Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، طاهر رستمی (فرماندار اسفراین) با اشاره به اینکه مسائل معدن آلبلاغ اسفراین به علت غیرمجاز بودن و حوادث کار متعددی که در آن رخ داده از سوی شورای تامین اسفراین پیگیری می‌شود، اظهار داشت: نمی‌توان حادثه‌ای که اتفاق افتاده را حادثه کار نامید؛ چراکه این معدن غیرمجاز بوده و ثبت نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار بود که ایمیدرو برای مطالعه و اکتشاف معدن حضور پیدا کرده و قراردادی را با یکی از شرکت‌های حفاظتی منعقد کنند. در طی این مدت نیز ایمیدرو باید نیروهایش را در منطقه اسقرار دهد و بحث محافظت از منطقه را نیز به عهده بگیرند. البته این قرار هنوز اجرایی نشده است.

او ادامه داد: تا آن زمان که تیم حفاظتی استقرار پیدا کند، بنا شده که نیروی انتظامی و نیروهای منابع طبیعی اسفراین راه‌های ورودی راکنترل کنند و اگر برداشت یا حمل غیرمجازی رخ داد، از سوی نیروی انتظامی برخورد صورت بگیرد.

فرماندار اسفراین بیان کرد: در ابتدای سال نزدیک به ۷۰۰ نفر در این معدن مشغول به کار بودند که با کنترل‌های انجام شده اکنون به ۱۰ تا ۱۵ نفر رسیده است که نشان می‌دهد سازمان محیط زیست و نیروی انتظامی موضوع را کنترل کرده است.

وی افزود: با توجه به اینکه الان فصل سرما است و استقرار نیروهای محیط زیست و منابع طبیعی در ارتفاعات کوهستان دچار مشکل شده است، نظارت‌ها هم سخت‌تر می‌شود. البته درست‌تر این بود که تا الان مصوبات شورای تامین را رعایت می‌کردند و در ارتفاعات جان‌پناه برای ماموران منابع طبیعی زده می‌شد. لازم به ذکر است که معدن آلبلاغ در منطقه حفاظت شده واقع است.

رستمی تاکید کرد: متاسفانه ساخت جان‌ پناه عملیاتی نشده و استقرار نیروها در آنجا مشکلاتی دارد. الان نیز تعداد نفرات زیادی در معدن مشغول به کار نیستند اما بالاخره تعدادی داخل تونل‌ها در حال فعالیت هستند و ما هنوز با ریزش تونل‌ها مواجه هستیم که موجب مرگ کارگران می‌شود. ما مسدودسازی تونل‌ها را در دست کار قرار دادیم که طی هفته‌های آینده در وزارت صمت حضور پیدا می‌کنیم.

وی افزود: بیکاران و کارگران فصلی عمدتاً در این معدن حضور دارند. البته شهرستان ما جزو شهرستان‌های صنعتی است و این طور نیست که فضای اشتغال فراهم نباشد. ما دو صنعت بزرگ لوله‌گستر و فولاد را داریم و دو صنعت بخش خصوصی‌نیز در حال فعالیت هستند که آذین فورج و فولاد آلیاژی کیمیای صبای اسفراین است. این صنایع در بخش خصوصی برای ۶۰۰ نفر و در بخش دولتی برای هزار نفر کار ایجاد کرده است.

فرماندار اسفراین گفت: کسانی که برداشت از این معدن را انجام می‌دهند، سود خاصی ندارند. آنها از ارتفاعات سنگ سرب و روی را برداشت می‌کنند و از ارتفاعات به سختی پایین می‌آورند و گاهی تا کیلویی ۲ تا ۳ هزار تومان و در بیشترین حالت به ۵ تا ۶ هزار تومان می‌فروشند. گرچه الان افراد کمتری به این کار مشغول هستند اما خطر خیلی زیاد است.

او ادامه داد: با برخی از دلالان برخورد و ماشین‌آلاتشان را توقیف کردیم. همین امر باعث شد که میزان برداشت‌های غیرمجاز کاهش یابد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: معدن آلبلاغ اسفراین فرماندار اسفراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۷۹۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲تن شکر قاچاق در رودسر

سرهنگ "سید جلال‌الدین جوانمردی" با اعلام اینکه قاچاق کالا یکی از مهمترین عوامل ایجاد مشکلات اقتصادی و افزایش مشاغل کاذب در جامعه محسوب می‌شود، اظهار‌داشت:پلیس در برخورد با فعالیت‌های اقتصادی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.


وی در ادامه با بیان اینکه ماموران آگاهی با انجام تحقیقات نامحسوس از دپو مقدار زیادی شکر قاچاق داخل یک انبار در بخش رحیم‌آباد مطلع شده و موضوع را مورد پیگیری قرار دادند، افزود: پلیس به آدرس محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از این مکان، ۲ تن و ۵۰۰ کیلوگرم شکر قاچاق را کشف کرد.


فرمانده انتظامی شهرستان رودسر ارزش این کشفیات را طبق نظر کارشناسان، ۷۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و بیان‌داشت: در این راستا متهم ۳۶ ساله با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی معرفی شد.


این مقام انتظامی در پایان خاطرنشان کرد: اقدامات پلیس در خصوص جلوگیری از ورود قاچاق و برخورد جدی با مجرمان این حوزه به صورت مستمر ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • کشف ۲تن شکر قاچاق در رودسر
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • رونق قیمت‌گذاری کاذب در پلتفرم‌ها/ انسداد تا اصلاح آگهی‎‌های مسکن
  • کاهش حوادث کار در خراسان رضوی
  • خبر رسانه سپاه از موج برخورد با دلالان فوتبال
  • آغاز برخورد با متخلفان در فوتبال؛ محرومیت در انتظار دلالان
  • برخورد ویژه با ۵ گروه کالایی قاچاق در تهران
  • برخورد شدید جرثقیل نیسان با عابر پیاده حادثه ساز شد
  • حادثه رانندگی در محور روستایی آلبلاغ بوکان
  • برخورد قضایی با هرگونه برداشت گیاهان دارویی در استان کرمان