Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-23@17:19:20 GMT

اصفهان ستیزی وزارتخانه‌ها مانع پیشرفت استان است

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۷۸۱۱۹

اصفهان ستیزی وزارتخانه‌ها مانع پیشرفت استان است

استاندار اصفهان با بیان اینکه برای پیشبرد اصفهان فارغ از مسائل جنبی و سیاسی عمل می‌کنیم، گفت: اصفهان ستیزی که در برخی از وزارتخانه‌ها وجود دارد نگذاشته است که اقدامات را انجام دهیم.

به گزارش ایمنا، عباس رضایی در نشست هم اندیشی در خصوص پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان که در محل سالن اجلاس برگزار شد، اظهار کرد: انصافاً موضوع مترو اصفهان گره‌های بسیاری داشت و اگر حرکت‌های شایسته وزیر راه و شهرسازی نبود، ما نمی‌توانستیم امروز مترو داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار اصفهان با بیان اینکه برای پیشبرد اصفهان فارغ از مسائل جنبی و سیاسی عمل می‌کنیم، گفت: نماینده های استان خوب هستند، اما اصفهان ستیزی که در برخی از وزارتخانه‌ها وجود دارد نگذاشته که اقدامات را انجام دهیم.

رضایی ابراز امیدواری کرد که با تلاش‌ها و حمایت‌های وزیر راه و شهرسازی بتوانیم کارهای خوبی انجام دهیم. مهم‌ترین موضوع برای سالن اجلاس سران نگهداری و بهره برداری از آن است و ما نگران این موضوع هستیم.

همچنین، ناهید تاج الدین، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: آقای وزیر همواره برای اصفهان دغدغه مند بوده و هستند.

وی ادامه داد: وزیر راه و شهرسازی  مشکلات اصفهان را رصد کرده و درصدد رفع آنها تلاش می‌کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با وجود اینکه شرایط کشور خوب نیست، اما اجرای پروژه‌های این چنینی مانند سالن اجلاس و حلقه حفاظتی قطعاً از اولویت‌های وی است تا ما بتوانیم این پروژه‌ها را به نتیجه برسانیم.

سالن اجلاس ماهانه ۲۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

همچنین، ایرج مظفر، معاون عمران شهری شهرداری اصفهان گفت: این پروژه یکی از پروژه‌های بزرگ شهرداری اصفهان است که در زمینی به مساحت ۷۱ هکتار احداث شده است و موقعیت آن در جنوب شرقی شهر اصفهان و در کمر بندی شرقی غربی حلقه حفاظتی قرار دارد.

وی افزود: اوایل سال ۹۰ با تصویب دولت وقت مقرر شد برای برگزاری سران اجلاس کشورهای غیر متعد مکانی احداث شود که در آبان سال ۹۲ این موضوع به تصویب رسید و زمین به شهرداری اصفهان تحویل داده شود.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان ادامه داد: قرار بود تا آبان ۹۱ سالن اصلی این مجموعه تمام شود، ولی متاسفانه با تغییر سیاست کمک دولت حذف شد و شهرداری آن زمان تصمیم گرفت با هوشیاری خودش و متناسب با درآمدی که دارد این کار را آغاز کند. از سال ۹۰ ادامه کار آغاز شد و تا سال ۹۳ هم این حرکت، حرکت مثبتی بود. از سال ۹۴ تا ۹۷ در سرعت اجرای پروژه تعلل به وجود آمد و بودجه زیادی که لازم بود، محقق نشد. از نیمه دوم سال ۹۷ با دستوری که شهردار دادند تقریباً این پروژه خوب پیش رفت و در سال ۹۸، ۱۶ برابر نسبت به سال قبل پیشرفت داشت.

وی گفت: این پروژه از دو بخش سالن اصلی و جنبی تشکیل شده و بخشی دیگر هتل و تجاری است. به دلیل کمبود بودجه در این بخش پیشرفت چندانی نداریم و بخش‌هایی از آن باقی مانده است. تمام بودجه‌ای که تا به حال صرف شده است از بودجه شهرداری بوده و ما تا کنون ۲۰ تا ۲۵ میلیارد قرارداد تکمیل شده و در حدود ۲۸۰ میلیارد هم قرارداد در دست اقدام داریم که قرار است تا پایان سال ۹۹ این پروژه را که ۶۷۰ میلیارد تومان هزینه دارد تکمیل کنیم.

مظفر با بیان اینکه ماهانه ۲۰ میلیارد تومان می‌خواهیم تا بتوانیم تا سال ۹۹ این پروژه را به بهره برداری برسانیم، تصریح کرد: اجرای این پروژه برای شهرداری اصفهان بسیار سنگین است و انتظار می‌رود با توجه به اینکه این پروژه ملی و بین المللی است با بالاترین استانداردهای روز ساخته شود، بر همین اساس سعی می‌کنیم که با متد روز پیش رویم  تا پشیمان نشویم. انتظار می‌رود باکمک هایی که به این بخش می‌شود بتوانیم پروژه را در وقت معین به بهره برداری برسانیم.

کد خبر 402069

منبع: ایمنا

کلیدواژه: استاندار اصفهان سالن اجلاس سران وزیر راه و شهرسازی پروژه هاي عمراني اصفهان ستیزی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۷۸۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت پیشرفت پروژه فیبرنوری بوشهر بررسی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدخوانساری، رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، با انتشار پستی در ویراستی نوشت:

«طی ماموریتی یک روزه، تهران را به مقصد بوشهر ترک  تا به عنوان معین پروژه فیبر نوری استان بوشهر، آخرین وضعیت پیشرفت پروژه را مورد نظارت و بررسی قرار دهد. 

معاون وزیر ارتباطات در این سفر، علاوه بر انجام بازدیدهای میدانی، با مدیران ارشد استانی نیز دیدار خواهد داشت.»

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اطلاع‌رسانی سبد خدمات سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری اصفهان در آینده نزدیک
  • تکمیل برنامه عملیاتی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ ذیل برنامه راهبردی ۱۴۱۰ اصفهان
  • پیشرفت ۸۰ درصدی پیاده‌روسازی خیابان آیت‌الله اشرفی اصفهانی
  • احداث بزرگترین پارکینگ مکانیزه کشور در اصفهان
  • اصفهان میزبان اجلاس اتاق‌های بازرگانی کشور‌های آسیایی
  • آخرین وضعیت پیشرفت پروژه فیبرنوری بوشهر بررسی شد
  • پروژه نیمه‌کاره ورزشی زهک چشم‌انتظار تأمین بودجه
  • پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه لایروبی و ساماندهی مسیل پسته در منطقه پل معراج و جوادیه بجنورد
  • ارائه تجربیات بازآفرینی شهری در اصفهان از سوی دفاتر مشارکت و بازآفرینی
  • رفع موانع در فرایند مشارکت راهی برای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»