Web Analytics Made Easy - Statcounter

اشتباه دولت در تعیین نرخ خرید تضمینی،کشور را محتاج واردات گندم کرد.

گروه کشت و صنعت بازارنیوز: روز گذشته،شکوه رفیعی،مدیرکل خریدهای خارجی شرکت بازرگانی دولتی ایران در نامه ای به عباسپور،مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردان درخواست رفع ممنوعیت چند شماره پروانه واردات گندم را کرد.

این درحالی است که سالهای اخیر،کشور به دلیل خودکفایی در تولید میزان گندم مصرفی،نیازی به واردات نداشته و به دسترنج کشاورزان داخلی اکتفا می کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما امسال با توجه به نرخ پایین خرید تضمینی و ورود دلالان به این بازار و خرید گندم،با نرخ بالاتر از قیمت دولت از کشاورزان،زمینه کمبود گندم در کشور فراهم شد.

این درحالی است که مدرس خیابانی،در گفتگو با خبرنگار بازارنیوز در اوایل شهریور سال جاری، خبر کمبود گندم را کذب محض دانسته و گفته بود که دولت به میزان کافی گندم خریده است و نیازی به واردات وجود ندارد.

شریعت نژاد،دبیر کمیسیون کشاورزی مجلس نیز در اواخر مرداد به بازارنیوز گفته بود،اتمام گندم تا دو ماه آینده دروغ محض است.

قطعا وابستگی به  واردات این کالای استراتژیک که قوت غالب مردم کشور است،در شرایط موجود اقتصادی و ارزی کشور بسیار مضر است و دولت و وزارتخانه بی وزیر کشاورزی باید هرچه سریع تر برای سال آینده تدبیری بی اندیشند که این مشکل ادامه پیدا نکند.

بیشتر بخوانید:

اتمام گندم تا دو ماه دیگر دروغ محض است/خرید گندم تضمینی نسبت به پارسال کاهش داشت مرغ و برنج،هیچ کدام گران نشدند! /خبر کمبود گندم دروغ است   لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000GWf برچسب ها: قوت غالب ، گندم ، واردات

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: قوت غالب گندم واردات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۵۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز ملی گندم و نان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ سی و یکم فروردین، روز ملی گندم و نان بر فعالان زنجیره‌ گندم تا نان در استان مرکزی و سراسر کشور گرامی‌ باد.

استان مرکزی در تولید آرد و نان کامل سبوس‌دار در کشور پیشگام بوده و بزرگ‌ترین کارخانه تولید آرد کامل کشور با فناوری بومی و استاندارد در استان فعال است.

اکنون حدود ۹۰ نانوایی در استان مرکزی، نان را با آرد کامل پخت و عرضه می‌کنند. این در حالی است که پارسال بیش از ۲۵۵ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در استان مرکزی خرید تضمینی شد. این میزان خرید رشد ۳۰ درصدی را نسبت به سال ۱۴۰۱ و رشد ۱۹۰ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ را نشان می‌دهد.

استان مرکزی از جمله استان‌هایی است که در بحث تأمین نیاز خود در حوزه نانوایی، صنف و صنعت از مسیر تولید استان، خودکفا است.

دیگر خبرها

  • روز ملی گندم و نان
  • خرید تضمینی ۲۱ هزار تن گندم توسط شبکه تعاون روستایی فارس
  • امسال نیازی به واردات گندم نداریم
  • خرید تضمینی ۲۱ هزار تن گندم در فارس
  • خرید تضمینی بیش از ۲۱ هزار تن گندم توسط شبکه تعاون روستایی فارس
  • گندمکاران چشم انتظار اعلام جایزه تحویل گندم
  • خرید تضمینی گندم به ۲۰۰ هزار تن رسید
  • نرخ فعلی خرید گندم مورد رضایت کشاورزان نیست
  • نرخ فعلی خرید تضمینی گندم با میزان تورم هم‌خوانی ندارد
  • پیش بینی خرید تضمینی ۸۰۰هزار تن گندم از کشاورزان کرمانشاه