Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، عباس جنگی مرنی، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل در بازدید استاندار اردبیل از سد و شبکه آبیاری پایاب احمدبیگلو در شهرستان مشگین شهر گفت: افتتاح سد و شبکه احمدبیگلو موجب رونق و توسعه کشاورزی و به تبع آن رشد اقتصادی در منطقه خواهد شد.

او بهره برداری بهینه از پتانسیل منابع آب، استفاده از آبهای نابهنگام رودخانه مشگین چای، توسعه کشاورزی با قابلیت آبیاری بیش از دو هزار هکتار از اراضی و توسعه و ایجاد امکانات گردشگری را از اهداف این پروژه بیان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل با اشاره به مشخصات سد نیز گفت: سد احمدبیگلو از نوع خاکی با هسته رسی با حجم تنظیمی ۱۸.۲۵ میلیون متر مکعب احداث شده است.

مرنی افزود: از آب سد احمدبیگلو، ۲.۷۵ میلیون متر مکعب برای تامین آب آشامیدنی شهرستان مشگین شهر، ۲.۸۷ میلیون مترمکعب برای توسعه صنعت، ۲.۸۰ میلیون مترمکعب برای محیط زیست و ۱۰.۵ میلیون مترمکعب هم برای توسعه کشاورزی منطقه تخصیص خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل با بیان اینکه سد و شبکه احمدبیگلو با تخصیص اعتبار از صندوق توسعه ملی احداث شده است، گفت: تا بحال برای تکمیل سد و شبکه آبیاری اصلی و شبکه فرعی آبیاری احمدبیگلو حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشاورزی آب آشامیدنی صندوق توسعه ملی افتتاح سد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۲۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود بیش از یک میلیارد مترمکعب آب در سد‌های آذربایجان‌غربی

مجید رستگاری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در حال حاضر ۶۳ درصد از حجم مخازن سد‌های استان پر آب است، گفت: این میزان در مدت مشابه پارسال ۶۰.۵ درصد بود.

وی آب ورودی به سد‌های استان را در سال آبی جاری یک‌میلیارد و ۱۸۵ میلیون مترمکعب اعلام کرد و افزود: حجم آب ورودی به سد‌های استان در مدت مشابه سال آبی گذشته ۹۰۷.۵ میلیون مترمکعب بود که بیش از ۳۰ درصد رشد نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی اضافه کرد: سد شهید کاظمی بوکان با ۶۶۸ میلیون مترمکعب، سد مهاباد با ۱۷۸ میلیون متر مکعب و شهر چای با ۵۳ میلیون مترمکعب به ترتیب پر آب‌ترین سد‌های استان هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • شناسایی انشعابات غیرمجاز آبیاری ۷ باغ در خواف
  • افتتاح مرکز پرتودهی محصولات کشاورزی به زودی در اردبیل
  • افتتاح طرح آبرسانی به بزرگترین روستای عشایری استان اردبیل
  • افتتاح پروژه‌های آب و فاضلاب استان تهران
  • وجود بیش از یک میلیارد مترمکعب آب در سد‌های آذربایجان‌غربی
  • افزایش ۳۶ درصدی بارندگی‌های همدان/ سداکباتان ۱۱.۵ میلیون مترمکعب آب دارد
  • پروژه‌های آب و فاضلاب استان تهران به اعتبار ۱۷همت افتتاح می شود
  • بررسی مشکلات شهرک ولیعصر خوی
  • افتتاح باغ بهشت ۱۴ هکتاری در محدوده مرکزی پایتخت در آینده نزدیک
  • استقبال شبکه وابسته به موساد از تروریسم اقتصادی در سیستان و بلوچستان