Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-19@20:35:41 GMT

دلایل عفونت گوش باشروع فصل سرما

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۷۹۳۸۸

یک متخصص گوش و حلق و بینی با اشاره به تشدید عفونت گوش در برخی افراد با شروع فصل سرما گفت: دستکاری کردن و شستن گوش با صابون می‌تواند منجر به تشدید حملات و عفونت‌های ناشی از اگزما و عفونت شود. ناطقان: علیرضا موحد متخصص گوش و حلق و بینی در خصوص دلایل عفونت گوش با شروع شدن فصل پاییز و سرد شدن هوا توضیح داد: در گوش برخی افراد اگزما وجود دارد که در فصل سرما این عارضه تشدید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه اگزمای مجرای گوش می‌تواند باعث تحریک پذیری، خارش و گاه دردناکی پوست کانال گوش شود توضیح داد: اگزمای مجرای گوش م تواند از یک التهاب کوچک پوستی تا التهاب، خشکی و آسیب عمیق پوستی متفاوت باشد.

موحد با بیان اینکه دستکاری کردن، خاراندن و شستن گوش با صابون می‌تواند منجر به تشدید حملات و عفونت‌های ناشی از اگزما شود، گفت: در فصل سرما بهتر است به دلیل عفونت گوش به پزشک متخصص مراجعه کرده و از خاراندن و یا وارد کردن جسم خارجی به گوش پرهیز کنیم.

متخصص گوش و حلق و بینی در خصوص سوت کشیدن و وزوز کردن گوش توضیح داد: موضوع سوت کشیدن گوش شامل مباحث گسترده‌ای است، اما بهترین راه برای حل این موضوع بی‌توجهی به این مشکل است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر استرس و اضطراب ارتباط مستقیمی با سوت کشیدن و یا وزوز کردن گوش دارد و تشدید استرس می‌تواند منجر به زیاد شدن سوت کشیدن گوش شود.

وی در پایان در پاسخ به پرسشی در خصوص ارتباط سرگیجه با بیماری‌های گوش نیز توضیح داد: یکی از وظایف گوش علاوه بر شنوایی حفظ تعادل بدن است و بهم خوردن نظم سیستم عملکردی گوش می‌تواند منجر به از دست دادن تعادل یا سرگیجه افراد شود که بدین منظور نیز روش‌های درمانی خاصی از سوی پزشکان به بیمار ارائه می‌شود. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: عفونت ، گوش ، فصل سرما

منبع: ناطقان

کلیدواژه: عفونت گوش فصل سرما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۷۹۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیح مقام ارشد ارتش درباره حادثه در اصفهان

به گزارش همشهری‌آنلاین ارشد نظامی ارتش در استان اصفهان اعلام‌کرد: پیرو اخبار منتشر شده درباره فعالیت پدافند هوایی در اصفهان اعلام کرد که صدای انفجار صبح امروز مربوط به شلیک پدافند هوایی به اشیاء مشکوک بوده و هیچ حادثه و خسارتی در پی نداشته است.

کد خبر 845461 برچسب‌ها خبر ویژه دفاع - ارتش جمهوری اسلامی

دیگر خبرها

  • رشتوندان از دلایل حضور خود در راهپیمایی ضد صهیونیستی می گویند
  • توضیح مقام ارشد ارتش درباره حادثه در اصفهان
  • دلایل افزایش وزن که از آن بی خبر هستید
  • کم اطلاعی ناشران و ممیزان مهمترین دلایل عدم معافیت مالیاتی است
  • عفونت گوش در کودکان + فیلم
  • آمار و دلایل محبوبیت بازی های آنلاین منتشر شد
  • دلایل عدم‌ تجاری‌سازی کیت‌های‌ تشخیصی بر پایه DNA
  • دلایل عدم‌ تجاری‌سازی کیت‌های‌ برپایه DNA بررسی شد
  • دلایل عدم‌تجاری‌سازی کیت‌های‌تشخیص‌دهنده برپایه DNA مطرح شد
  • بهترین آنتی بیوتیک‌های طبیعی