Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان از تخصیص ۴۶ میلیون و ۶۰۰ هزار متر مکعب آب برای ۷ طرح مطالعاتی شهرستان الیگودرز خبر داد.

رضا میرزایی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بازنگری و ابلاغ تخصیص‌های لرستان بر اساس مستندات حاصل از نتایج آماربرداری سراسری دور سوم منابع و مصارف که توسط شش شرکت مهندس مشاور و همچنین نتایج دو طرح مطالعاتی شامل طرح مطالعات جامع آب شرب و صنعت بلند مدت استان که توسط مهندسین مشاور رای آب و طرح مطالعاتی مدیریت یکپارچه بهره‌برداری و کنترل برداشت از منابع آب استان که توسط مهندسین مشاور جاماب در دست اقدام بوده، صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در مطالعات سدها علاوه بر حجم مخزن مورد نیاز جهت تنظیم منابع آب تخصیص یافته، بلکه حجم مخزن مورد نیاز جهت کنترل سیلاب، پس از مطالعه و بررسی‌های فنی و اقتصادی و آسیب‌پذیری پایین‌دست تدقیق و لحاظ خواهد شد.

میرزایی در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص وضعیت سدسازی در شهرستان الیگودرز گفت: الیگودرز با تعداد پنج سد رودبار، حوضیان، خان آباد، کزنار و سد در دست ساخت عالی محمود علاوه بر اینکه به تنهایی حدود ۵۰ درصد ظرفیت‌سازی لرستان در این شهرستان ایجاد شده، بلکه آب شرب شهر الیگودرز به میزان ۱۲ میلیون مترمکعب نیز از طریق سد کمندان ازنا تأمین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان در خصوص ابلاغ تخصیص سدهای شهرستان الیگودرز بیان کرد: در ابلاغ تخصیص حوضه آبریز کارون بزرگ علاوه بر اینکه تخصیص سدهای حوضیان، خان آباد، کزنار و عالی محمود در آبان امسال به ما ابلاغ شد، بلکه بابت جبران خسارت وارده ناشی از طرح قمرود، مقدار ۴۶ میلیون و ۶۰۰ هزار متر مکعب آب به ۸ طرح(سد) مطالعاتی شهرستان الیگودرز شامل دارسفید، قشلاق، اردودر، گایکان، دهجانی، اسل شاه، چمن سلطان و خمه بالا تخصیص داده شد.

وی افزود: در برداشت‌های مستقیم این شهرستان، تخصیص آب برای موتور تلمبه‌ها، انهار و تمام چشمه‌ها و سراب‌ها لحاظ شده است.

میرزایی اضافه کرد: تخصیص‌های ابلاغی آب سطحی به سدهای بهره‌برداری، اجرایی و مطالعاتی و برداشت‌های مستقیم از طریق موتور تلمبه‌ها، انهار و چشمه‌ها در طول تاریخ الیگودرز از ابتدای انقلاب تاکنون بی‌سابقه است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان خاطرنشان کرد: در خرداد امسال با سفر وزیر نیرو به لرستان، کلنگ‌زنی تامین آب ۹۴ روستای شهرستان الیگودرز از طرح قمرود نیز انجام شد که فاز اول این پروژه حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی بیان کرد: تخصیص آب سطحی استان هنوز بسته نشده و باز است و در صورتی که نتایج نهایی آماربرداری سراسری دور سوم و مطالعات مربوط به طرح‌های مطالعاتی منجر به حصول نتایج جدید شود، در تخصیص‌ها اعمال خواهد شد.

میرزایی تصریح کرد: با ابلاغ تخصیص آب سطحی استان وظیفه همه ما بسیار سنگین شده و اکنون باید تلاش کنیم که با تکمیل مطالعات سدها و طرح‌های مطالعاتی و اخذ ماده ۲۳، ردیف اجرایی برای آنها ایجاد کنیم تا با تکمیل و بهره‌برداری از آنها زمینه را برای توسعه همه‌جانبه استان فراهم کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۷۸۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۸ درصد از اعتبارات مشاغل خانگی خمین جذب شد

عباس اکبری روز چهارشنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری خمین، گفت: ۹۰ میلیارد ریال اعتبار پارسال در راستای پرداخت وام مشاغل خانگی به متقاضیان چهار دستگاه اجرایی صمت، فرهنگ و ارشاد اسلامی، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خمین تخصیص یافت.

وی ادامه داد: ۹۰ میلیارد و ۹۴۰ میلیون ریال طرح برای دریافت تسهیلات در سال گذشته به بانک‌های عامل معرفی شدند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان خمین تعهد پارسال شهرستان در سامانه رصد را ۷۶۷ نفر عنوان کرد و افزود: یک‌هزار ۷۱۲ نفر در این سامانه ثبت شد که این تعداد ۲۲۳ درصد بیشتر از تعهد شهرستان است.

فرماندار خمین نیز در این نشست با تقدیر از پیگیری ادارات برای پیگیری تخصیص اعتبارات گفت: ادارات از انحراف تسهیلات پرداختی اشتغال با نظارت کامل جلوگیری کنند.

حمید کمانکش افزود: وام اشتغال باید به کسانی پرداخت شود که از آمار بیکاران جامعه جدا شوند.

وی با تقدیر از بانک‌های شهرستان خمین به دلیل همکاری در پرداخت وام اشتغال بیان کرد: حضور روسای بانک‌های عامل در نشست‌های کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان ضروری است.

فرماندار خمین اظهار کرد: اولویت بخشی به طرح‌های گروهی در اعطای تسهیلات بنیاد برکت اقدام خوبی است.

خمین با جمعیتی بالغ بر ۱۰۵ هزار نفر در جنوب استان مرکزی است.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • تخصیص بیش از هزار میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌های اربعین شهرستان مهران
  • ساختمان و سازه کارخانه کاغذ سنگ الیگودرز تکمیل شده است
  • انسداد یک هزار حلقه چاه و پیشگیری از هدررفت ۶ میلیون متر مکعب آب در البرز
  • اجرایی شدن طرح نهضت ملی مسکن در بردسکن مستلزم مشارکت متقاضیان
  • ۱۵ میلیارد ریال برای مرمت کاروانسرای تاریخی آوه ساوه تخصیص یافت
  • ذخیره‌سازی ۱۴۰ هزار متر مکعب آب باران در پروژه‌های آبخیزداری قوچان
  • تخصیص ۵۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در اردستان
  • ۹۸ درصد از اعتبارات مشاغل خانگی خمین جذب شد
  • پیشرفت ۷۹ درصدی مجتمع آبرسانی شیخ موسی شهرستان بابل
  • تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان برای ساخت کلاس درس در تنگستان