگاه‌های ارتباطی و ارائه دهندگان خدمات فناوری از سراسر جهان حضور دارند و از ۲۵ تا ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ (۶ تا ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) میزبان علاقه‌مندان خواهند بود.

دیگر خبرها

  • ممنوعیت استفاده از «آیفون» در مراکز نظامی کره‌جنوبی
  • ممنوعیت استفاده از گوشی آیفون درمراکزنظامی کره‌جنوبی
  • کره‌جنوبی استفاده از گوشی آمریکایی آیفون را در مراکز نظامی ممنوع کرد
  • حضور همراه اول در بزرگترین نمایشگاه فناوری ترکیه
  • برادران زورگیر در کمتر ۵ ساعت در شاهین‌شهر دستگیر شدند
  • قیمت انواع گوشی موبایل در بازار، چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • دستگیری ۷۰ سارق و کشف ۵۰۰ موبایل مسروقه در پایتخت
  • ماجرای کما و فوت دختر تهرانی در متروی تجریش به روایت تسنیم
  • (ویدیو) کما و فوت دختر تهرانی در متروی تجریش؛ اصل ماجرا چیست؟!
  • سال گذشته ۱۰۰ شرکت ایرانی برای تولید گوشی موبایل تسهیلات دریافت کردند