Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@05:12:05 GMT

ثبت نام ۱۸۵۰۰ نفر کردستانی در طرح ارزیابی وسع

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۸۱۸۷۹

ثبت نام ۱۸۵۰۰ نفر کردستانی در طرح ارزیابی وسع

ایسنا/کردستان مدیرکل بیمه سلامت کردستان، گفت: از ابتدای طرح تا کنون بیش از ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر به صورت اورژانسی ۶ ماهه دفترچه دریافت و تقاضای ارزیابی وسع کرده‌اند که نتایج بررسی ارزیابی وسع و دهک های آن‌ها از طریق پیامک به سرپرستان خانوار ارسال خواهد شد.

انور اسماعیلی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با بیمه پایه اجباری سلامت با آزمون ارزیابی وسع، اظهار کرد: آیین نامه اجرایی بیمه پایه اجباری سلامت و ارزیابی وسع در هیات وزیران تصویب شد، بر این اساس دولت مکلف است جهت تحقق سیاست‌های کلی سلامت، تامین منابع مالی پایدار حوزه سلامت، توسعه کمی و کیفی بیمه‌های سلامت و مدیریت منابع حوزه سلامت از طریق نظام بیمه‌ای اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به تصویب آیین نامه اجرایی بیمه پایه اجباری سلامت و ارزیابی وسع، پوشش بیمه سلامت برای تمام افراد فاقد پوشش بیمه‌ای، اجباری بوده و برخورداری از یارانه دولت جهت حق سرانه بیمه از طریق ارزیابی وسع انجام می‌شود که این حق بیمه شامل سرپرست خانوار و افراد تحت تکفل آن ها است.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان، با اشاره به اینکه بر اساس این آیین نامه، تمام افراد فاقد پوشش بیمه‌ای پایه درمان در سطح شهر و روستاها، تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند، ذکر کرد: از ابتدای طرح تا کنون بیش از ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر به صورت اورژانسی ۶ ماهه دفترچه دریافت و تقاضای ارزیابی وسع کرده‌اند که نتایج بررسی ارزیابی وسع و دهک های آن‌ها از طریق پیامک به سرپرستان خانوار ارسال خواهد شد.

اسماعیلی بیان کرد: با توجه به این مصوبه دولت، حق بیمه خانواده‌هایی که مجموع درآمد آن‌ها بر اساس ارزیابی وسع کمتر از ۴۰ درصد حداقل حقوق و دستمزد مصوب شورای عالی کار است و یا وضعیت مالی آن‌ها در یکی از دهک‌های درآمدی یک، دو و یا سه قرار دارد، حق بیمه آن‌ها به صورت کامل توسط دولت پرداخت می‌شود و سرپرست و تمامی افراد خانوار آن‌ها به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار خواهند گرفت.

وی خاطرنشان کرد: همچنین ۵۰ درصد حق بیمه خانوارهایی که درآمد آن‌ها بر اساس ارزیابی وسع بین ۴۰ تا ۱۰۰ درصد حداقل حقوق مصوب است یا بر اساس وضعیت مالی در دهک درآمدی ۴ قرار دارند نیز توسط دولت پرداخت می‌شود و خانوارهایی که درآمد آن‌ها بر اساس ارزیابی وسع ۱۰۰ درصد حداقل حقوق و بالاتر باشد یا در دهک درآمدی ۵ و بالاتر باشند، با پرداخت حق بیمه می‌توانند از مزایای بیمه سلامت استفاده کنند.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان، در پایان یادآور شد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز بر اساس این مصوبه مکلف است حداکثر تا یک ماه، پاسخ آزمون ارزیابی وسع را به سازمان بیمه سلامت ارائه کند و بیمه سلامت بر اساس نتیجه آزمون وسع انجام شده توسط وزارت رفاه باید نسبت به اخذ حق بیمه اقدام و افراد را تحت پوشش قرار دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آیین نامه ارزیابی وسع سازمان بیمه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۱۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ، در این مراسم خوشگوار معاون تربیت بدنی وسلامت آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه درمدارس کردستان ۴۴ هزار نفراز دانش آموزان به عنوان سفیران سلامت فعالیت میکنند گفت: دانش اموزان سفیر، در ۱۰ سرفصل، مباحث بهداشتی و سلامت را برای سبک زندگی سالم، پیشگیری از بیماری‌ها و خود مراقبتی به دیگردانش آموزان آموزش میدهند.

طیبی راد معاون پرورشی وفرهنگی آموزش وپرورش کردستان هم با بیان اینکه سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت، شعار امسال سفیران سلامت است گفت: ارتقاء سلامت روحی، روانی و جسمی دانش آموزان با بکارگیری تغذیه سالم، تحرک و چابکی و نشاط از اهداف سند تحول بنیادین آموزش وپرورش است.

مفیدی رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۲ سنندج هم با اشاره به اینکه ارتقاء سطح سواد دانش آموزان در ساحت تربیت زیستی وبدنی آموزش و پرورش از اهداف فعالیت‌های سفیران سلامت است گفت: این مهم از طرف دانش آموزان داوطلب در استان به صورت مطلوب انجام شده است.

دیگر خبرها

  • پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و پنج دهک درآمدی به صورت سیستمی تمدید می‌شود
  • ۴۹۵ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ سخت درمان از خدمات بیمه سلامت
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • بهره مندی ۶۵ درصدی جمعیت خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • اجرای طرح رایگان پوشش بیمه‌ای کودکان زیر هفت سال سن در کرمانشاه
  • سنجش سلامت ۲۱ هزار نوآموز کردستانی
  • پرونده داروی هموفیلی روی میز شورای عالی بیمه
  • قرارگیری ۱۴ هزار نفر از مردم محلات کم برخوردار بام ایران زیرپوشش بیمه سلامت
  • علیرضا گرشاسبی: برای 60 میلیون تحت پوشش و تنها 18 میلیون بیمه پرداز داریم / نیمی از بازنشستگی های 1400 پیش از موعد بود