Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@22:01:59 GMT

رونمایی از تازه‌های نشر الهدی در هفته پژوهش

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۸۳۵۸۳

رونمایی از تازه‌های نشر الهدی در هفته پژوهش

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین‌المللی الهدی وابسته به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از رونمایی 9 عنوان کتاب جدید مؤسسه بین‌المللی الهدی در هفته پژوهش به زبان‌های انگلیسی، فارسی، ترکمنی، ترکی ـ استانبولی و پشتو خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط  عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد اسدی‌موحد، با اعلام این خبر، گفت: پژوهش و تحقیق به ویژه در حوزه علوم انسانی و مطالعات دینی نقش مهمی در معرفی اسلام ناب و تمدن نوین اسلامی و معارف اهل بیت(ع) دارد که اگر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی درستی در این حوزه صورت گیرد، سرمایه‌گذاری فرهنگی و معنوی و به تبع آن، ارتقای سطح سرمایه‌های اجتماعی مؤسسه و کشور را شاهد خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام اسدی‌موحد ادامه داد: برخی از عناوین این کتاب‌ها شامل از گذشته ادبی ایران به زبان انگلیسی، زن در اسلام  به زبان‌های ترکی استانبولی، انگلیسی، پشتو، قصیده بلاعنوان (مونا بعزاوی) به زبان عربی و نظریه نجات در الهیات شیعه به زبان فارسی است.

وی مطرح کرد: ترجمه و ویراستاری کتب با تأکید بر فهم آسان و روان بودن متون در زبان‌های ترجمه شده است. استقبال مخاطبان ترکمنی، پشتو، عربی و ترکی ـ استانبولی از تولیدات مؤسسه الهدی در موضوعات تاریخی، فلسفی، مذهبی و ادبیات حائز اهمیت بوده و موجب گسترش فعالیت‌های فرهنگی در کشورهای همسایه شده است.

مدیرعامل مؤسسه بین‌المللی الهدی به اهمیت پژوهش و توسعه دانش اشاره و خاطرنشان کرد: پژوهش و تحقیق به ویژه در حوزه علوم انسانی و مطالعات دینی نقش مهمی در معرفی اسلام ناب و تمدن نوین اسلامی و معارف اهل بیت(ع) دارد که اگر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی درستی در این حوزه صورت گیرد، سرمایه‌گذاری فرهنگی و معنوی و به تبع آن، ارتقای معنویت در اخلاق و تقویت سرمایه‌های اجتماعی کشور را شاهد خواهیم بود.

وی به سیاست‌های مؤسسه بین‌المللی الهدی همکاری با نویسندگان توانمند، پژوهشگران و نخبگان داخلی و خارجی اشاره و هفته پژوهش را فرصتی مناسب برای شناسایی و تعامل بیشتر با این  فرهیختگان دانست.

حجت‌الاسلام اسدی‌موحد با تأکید بر گشایش فرصت‌های تعامل و همکاری با علاقه‌مندان گفت: مؤسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین‌المللی الهدی در راستای ترویج فرهنگ پژوهش و تحقیق از هر گونه پژوهش در عرصه‌های فرهنگی، هنری و علوم انسانی استقبال کرده و با توجه به ظرفیت بین‌المللی خود، تمهیدات لازم برای معرفی یافته‌ها و دستاوردهای علمی، پژوهشی و ادبی را در سراسر جهان اتخاذ خواهد کرد.

مراسم رونمایی از تازه‌های نشر این مؤسسه روز دوشنبه دوم دی‌ماه در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۳۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاعران ۱۰ کشور به جشنواره شعر رضوی ترکی می‌آیند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به پایان مهلت ارسال آثار به جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذربایجانی گفت: ۵۳۶ اثر از ده کشور جهان به دبیرخانه هجدهمین دوره این جشنواره ارسال شده و روند داوری‌ها ادامه دارد.

علیرضا نوروزی افزود: از این تعداد، ۴۱۶ مورد از پانزده استان کشور و ۱۲۰ اثر از نُه کشور‌ دیگر از  جمله ترکیه، آلمان، جمهوری آذربایجان، عراق، هلند، روسیه، ترکمنستان، گرجستان و عراق بوده است.

وی اضافه کرد: ۶۰ شاعر از کشور‌های مختلف در این دوره از جشنواره به دبیرخانه اثر ارسال کرده اند که از این تعداد ۵۰ نفر مرد و ۱۰ نفر زن هستند.

وی ادامه داد: همچنین ۴۱۶ اثر از ۲۱۰ نفر در استان‌های مختلف کشور آثار خود را به دبیرخانه هجدهمین دوره جشنواره شعر رضوی به زبان ترکی آذری ارسال کرده اند که از این تعداد نیز ۵۸ نفر زن و ۱۵۲ نفر مرد هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی اظهار کرد: شاعرانی از آذربایجان‌شرقی، قم، مشهد، زنجان، تهران، اردبیل، همدان، کرمانشاه، قزوین، سمنان، البرز، خراسان جنوبی، مازندران، گیلان و آذربایجان غربی در جشنواره امسال مشارکت دارند.

نوروزی گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی شعر خوانی در شهرستان‌های سلماس، چایپاره، نقده، خوی و میاندوآب و برگزاری محافل شعر در آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، تهران، قزوین و کشور ترکیه تا آخر خردادماه ۱۴۰۳ و برگزاری مراسم شعرخوانی در کشور عراق در اربعین حسینی از جمله برنامه‌های جنبی این جشنواره خواهد بود.

وی افزود: مراسم اختتامیه هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری ۲۶ اردیبهشت ماه جاری در شهرستان سلماس برگزار خواهد شد.

در راستای اجرای عدالت فرهنگی جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی با هدف اشاعه، ترویج و انتشار فرهنگ منور رضوی، گسترش و حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و ادبی مرتبط با سیره اهل بیت (ع)، تجلیل و قدردانی از تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار حوزه فرهنگ رضوی برگزار می‌شود.

هفدمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در میاندوآب و شانزدهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در چایپاره برگزار شد و امسال نیز میزبانی به سلماس واگذار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • دیپلماسی فرهنگی می‌تواند پیوست برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران باشد
  • شاعران ۱۰ کشور به جشنواره شعر رضوی ترکی می‌آیند
  • هفدهمین جشنواره بین‌المللی پژوهش فرهنگی برگزار می‌شود
  • سخنگوی وزارت خارجه : آمریکا در ۳ هفته اخیر پیام‌های متعددی را از کانال‌های مختلف دیپلماتیک به ایران ارسال کرد
  • آیت‌الله علم‌الهدی: پیروی جوانان از سیره شهدا رمز اعتلای کشور است
  • دردسر تازه روسیه برای یک کشور اروپایی
  • ارائه شاخص‌های هویتی شهر مهمترین هدف برگزاری هفته فرهنگی اصفهان است
  • پروانه فعالیت ۵ موسسه فرهنگی قرآن و عترت در سنندج صادر شد
  • ادامه اجراهای «سه‌خواهر» در تالار مولوی/ رونمایی از اولین عکس‌های نمایش
  • نشست هماهنگی نمایشگاه بین المللی کتاب با همکاری مدیریت شهری تهران برگزار شد