Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@06:21:46 GMT

پلیس آمریکا، جوان ۲۵ساله‌ی قطری را کشت

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۸۵۹۱۹

پلیس آمریکا، جوان ۲۵ساله‌ی قطری را کشت

به گزارش جماران، طبق اعلام آمریکایی‌ها یک مامور پلیس ایالتی آریزونا در جریان درگیری با یک جوان ۲۵ ساله قطری که با روادید دانشجویی در این کشور حضور داشته، او را به قتل رسانده است.

وزارت امنیت داخلی ایالت آریزونا درباره درگیری منجر به کشته شدن «محمد احمد الهاشمی» جوان ۲۵ ساله قطری در این ایالت آمریکا، یک بیانیه طولانی منتشر کرده و او را مقصر این درگیری خوانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این بیانیه، مامور پلیس ایالتی نوزدهم دسامبر (۲۸ آذرماه) که با خودروی خدمت خود به همراه یک شهروند آمریکایی در حال گشت‌زنی در شهر «تمپی» آریزونا بود، با یک تبعه قطری مواجه شد که تابلوی راهنمایی رانندگی را کند و آن را وسط جاده رها کرد.

بنا بر اعلام وزارت امنیت داخلی ایالت آریزونا، پلیس ایالتی ابتدا از درون خودرو با بلندگو از این فرد خواست که تابلوی راهنمایی رانندگی را سر جای خودش برگرداند اما او بدون توجه به این درخواست به راهش ادامه داد.

به گفته آمریکایی‌ها، محمد احمد الهاشمی که با روادید دانشجویی در آمریکا اقامت داشت، به رغم دستورات مامور پلیس ایالتی هیچ توجهی به او نکرد و بعد از توقف خودروی پلیس مقابلش، به «رفتار و اقدامات خشن فیزیکی» دست زد.

طبق روایت وزارت امنیت داخلی ایالت آریزونا، مامور پلیس از محمد احمد الهاشمی که در حال پیاده راه رفتن در خیابان بود، خواست که از خیابان خارج شود اما او ضمن رد این خواسته پلیس، شروع به حمله به خودروی این مامور کرد. در این هنگام مامور پلیس از خودرو پیاده شد و به این تبعه قطری دستور داد که «روی زمین بنشیند». امتناع دوباره او به این فرمان، سبب شد مامور پلیس با شوکر به این جوان قطری حمله کند اما دو بار استفاده او از شوکر به جایی نرسید و کار دو طرف به درگیری کشید. 

مقام‌های ایالت آریزونا، جوان قطری را به «حمله خشونت‌آمیز به مامور پلیس ایالتی» متهم کردند و گفتند، او این مامور را با مشت و لگد مورد حمله قرار داد و حداقل سه بار وی را به زمین کوبیده بود و مامور پلیس برای حفاظت از جان خود و شهروند آمریکایی حاضر در خودرویش، با سلاح سازمانی به تبعه قطری شلیک کرد و او را کشت.

به گفته آمریکایی‌ها، حملات محمد احمد الهاشمی به این مامور پلیس ایالتی آریزونا سبب جراحت او شده بود.

پایگاه خبری نشنال امارات هم در گزارشی درباره کشته شدن این این شهروند جوان قطری خبر داد، او روز چهارشنبه هفته گذشته به اتهام «تعدی و تجاوز» به مرکز اسلامی شهر تمپی به مدت کوتاهی بازداشت شده بود.

رسانه‌ها و مقام‌های آمریکایی اطلاعات زیادی درباره محمد احمد الهاشمی مخابره نکرده‌اند و تنها به ذکر این نکته که او دانشجوی سابق دانشگاه ایالتی آریزونا بوده، اکتفا کرده‌اند.

کشته شدن این شهروند قطری دو هفته بعد از تیراندازی خبرساز «محمد سعید الشمرانی» جوان ۲۱ ساله عضو نیروی هوایی عربستان سعودی در پایگاه نظامی «پنساکولا» ایالت فلوریدا انجام شد.حمله‌ای که در آن چهار آمریکایی کشته و هشتن تن زخمی شدند.

مقام‌های آمریکایی حمله تبعه سعودی به پنساکولا را «تروریستی»  خواندند و سپس ارتش آمریکا هم اعلام کرد به دلایل امنیتی، حدود ۱۷۵ دانشجوی علوم هوایی سعودی را که در آمریکا آموزش می‌دیدند، پرواز ممنوع کرده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 تجاوز زمین عربستان سعودی جماران آمریکا قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۵۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت نهاد آمریکایی از پاسخ دفاعی ایران به اسرائیل

به گزارش خبرآنلاین کمیته بین‌المللی حزب سوسیالیست دموکراتیک آمریکا در بیانیه‌ای تاکید کرد ایران در پاسخ به حمله غیرقانونی اسرائیل به کنسولگری این کشور در دمشق حق دفاع از خود داشت.

طبق گزارش المیادین، در این بیانیه آمده است: ما به‌طور قاطع مخالف هرگونه کمک نظامی و یا دیپلماتیک به پروژه اسرائیل در نسل‌کشی مردم فلسطین و یا هدف قرار دادن کشورهای مجاور هستیم که خطری برای تشدید تنش‌ها و درگیری‌ها در تمام منطقه است.

به نقل از ایسنا این نهاد آمریکایی در ادامه تاکید کرد: ما مخالف مشارکت واشنگتن و یا حمایت از حملات اسرائیل علیه ایران هستیم و اقداماتی مانند تحریم و یا ممنوعیت سفر که دولت و کنگره در واکنش به پاسخ دفاعی ایران وضع کرد را محکوم می‌کنیم. ما می‌دانیم که ایران به دلیل تلاش برای تعیین سرنوشت ملی خود و حمایت از آزادسازی فلسطین مورد هدف آمریکا و هم‌پیمانان آن قرار گرفته است. این بخشی از سیاست واشنگتن مبنی بر ویرانی و ممانعت از توسعه هر کشوری است که به دنبال استقلال و رهایی از سلطه آمریکا است.

در بخشی از این بیانیه آمده است: حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق نقض خطرناک قوانین و عرف‌های بین‌المللی درخصوص روابط دیپلماتیک میان کشورها از جمله توافقنامه وین در سال ۱۹۶۱ و توافقنامه ۱۹۶۳ در امور کنسولی است. پاسخ موفقیت‌آمیز ایران قدرت این کشور در دفاع از خود و بازدارندگی قاطع در مقابله با اقدامات اسرائیل را نشان داد. حملات دفاعی ایران در تضعیف پوششی که اسرائیل برای تداوم پاکسازی نژادی و نسل کشی مردم فلسطین ایجاد کرده است، سهیم بود.

در پایان این بیانیه آمده است: اسرائیل، آمریکا را به سمت مارپیچ مرگ بزرگ‌تر می‌کشاند. ما خواستار توقف فوری آتش‌بس در غزه، پایان کمک‌های نظامی به اسرائیل و پایان تحریم‌های وضع شده علیه ایران هستیم.

رژیم صهیونیستی، اخیرا، ساختمان کنسولی سفارت ایران در جنوب غربی دمشق را مورد حمله هوایی قرار داد که در نتیجه این حمله، بخشی از ساختمان کنسولی سفارت ایران و اقامتگاه سفیر هدف قرار گرفت.

افزون بر این، ۱۳ نفر از جمله سردار سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی و سردار سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی رحیمی به شهادت رسیدند.

روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اخیرا در بیانیه‌ای اعلام کرد: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی ده‌ها فروند موشک و پهپاد شلیک کرد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899078

دیگر خبرها

  • پنجم اردیبهشت، سالروز شکست حمله نظامی آمریکا درصحرای طبس
  • حمایت نهاد آمریکایی از پاسخ دفاعی ایران به اسرائیل
  • ادعای بی‌اطلاعی آمریکا از طرح حمله خطرناک اسرائیل به رفح
  • آمریکا : از طرح حمله اسرائیل به رفح اطلاعی نداریم
  • آمریکا: از طرح حمله اسرائیل به رفح اطلاعی نداریم
  • تعبیر وارونه رؤیای آمریکایی/ راهپیمایی‌های گسترده حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های ایالات متحده نشانه چیست؟
  • شن‌هایی که مامور خدا بودند
  • نظر ۶ استاد روابط بین‌الملل درباره اقدام ایران علیه اسرائیل
  • تاکتیک رسانه‌ای واشنگتن پست در قبال عملیات وعده صادق
  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی عین‌الاسد