Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-19@00:30:37 GMT

پایان مسابقات ملی قرآن دانش‌آموزی در عراق + عکس

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۸۵۶۴۱

پایان مسابقات ملی قرآن دانش‌آموزی در عراق + عکس

گروه بین‌الملل‌ ــ دومین دوره مسابقه ملی قرآن ویژه دانش‌آموزان مقطع دبیرستان با هدف گزینش نمایندگان این کشور جهت حضور در مسابقات بین‌المللی قرآن، دیروز 29 آذرماه، به پایان رسید.

به گزارش ایکنا از عراق؛ این رقابت‌ها در بخش آقایان و به همت مرکز ملی علوم قرآنی وابسته به اداره اوقاف شیعیان عراق و با همکاری دبیرخانه آستان عباسی و با حمایت سیدعلاء موسوی، رئیس اداره اوقاف شیعیان در شهر کربلا برگزار شد و نمایندگان عراق جهت حضور در مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزی در کشورهای مختلف جهان معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دومین دوره مسابقه ملی قرآن دانش‌آموزان دوره متوسطه از صبح دیروز با تلاوت قرآن کریم آغاز شد و در ادامه سامی الغراوی، رئیس کمیته داوران مسابقات سخنرانی کرد و درود و پیام تبریک رافع العامری، قاری برجسته عراقی و مدیر مرکز ملی علوم قرآن عراق را به حاضرین منتقل کرد.

این مسابقات در نوبت صبح در رشته حفظ و در نوبت بعد ازظهر در رشته تلاوت برگزار شد و  تعداد شرکت‌کنندگان بیش از 30 قاری و حافظ قرآن بودند.

سامی الغراوی، رئیس کمیته داوران و داور رشته وقف و ابتدا این مسابقات بود و مکی السعدی، داور رشته حُسن حفظ قرآن، علی محمد، داور رشته حُسن حفظ، علی عبود الطائی، داور تجوید، مصطفی الغالبی، داور صوت و  فیصل مطر، داور لحن بودند.

براساس اعلام سامی الغراوی، رئیس هیئت داوران، سیف مصطفی لطیف، موسی اکرم نعیس و علی عباس حسین، رتبه‌های برتر رشته حفظ را کسب کردند و حسین هادی اسماعیل، مقتدی حسین عناد و دانیال کریمک غضبان رتبه‌های اول تا سوم رشته تلاوت را به دست آوردند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: مسابقات قرآن عراق کربلا ایکنا قرآن بین الملل خبرگزاری بین المللی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۵۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگوی بایدن و السودانی درباره پایان دادن به ماموریت نیرو‌های ائتلاف در عراق

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا و محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق در جریان دیدار دوشنبه خود در واشنگتن بر ادامه گفتگو‌ها درباره پایان دادن به مأموریت نیرو‌های ائتلاف بین‌المللی در عراق تاکید کردند.

براساس گزارس خبرگزاری فرانسه، استقبال رئیس جمهور آمریکا از نخست وزیر عراق در کاخ سفید در بحبوحه تشدید تنش در خاورمیانه و در پی حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه و پاسخ تنبیهی ایران به این رژیم در واکنش به بمباران کنسولگری تهران در دمشق اتفاق می‌افتد.

در بیانیه مشترک ریاست جمهوری آمریکا و نخست وزیر عراق تأیید شد که بایدن و السودانی با توجه به پیشرفت‌های بزرگ در مورد توسعه طبیعی ائتلاف بین المللی گفتگو کردند؛ که طی ده سال به دست آمده است.

آنها بر لزوم در نظر گرفتن چندین عامل از جمله تهدید مستمر  از تروریست‌ها به ویژه داعش، حمایت از دولت عراق و تقویت قابلیت‌های نیرو‌های امنیتی عراق  تاکید کردند. این بیانیه می‌افزاید: دو رئیس جمهور تأیید کردند که این عوامل را برای تعیین زمان و چگونگی پایان ماموریت ائتلاف بین المللی در عراق بررسی خواهند کرد و طبق قانون اساسی عراق و توافق استراتژی راهبردی در چارچوب توافق بین عراق و آمریکا، به طور منظم به سمت مشارکت‌های امنیتی دوجانبه دائمی حرکت خواهند کرد. 

هدف مذاکرات واشنگتن و بغداد دستیابی به توافقی است که به برخی از نیرو‌های آمریکایی اجازه می‌دهد در عراق باقی بمانند. آمریکا حدود ۹۰۰ سرباز در سوریه و ۲۵۰۰ سرباز در عراق به عنوان بخشی از ائتلاف بین المللی که توسط آمریکایی‌ها در سال ۲۰۱۴ ایجاد شد، مستقر کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ایستگاه پایانی مسابقات قرآن و عترت در لرستان
  • پایان جشنواره الگوهای برتر تدریس با معرفی برترین ها
  • ربات امدادگر به کمک مصدومان زیرآوار می‌آید
  • کرمان قهرمان مسابقات والیبال دانش آموزان استان کرمان شد
  • ارتقای سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور به یک متر مربع تا پایان برنامه هفتم
  • آغاز هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران
  • آغاز هجدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران
  • آغاز طرح ملی مهارت آموزی رشته‌های ورزشی در مدارس شهرستان گناوه
  • برگزاری هجدهمین دوره مسابقات ربوکاپ ایران در علوم تحقیقات
  • گفتگوی بایدن و السودانی درباره پایان دادن به ماموریت نیرو‌های ائتلاف در عراق