Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، احمد ملایری صبح شنبه در بازدید از پروژه‌های آبخیزداری در حال اجرا شهرستان میامی حوضه‌های قدس و ارمیان بابیان اینکه این طرح‌ها ۷۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، ابراز داشت: یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای کاهش خطرات سیلاب اجرای پروژه‌های آبخیزداری و مدیریت جامع حوضه‌های آبخیز است که تحقق این مهم در دستور کار قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه پروژه‌های آبخیزداری میامی چهار حوزه را در بردارد، افزود: با انجام پروژه‌های آبخیزداری ضمن کاهش خطرات سیلاب تقویت منابع آب زیرزمینی را نیز به دنبال دارد لذا اجرای آن‌ها برای ساکنان مناطق روستایی حائز اهمیت است.

فرماندار میامی بابیان اینکه اجرای پروژه‌های آبخیزداری در پایداری اشتغال در بخش کشاورزی و تولید مؤثر است، ابراز داشت: این مهم با حفظ و توسعه منابع طبیعی محقق خواهد شد و با توجه به اینکه منابع طبیعی بستر حیات و توسعه پایدار محسوب می‌شود لذا حفاظت و نگهداری از منابع طبیعی، جنگل‌ها و مراتع باید اولویت همه مسئولان قرار گیرد.

ملایری بابیان اینکه بهترین راه حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی دخیل کردن مردم در امر حفاظت است، تصریح کرد: منابع طبیعی از نعمات ارزشمند خدادادی به شمار می‌رود که می‌بایست حراست از آن به‌صورت یک فرهنگ عمومی مبدل شود و این با آموزش جوامع محلی میسر می‌شود.

وی افزود: اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری در شهرستان میامی می‌بایست با جدیت و قوت دنبال شود لذا انتظار می‌رود با اعتبارات موجود از صندوق توسعه ملی بتوانیم شاهد اجرای کامل این طرح‌ها باشیم و مردم از این خدمات بهره‌مند شوند.

کد خبر 4803451

منبع: مهر

کلیدواژه: فرمانداری میامی بوشهر ایلام تعطیلی مدارس گرگان شهرکرد قزوین خطبه های نماز جمعه انتخابات مجلس شورای اسلامی بیرجند یاسوج بارش برف شیراز شب یلدا بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۴۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی در راستای اجرای تبصره ذیل ماده ۵۵ یک هکتار از اراضی ملی را از ید متجاوزین خارج و اعاده به وضع سابق کردند   بر اساس این گزارش این ماموریت با حضور نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی واحد بندپی شرقی و نیرو‌های حفاظتی شرکتی انجام شد.   اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران از مردم خواست هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی، تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ اطلاع دهند

دیگر خبرها

  • آبخیزداری در مناطق سیل زده آخر فروردین ۱۴۰۳
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی
  • مشارکت منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مرکز آموزش قدس سپاه همدان برای تولید و کاشت نهال
  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم
  • مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم
  • پیشرفت فیزیکی مسکن ملی سیستان و بلوچستان به ۵۰ درصد رسید
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • پیشرفت فیزیکی مطلوب قطعه ۶ آزادراه تبریز- ارومیه/کاهش بار ترافیکی