Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-03-28@09:45:39 GMT

تعطیلی مدارس تهران در روزهای شنبه و یکشنبه

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۷۶۲۲۳

تعطیلی مدارس تهران در روزهای شنبه و یکشنبه

به گز ارش صدای ایران، محمد تقی‌زاده، با اشاره به برگزاری جلسه کمیته اضطرار آلودگی تهران گفت: براساس پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر پایداری وضعیت جوی طی روزهای آینده و افزایش غلظت آلاینده‌ها و شاخص کیفیت هوا، تمامی مدارس شهر تهران و جنوب شرق استان تهران شامل ورامین، قرچک، پیشوا و پاکدشت در کلیه مقاطع در دو نوبت صبح و عصر برای روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  پیش از این شرکت کنترل کیفیت هوا اعلام کرده بود که امروز جمعه ۲۹ آذر ماه در بیشتر مناطق پایتخت، کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.
پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران حاکی از آن است که در صبحگاه جمعه ۲۹ آذر ۹۸ علی‌رغم کاهش تردد خودروها در روز تعطیل، در بیشتر مناطق پایتخت کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که عمدتاً ناشی از پایداری نسبی جو، عدم وزش باد مؤثر و انباشت آلاینده‌ها از شب گذشته است.
همچنین آسمان صاف و برقراری وارونگی دما در ساعات بعدازظهر، شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها را محدود کرده و در برخی مناطق کیفیت هوا در شرایط نامطلوب باقی خواهد ماند. در شامگاه جمعه نیز پیش‌بینی می‌شود با افزایش حجم ترافیک، بر غلظت ذرات معلق افزوده شده و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در وضعیت ناسالم به‌ویژه برای گروه‌های حساس قرار گیرد. با این‌ حال در ساعات پایانی جمعه با افزایش نسبی سرعت باد تا حدودی از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد.
 به نوشته ایسنا بنابر اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا، صبح روز شنبه ۳۰ آذر ۹۸ نیز با آغاز تردد خودروها در اولین روز هفته، شاهد افزایش غلظت آلاینده‌ها در بیشتر مناطق پایتخت خواهیم بود؛ هرچند باوجود شرایط مساعد جوی در ابتدای روز، نسبت به روز گذشته از میزان کمتری برخوردار است. عدم وزش باد مؤثر در طی روز نیز سبب می‌شود پراکندگی آلاینده‌ها محدود شده و کیفیت هوا در مناطق پرتردد در وضعیت نامطلوب باقی بماند. در عین حال در اواخر وقت شنبه با تداوم پایداری جوی، تجمع ذرات معلق ناشی از تردد خودروها و به‌تبع آن برقراری وضعیت ناسالم به‌ویژه برای گروه‌های حساس دور از انتظار نخواهد بود.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: تعطیلی مدارس تهران تعطیلی مدارس مدارس تهران صدای ایران هوای تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۷۶۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار وزش باد شدید در استان تهران

به گزارش خبرنگار مهر، حامد یزدی مهر، بعد از ظهر سه شنبه از صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر وزش باد خیلی شدید در استان تهران به ویژه مناطق جنوبی‌، غربی و ارتفاعات خبر داد. مدیرکل مدیریت بحران استان تهران اظهار کرد: طبق اعلام سازمان هواشناسی، وزش باد شدید، گاهی خیلی شدید در مناطق مستعد با احتمال خیزش گردوخاک و رگبار پراکنده از امروز سه شنبه هفتم فروردین ماه آغاز تا روز پنج شنبه نهم فروردین ماه مورد انتظار است.

وی با اشاره به این پیش بینی هواشناسی، به مردم و ساکنان مناطق مذکور توصیه کرد ضمن اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و سست مثل داربست‌ها، در فعالیت‌های عمرانی احتیاط لازم را داشته باشند و از تردد و توقف در بناهای نیمه کاره و پرواز گلایدر و هواپیماهای سبک اجتناب کنند.

یزدی مهر نسبت به سقوط اجسام و تابلوهای تبلیغاتی نیز هشدار داد و افزود: با توجه به ایام نوروز و تعطیلات به مسافران نوروزی توصیه می‌شود، در مدت زمان مذکور از برپایی چادرهای مسافرتی اکیداً خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در خصوص اجتناب از پرواز گلایدر و هواپیماهای سبک و احتیاط در چرای دام و تردد عشایر در مناطق کوهستانی نیز هشدار داد و افزود: کشاورزان عزیز تمهیدات لازم را نسبت به پوشش گلخانه‌ها و استحکام نهال‌های تازه کشت شده با نصب قیم بیاندیشند.

کد خبر 6063104

دیگر خبرها

  • کیفیت هوای مشهد برای گروه‌های حساس ناسالم است
  • کیفیت هوای مشهد ناسالم است
  • پرواز گرگان-مشهد-گرگان برای روزهای یکشنبه و سه شنبه هر هفته بر قرار شد
  • وضعیت اکران سینماهای مشهد در شب‌های قدر چگونه است؟
  • مدیریت بحران: هشدار وزش باد شدید در استان تهران
  • هشدار وزش باد شدید در استان تهران
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • هوای مناطق مرزی غبارآلود می شود
  • هوای پاک، ارمغان هفتمین روز بهار در مشهد