Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر بنیاد بین‌المللی غدیر استان کرمانشاه گفت: مرحوم حاج سیدصادق معصومی‌لاری تکیه‌گاهی برای انقلابیون کرمانشاه بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهروز همتی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز درباره درگذشت حاج‌سیدصادق معصومی‌لاری از نیروهای انقلابی اظهار داشت: بیش از 45 سال است که بنده از نزدیک با این شخصیت بزرگ و خانواده وی آشنایی دارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر بنیاد بین‌المللی غدیر استان کرمانشاه افزود: وی مجاهدی نستوه، صبور و انقلابی بود که طی 42 سال پس از انقلاب همواره به فکر ارائه خدمات به مردم و حل مشکلات جامعه بوده و همچنین از افرادی بود که به صورت خاص در همه ادوار سپری شده تکیه گاهی برای انقلابیون شهر کرمانشاه بودند.

همتی با تاکید بر اینکه امثال سیدصادق معصومی لاری به این سادگی در مجموعه استان قابل باز تولید نیستند، خاطرنشان کرد: ایشان نه تنها شخصیتی مطرح در سطح شهر و استان کرمانشاه که در سطح کشور نیز شناخته شده بودند.

وی عنوان کرد: بیشترین فعالیت وی در استان در زمینه صنعت بوده به گونه ای که مدتی مسئولیت اتاق بازگانی استان را برعهده داشتند، همچنین بنیان گذار اولین پتروشیمی در روستای چهر ابتدای جاده هرسین بودند که با کمک های مردمی و فروختن بخشی از سهام به مردم و فرهنگیان در حال حاضر یکی از پتروشیمی های کشور محسوب می شود.

رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: وی تا مدتها رئیس هئیت مدیره مجموعه مذکور بود و پس از تحویل مسئولیت در جاده سنندج به فکر تاسیس پتروشیمی دیگری افتاد و دست به کارهای عظیمی در آنجا زد که برخی تاکنون به بهره برداری نرسیده و امیدواریم با تلاش فرزندان ایشان شاهد بهره برداری آن باشیم.

همتی با بیان اینکه توسعه صنعت متناسب با نیازهای استان و کشور از محورهای اساسی فعالیت های مرحوم معصومی لاری بوده، گفت: همچنین وی در فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی، بسط و توسعه حوزه های علمیه، توسعه مدارس در آموزش و پرورش، آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد حضوری فعال داشتند.

وی با اشاره به اینکه مرحوم معصومی لاری مدت زیادی مسئولیت دفتر نظارت شورای نگهبان در استان کرمانشاه را برعهده داشت، افزود: آن مرحوم در زمینه بسط و گسترش مبانی دینی، برگزاری مراسمات مذهبی در ایام محرم حقی مسلم بر مردم شهر کرمانشاه دارند.

مدیر بنیاد بین المللی غدیر استان کرمانشاه عنوان کرد: خاندان وی بر گردن مردم کرمانشاه به معنای حقیقی حق دارند بنابراین انتظار می رود از این شخصیت بزرگ به نحو شایسته تجلیل شود و امیدواریم مردم در مراسم روز یکشنبه که پیکر وی از مسجد الغدیر واقع در چهارراه بسیج تا درب منزل تشییع و از آنجا به قم منتقل می شوند حضوری چشمگیر داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۶۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکیه سادات اخوی نونوار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، شهردار منطقه ۱۲ تهران گفت: طرح بازسازی این حسینیه در سازمان نوسازی شهر تهران تصویب شده بود و مقررشد از ۱۴ اردیبهشت با برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار، مرحله اول بازسازی این حسینیه آغاز شود.

وحیدرضا انارکی افزود: این حسینیه را که قدمتی بیش از ۲۰۰ سال دارد و در آثار ثبت ملی کشور ثبت شده است، حاج سید ابراهیم تقوی معروف به «اخوی» در زمان فتحعلی شاه قاجار در محله عودلاجان تهران احداث کرده که به مرور زمان به تکیه «سادات اخوی» معروف شده است و وارثان این حسینیه طی چند نسل متوالی تلاش کرده‌اند که میراث نیاکان به همان شکل و شمایل با سنت‌های باقیمانده حفظ شود.

شهردار منطقه ۱۲ گفت:این تکیه تاریخی که علاوه بر ظرفیت مذهبی جزوی از تاریخ کشور نیز محسوب می‌شود در سه مرحله شامل اجرای کانال زه کش، مقاوم سازی ایوان شرقی و مرمت‌های جزیی و تاسیساتی به کمک سازمان نوسازی شهر تهران بازسازی می‌شود.

دیگر خبرها

  • مشارکت بیش از ۳۰۰ سازمان مردم نهاد در طرح ملی مشارکت اجتماعی
  • مدیران ارتباط خود با مردم را تقویت کنند
  • لیگ ملت‌ها: لیست ژاپن با حضور یک ایرانی
  • خوش چهره: در جمع روحانیون برجسته سخنرانی می کردم، سوال شان این بود که مگر مملکت ما کمونیستی است که اینقدر بر اقتصاد تکیه می شود؟!
  • پیام تشکر بیت آیت‌الله امامی کاشانی از رهبر انقلاب و آحاد مردم
  • پیام تشکر بیت آیت الله امامی کاشانی ازرهبر معظم انقلاب وآحاد مردم
  • میل مضر تکیه‌زدن بر رأس هرم
  • تکیه سادات اخوی نونوار می‌شود
  • آغاز گرامیداشت هفته زمین پاک
  • قدردانی خانواده مرحوم آیت الله امامی کاشانی از مردم و مسئولان