Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر اجرایی دومین رویداد استارتاپی حوزه صنعت درباره میزان ارتباط ایده‌ها و حل مشکلات صنعت گفت: در این رویداد‌ها از ایده‌هایی باید حمایت شود که به نفع جامعه و صنعت در کشور و در راستای «رونق تولید» که مقام معظم رهبری فرمودند، باشد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، دومین رویداد استارتاپی حوزه صنعت(کوک) در دانشگاه مازندران با حضور تیم‌های دانشجویی از دانشگاه‌های سراسر کشور در آذرماه سال جاری برگزار شد و با معرفی ایده‌های برتر به کار خود پایان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از ارایه دست‌آورد‌های حاصل از تلاش سه‌روزه‌‌ تیم‌ها، داوران، تیم‌های «میکروبیوس»، «پارلا» و «نانو فوب» را حایز رتبه‌های اول تا سوم دانستند که موفق به دریافت جوایز نقدی 5، 3 و 2 میلیون تومانی شدند. هم‌چنین تیم «پریزتال» باکسب عنوان ایده «خلاق»، موفق به دریافت جایزه 1 میلیون تومانی شد.

حسین حسین زاده دبیر اجرایی دومین رویداد استارتاپی حوزه صنعت در دانشگاه مازندران گفت: نزدیک به 100 شرکت کننده از استان مازندران و دیگر استان های کشور در این رویداد شرکت کردند.

وی درباره حضور یک تیم دانش آموزی در این استارتاپ گفت: یکی از اتفاقات جالب در این رویداد حضور گروه نخبگانی دانش آموزی در این رویداد بود که ما همواره مایل بودیم که «کارآفرینی» از پایه شروع شود و دانش آموزان پا به این عرصه بگذارند.

حسین زاده در ادامه افزود: این رویداد با همکاری شرکت شهرک های صنعتی مازندران برگزار شد و از تیم های برتر رویداد هم در آینده حمایت مالی و معنوی خواهد کرد. از جمله معرفی آنان به سرمایه‌گذاران و شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی.

وی درباره وضعیت تیم‌های برتر سال گذشته گفت: تیم های برتر رویداد استارتاپی سال پیش با چند شرکت تولیدی قرارداد همکاری انعقاد کرده که در حال فعالیت روی پروژه‌های خود هستند.

دبیر اجرایی رویداد اظهار کرد: در این رویداد نزدیک به 40 ایده معرفی شدند که از بین‌شان 10 ایده به انتخاب مستقیم شرکت‌کنندگان و تیم منتورها وارد فضای رقابتی شدند. این رویداد نسبت به سال قبل یک تغییری داشت این بود که ما همه تیم‌ها را مستقیم از رای شرکت‌کنندگان انتخاب نکردیم چون باید پویایی ایده‌ها را حفظ می‌کردیم و با استفاده از تجارب منتورها از ورود ایده های تکراری و شکست خورده به این رویداد جلوگیری کردیم.

حسین زاده درباره میزان ارتباط ایده‌ها و حل مشکلات صنعت بیان کرد: ما در استان یک شورای سیاستگذاری استارتاپی از ارگان‌های مختلفی همچون اتاق بازرگانی، پارک علم و فناوری، وزارت صمت، و شرکت شهرک های صنعتی تشکیل دادیم. چون که در این رویداد از ایده هایی باید حمایت شود که به نفع جامعه و صنعت در کشور و در راستای «رونق تولید» که مقام معظم رهبری فرمودند، باشد.

علیرضا خصالی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه مازندران درباره دومین رویداد استارتاپی حوزه صنعت گفت: دانشگاه‌ها قصد دارند که از نسل اول به نسل سوم یا همان دانشگاه کارآفرین گام بردارند. این اتفاق زمانی رخ خواهد داد که دانشگاه ها به تقویت مراکز رشد علمی، پارک‌های علم و فناوری و استارتاپ‌ها بپردازند.

وی در ادامه گفت: بخش زیادی از دانشجویان اطلاع چندانی از این قبیل پدیده ها ندارند و اگر آن ها ایده هایی در ذهن داشته باشند، چگونه و براساس چه سازوکاری می توانند آن را عملیاتی کنند تا آن ایده به محصول تبدیل شده و مشکلات پیش روی صنعت را حل کند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه مازندران درباره چرایی برگزاری استارتاپ ها افزود: مشاهده یکسری معضلات در جامعه و کمبودهای موجود در حوزه صنعت و... باعث برگزاری مداوم استارتاپ ها در دانشگاه ها خواهد شد تا دانشجویان بیشتر بیاندیشند و برای حل آن معضلات وارد عرصه عملیاتی شوند.

کسرا کمالی دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد رشته میکروبیولوژی از دانشگاه مازندران و نماینده گروه «میکروبیوس» درباره ایده استارتاپی خود گفت: این ایده در واقع از دو قسمت میکروبیولوژی و بیوسورفکتانت گرفته شده و به این صورت است که موادی به نام بیوسورفکتانت کمک می‌کند ماندگاری نان بالاتر برود و با این طرح ما ادعا می کنیم که اگر قرار باشد یک نان از صبح تا ظهر بماند بعد از ۳ الی ۴ ساعت بیات شود و غیر قابل خوردن باشد ما با استفاده از این ماده که به خمیر نان اضافه می‌شود می‌توانیم ماندگاری نان را تا دو روز یعنی در واقع ۳۵ الی ۳۶ ساعت بالاتر ببریم و در واقع مقدار زباله‌های کمتری تولید شده و نان کمتری به پسماند اضافه شود. از طرفی نیاز خانواده‌ها به نان کمتر می‌شود به خاطر اینکه ۳۰ درصد نان‌هایی که در روز تولید می‌شوند به پسماند اضافه می‌شود و این ۳۰ درصد دوباره قابل استفاده می شود.

با برآورد هزینه سرانگشتی که انجام دادیم با هزینه دولتی که در حال حاضر ۱۲۰۰ تومان میباشد روزانه بالغ بر ۲۸۹ میلیارد تومان فقط پسماند نان هست و این فقط هزینه آرد را برآورده کردیم به جز هزینه‌های جانبی نان مانند آب، مخمر و ... که اگر این اتفاق بیفتد در استفاده از آرد قدم بزرگی برداشتیم و می توانیم گندم را صادر کنیم از طرفی نان بهترین بعد غذایی ایرانیان هست و اگر در این مورد بی‌نیاز باشیم می‌توانیم بگوییم کسی گرسنه نمی ماند.

پدرام خیاط طهرانچی دانشجوی رشته کامپیوتر دانشگاه نوشیروانی بابل نماینده گروه «پارلا» درباره ایده خود با عنوان «سهم خرید از برندها در قفسه فروشگاه‌ها» گفت: این ایده به این صورت است که کارخانه ها و فروشگاه ها مایل هستند بدانند که چه میزان از کالاهای آنها در قفسه های فروشگاه ها مانده و فروش نرفت، همچنین اینکه رقبای آنها چه تعدادی از کالا در قفسه های فروشگاه‌ها باقی مانده است.

کاری که ما انجام می دهیم این است که به صورت اتوماتیک و با استفاده از عکس گرفتن برای آن شرکت تعیین می‌کنیم که میزان حضور کالاهای شرکت در قفسه این فروشگاهها به چه تعداد است و همچنین میزان کالاهای رقبا به چه تعداد است که شرکت بتواند استراتژی خود را مبنی بر اطلاعاتی که به آن می دهیم طراحی کند و بتواند به برتری رقابتی نسبت به رقبایش دست یابد .ایده ما مدل خارجی ندارد و با استفاده از فرآیند تسهیل و هوش مصنوعی این ایده را برای اولین بار در ایران و دنیا اجرا می کنیم و به نظر من به زودی در یک یا دو سال آینده چنین چیزی در خارج از کشور هم قطعاً به وجود می آید.

علیرضا سجادیان دانشجوی رشته مهندسی برق دانشگاه مازندران و نماینده گروه «نانو فوب» درباره ایده استارتاپی خود گفت: در واقع یکی از مشکلاتی که ما در منطقه شمال با آن مواجه هستیم مسئله رطوبت است این رطوبت باعث می شود بعد از مدتی مدارهای الکترونیکی و تجهیزات الکتریکی که داریم دچار مشکل شود. مثلاً یا طول عمر آنها پایین می آید یا می‌سوزندو... . ما محصولی را تولید کردیم که بتواند این مشکل رطوبت مدارهای الکترونیک  را حل کند و از طرفی کارایی محصول را کاهش ندهد و تأثیری در کارایی و شکل محصول نداشته باشد.

وی در ادامه گفت: در نهایت طرح پیشنهادی ما تولید یک اسپری و یک محلول بود که اگر روی سطح محصول یا روی مدارهای الکتریکی و بردهای pc یا سایر بخش های دیجیتالی پاشیده شود بتواند مدار را به صورت دائمی آب گریز کند و هیچ گونه رطوبتی وارد مدار نشود .نه تنها فقط رطوبت اب بلکه رطوبت اسید یا هر چیز دیگری از طرفی گرد و خاک  هم وارد مدار نمی‌شود و خیال ما از بابت رطوبت گرد و خاک و بارش باران راحت می شود. نمونه‌های مشابه خارجی وجود دارد ولی علاوه بر این که قیمت بالایی دارند کارایی پایین تری دارند چون محلول ما به گونه ای است که به طور دائمی آبگریز می‌کند و هیچ گونه تاثیری روی کارایی مدار و شکل مدار ندارد.  ساخت محصول هم با تکنولوژی نانو و بر پایه آب و الکل است.

محمد توکلی نماینده گروه دانش آموزی «پریزتال» که برای اولین بار در رویدادهای استارتاپی شرکت کردند درباره ایده خود گفت: این ایده تلفیقی از چند موضوع است، در اینجا با یک پریز معمولی مواجه هستیم ولی بصورت همزمان به سه‌راهی تبدیل شده که سه USB را پشتیبانی می‌کند. با اینکه برق شهری «AC» است و با توجه به قطع و وصل برق امکان آسیب به لوازم خانگی برقی وجود دارد، با این مدل از پریز سیار این آسیب‌رسانی به حداقل کاهش پیدا می‌کند. ما در این ایده از لاتکس و پلی اتیلن برای سیم های سیار استفاده کردیم تا از پارگی سیم جلوگیری کند. همچنین از دیگر مزیت های ایده این است که از باد کردن باتری تلفن های همراه جلوگیری می کند.

جمال قاسمی رییس مرکز کارآفرینی و ارتباط با جامعه دانشگاه مازندران دانشگاه گفت: در این رویداد سه‌روزه نزدیک به 120 شرکت‌کننده از حوزه‌های مختلف آموزشی و صنعتی حضور داشتند. در روز نخست این رویداد مجموعا 40 ایده از سوی شرکت‌کنندگان ارایه شد که مربیان، رویداد 10 ایده را به‌عنوان ایده‌های ارزش‌آفرین برآورد کردند. سپس تیم‌های مختلف بامحوریت ایده‌های انتخابی، تشکیل شده و هرکدام از تیم‌ها باشرکت در کارگاه‌های پیش‌بینی شده و به کمک مربیان رویداد، ایده‌های ده‌گانه را برای ارایه به داوران رویداد آماده کردند

قاسمی در اختتامیه رویداد " کوک" ضمن تشکر از دکتر موسوی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران بابت مشارکت در برگزاری این رویداد، اظهار کرد: دانشگاه‌ مازندران در تلاش است تا با برگزاری چنین رویداد‌هایی، ضمن ایجاد ارتباط شبکه‌ای بین کارآفرینان و متخصصان حوزه صنعت و تصمیم‌سازان دستگاه‌های اجرایی با دانشجویان، به نسل سوم دانشگاه‌های دنیا(دانشگاه‌های کارآفرین) تبدیل شود.

منبع: خبرنامه دانشجویان ایران

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه مازندران استارتاپ صنعت دانشجویان حسین حسین زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۷۹۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور کانون‌های مساجد در رویداد ملی جوانی جمعیت

به گزارش خبرگزاری مهر، زهرا سادات موسوی پناه از مشارکت ویژه کانون‌های مساجد در دومین رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت با شعار سهم من از جوانی جمعیت خبر داد.

سرپرست اداره کل آموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور با اشاره به اجرای این طرح ملی توسط ستاد ملی جمعیت گفت: دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت در هفت بخش خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها و مؤسسات خصوصی، مدیران و نخبگان و با هدف فرهنگ‌سازی افزایش جمعیت برگزار می‌شود که کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در بخش سازمان‌های مردم نهاد، در این طرح مشارکت دارند.

وی با اشاره به محورهای سه گانه تعریف شده برای مشارکت کانون‌ها تصریح کرد: اداره کل آموزش پژوهش و فناوری اطلاعات ستاد در ذیل رویداد اصلی جایزه ملی جوانی جمعیت، یک رویداد ویژه برای کانون‌های مساجد برگزار می‌کند که محورهای آن عبارتند از: «فعالیت»، «تجربه» و «ایده». یعنی کانون‌های ما در زمینه جوانی جمعیت یا در حال فعالیت هستند که فعالیت‌های خود را ثبت می‌کنند، یا در این موضوع تجربه‌ای ارزشمند و ناب دارند که می‌توانند تجربیات خود را ثبت نمایند. یا در این رابطه ایده‌ها و پیشنهادات قابل قبول با قابلیت اجرایی شدن، دارند که ایده‌های خود را ثبت می‌کنند.

موسوی تصریح کرد: هر کانون می‌تواند با توجه به این سه محور و زمینه‌ای که در آن فعالیت دارد (ایده، تجربه یا فعالیت) در این رویداد شرکت کند. مهلت ارسال آثار تا ۷ اردیبهشت است و مدیران کانون باید برای مشارکت، فعالیت، تجربه و یا ایده کانون خود را در لینک https://bachehayemasjed.ir/jamiat در سامانه بچه‌های مسجد ثبت کنند.

وی در ادامه به موضوعات این رویداد اشاره کرد و افزود: موضوع تبیین قانون خانواده و جوانی جمعیت، تبیین آسیب‌های تک فرزندی، ارتقای جایگاه مادری، فرهنگ سازی و ترغیب به فرزندآوری و حمایت از حیات جنین و جلوگیری از سقط موضوعاتی هستند که کانون‌ها می‌توانند متناسب با آن فعالیت، تجربه یا ایده‌های خود را ثبت کرده و در رویداد شرکت کنند.

سرپرست اداره کل آموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات ستاد کانون‌های مساجد گفت: برگزیدگان بخش ویژه کانون‌های مساجد، برای شرکت در رویداد اصلی جایزه ملی جوانی جمعیت معرفی می‌شوند که همزمان با روز جوانی جمعیت در ۳۰ اردیبهشت ماه امسال در سطح ملی و استانی برگزار می‌شود.

وی درباره جوایز در نظر گرفته شده برای این رویداد خاطرنشان کرد: سه ربع سکه بهار آزادی، سه جایزه نقدی ۱۰ میلیون تومانی و سه کمک هزینه سفر به مشهد مقدس از جمله جوایز این رویداد هستند.

کد خبر 6085651 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • برگزاری رویداد استارتاپی شتاب در قم
  • «رویداد استارتاپی شتاب» در پارک علم و فناوری قم برگزار شد
  • برگزاری همایش هوش مصنوعی در دانشگاه اراک
  • برگزاری رویدادی برای ورود به دنیای نوآوری و خلق ایده در اینوتکس ۲۰۲۴
  • رویداد «هاکامستر» دروازه‌ای برای ورود به دنیای نوآوری و خلق ایده در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴
  • «هاکا مستر» دروازه‌ای برای ورود به دنیای خلق ایده در اینوتکس ۲۰۲۴
  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی
  • معرفی اطلس فام سهند؛ شرکت ایرانی تولید رنگ و رزین در سطح جهانی!
  • حضور کانون‌های مساجد در رویداد ملی جوانی جمعیت
  • مدل‌های آب‌وهوایی تغییر مکان ماهواره‌ها را هم پیش‌بینی می‌کنند