Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-23@08:15:27 GMT

«آخر خط» فاطمیون در «یلدای همزبانی»

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۸۵۵۹۳

«آخر خط» فاطمیون در «یلدای همزبانی»

در ویژه‌برنامه «یلدای همزبانی» از خانواده شهدای مدافع حرم فاطمیون تقدیر به عمل آمد.

همزمان با روز جهانی مهاجران و تقارن آن با شب یلدا، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با هدف تکریم مهاجرین افغانستانی ساکن پایتخت کشورمان اقدام به برگزاری ویژه‌برنامه «یلدای همزبانی» کرد. این برنامه با حضور جمعی از مدیران فرهنگی، شهرداران مناطق مختلف شهرداری تهران و اعضای شورای اسلامی پایتخت در فرهنگسرای ولا واقع در شهرری برگزار گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این ویژه‌برنامه با اشاره به فرهنگ مشترک میان مردمان ایران و افغانستان و آداب و رسوم متقارن در برگزاری شب یلدا، بخش‌های متعدد و مختلفی تدارک دیده و اجرا شد. بخشی از این برنامه به پخش فیلم کوتاهی در ارتباط با شب یلدای خانواده شهدای مدافع حرم فاطمیون اختصاص داشت که فضای سالن را تحت تاثیر خود قرار داده بود. پس از پخش این ویدئو مدیران شهرداری تهران و نصرالله صادقی‌زاده نیلی نماینده سابق مردم افغانستان با حضور بر رو سکوی اجرای برنامه دقایقی را در ارتباط با فاطمیون و رشادت‌های رزمندگان این یگان صحبت نمودند.

در ادامه مهران مهام تهیه‌کننده بنام صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با حضور بر روی صحنه اعلام کرد که سریال جدیدی به نام «آخر خط» در دست تولید دارد که به زودی پخش خواهد شد. وی سپس با اشاره به مدیون بودن مردم و امنیت کشور به رشادت‌هاب رزمندگان فاطمیون اعلام کرد که بخش مهم سریالش به رزمتدگان فاطمیون و حضور آنها در دفاع از حرم اختصاص دارد. مهام سپس با دعوت از خانواده شهدای مدافع حرم فاطمیون که در سالن حضور داشتند ضمن ادای احترام به آن‌ها به تقدیر از ایشان پرداخت.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق استراماچونی سهمیه بندی بنزین تیپ فاطمیون لشگر فاطمیون فاطمیون شهدای مدافع حرم مدافع حرم شهید مدافع حرم مدافعان حرم افغانستان ایران تهران سوریه تحولات سوریه جنگ سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۵۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزن خود را با شرکت در رویداد مثبت ۱۰۰ کم کنید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیرکل سلامت شهرداری تهران امروز در تشریح برنامه‌های شهرداری در هفته سلامت گفت: در این رویداد "بی ام ای" افراد گرفته می‌شود و درصورت اضافه وزن در چالش ورزشی از پیاده روی تا ورزش‌های سنگین‌تر شرکت می‌کنند.

حمید صائب با اعلام اینکه ۴۸ درصد دانش آموزان شهر تهران اضافه وزن دارند، گفت: برای این افراد هم برنامه ویژه‌ای داریم تا دچار دیابت و بیماری‌های دیگر نشوند؛ این دانش آموزان درصورت کاهش وزن جایزه می‌گیرند که در مرحله اول ۶۰۰ مدرسه طرح آرمانی برای این امر در نظر گرفته شده است.

وی همچنین گفت: هزار و ۶۰۴ برنامه برای هفته سلامت توسط شهرداری تهران در نظر گرفته شده که ۲۵ برنامه آن در قالب کوهنوردی و فتح قله است.

وی افزود: پنج هزار متر نمایشگاه هم طراحی شده که در ۸۰ غرفه از این نمایشگاه گروه‌های جهادی، بهداشت دهان و دندان، انتقال خون و انجمن کوتاه قامتان و دیابت و دیگر گروه‌های سلامت فعالیت خواهند داشت.

آقای صائب ادامه داد: ۱۲۳ ایستگاه سلامت در نواحی تهران برپا شده است و طرح‌های "حال خوب زندگی" در مترو، اتوبوس و پایانه‌های حمل و نقل با ۲۰ موضوع در هفته سلامت اکران می‌شود.

وی یاد آورشد: پنجشنبه ۶ اردیبهشت در قطعه ۵۰ بهشت زهرا برنامه ویژه‌ای برای پاسداشت شهدای مدافع سلامت برگزار می‌شود؛ همچنین اردو‌های جهادی در مناطق کم برخوردار و پویش اهدای خون و در نهایت بازدید از بیمارستان‌ها را در طول هفته خواهیم داشت.

وی برگزاری تور سلامت در هر منطقه، جشنواره غذا به منظور فرهنگ سازی در تامین غذای سالم و همچنین برگزاری جشنواره مادر دختری را از دیگر برنامه‌ها در این هفته ذکر کرد. هفته سلامت ۱۴۰۳ یکم تا هفتم اردیبهشت با شعار «سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت» برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • برگزاری ۴۰ ویژه‌برنامه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه ۱۲
  • رویداد ویژه «ایمنی و حمل و نقل» در پایتخت 
  • «شهید کوچه ما، روشنایی شهر» در منطقه ۱۳ اصفهان
  • ‍ ثبت نام بیش از ۱۰۰۰۰ نفر در پنجمین جشنواره قرآنی آیه‌های مهربانی/ تخصیص جایزه یک میلیون تومانی به تمام حافظان سوره واقعه
  • برنامه جذب ۸۰ همت سرمایه بخش خصوصی توسط شهرداری تهران
  • عملکرد حوزه‌های تخصصی شهرداری‌های استان تهران ارزیابی می‌شود
  • ارائه خدمات رایگان پزشکی و سلامت در محلات شرق تهران
  • اجرای برنامه‌های متنوع ویژه هفته فرهنگی اصفهان در منطقه ۷ 
  • وزن خود را با شرکت در رویداد مثبت ۱۰۰ کم کنید
  • افزایش ۳ برابری بودجه شهرداری در زمینه بهسازی و تجهیز مدارس