Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@07:07:14 GMT

مستمر بودن از مهمترین موارد در تبلیغ دین اسلام است

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۸۶۶۱۷

مستمر بودن از مهمترین موارد در تبلیغ دین اسلام است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، آیت‌الله سید صمصام‌الدین قوامی در جمع مدیران و کارشناسان اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری در شهرکرد با اشاره به آیه ۳۹ سوره مبارکه احزاب به عنوان آرم و آرمان سازمان تبلیغات اسلامی، اظهار کرد: همین یک آیه کوتاه گویاست و رسالت سازمان را در تبلیغ آئین خداوند که سنتی الهی است، تبیین می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به شأن نزول آیه و برشمردن برخی خصوصیات تبلیغ، گفت: مبلغ باید شجاع و قاطع باشد تا بتواند به وظیفه خود عمل کند، ضمن آنکه فعل مضارع «یُبَلِّغُونَ» بیانگر دائمی و مستمر بودن تبلیغ است یعنی تبلیغ باید مانند جریان خون در رگ‌ها مستمر باشد.

آیت‌الله قوامی ادامه داد: تعبیر «رِسَالَاتِ اللَّهِ» در این آیه مبین آن است که هیچکس حق تبلیغ پیام خود را ندارد بلکه باید پیام الهی را «برساند» و همین «رساندن» و «رسانه» ابزار تبلیغ قرار می‌گیرد که پیام را به گوش و جان مخاطبان می‌رساند و اگر پیام نرسد، تبلیغ نیست، لذا ما چیزی از خود نداریم و باید دید پیام الله چیست تا رسول پیام خدا باشیم.

وی با اشاره به اینکه «رسول» پیام‌رسان است، ادامه داد: نبی به معنای دارنده پیام و رسول رساننده آن به گوش مخاطبان است و در تبلیغ باید رسول پیام خدا باشیم، پس پیداست که باید کسانی باشند و پیام خدا باید برسد زیرا جامعه برای اصلاح نیازمند پیام الهی است و اگر پیام نرسد، وظیفه تبلیغ ادا نشده است.

آیت‌الله قوامی ریشه برخی اعوجاجات و اختلالات جامعه اسلامی را ناشی از اختلال در رساندن پیام الهی دانست و ادامه داد: پیام الهی باید توسط کسانی به‌جا و به‌موقع و منظومه‌وار به جامعه مخاطب برسد و نباید در این مسیر بخشی‌نگری داشت چرا که اگر همه پیام برسد، مردم جذب خواهند شد.

وی در تشریح عبارات «وَیَخْشَوْنَهُ» و «وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ»، بیان کرد: در قرآن کریم هر جا سخن از تبلیغ است، مبحث امنیتی نیز مطرح می‌شود گویی رساننده پیام الهی همواره در خطر است و هر خبر الهی جبهه‌گیری باطل را در پی دارد زیرا با منافع آن در تضاد است، کسی که پیام و خبر خدا را می‌رساند باید از خدا بترسد و ترس از خدا مقدمه شجاعت است.

آیت‌الله قوامی تأکید کرد: انسان اگر چیزی را که مردم دوست دارند بگوید، ترسی هم ندارد اما داعیً إلی الله آنچه می‌گوید به نفع و مصلحت مردم است حتی اگر استقبال نکنند، ضمن اینکه پیام خدا همیشه به ذائقه جماعتی از مترفین، مسرفین و مفسدین خوش نمی‌آید و موضع می‌گیرند، زمانی باید ترسید که پیام خدا سانسور و جامعه ناقص شود.

رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی در تبیین معنای «وَکَفَیٰ بِاللَّهِ حَسِیبًا»، گفت: در تبلیغ با خدا معامله می‌کنید و شما را کفایت و حفاظت می‌کند، لذا اگر در تبلیغ به دنبال عُقبی باشید، جامعه اصلاح خواهد شد چنانچه خداوند می‌فرماید پیام مرا بدون سانسور و با شجاعت برسانید و من از شما حفاظت می‌کنم.

آیت‌الله قوامی در تشریح معانی مختلف واژه «حسیب»، یادآوری کرد: این واژه معنایی با مضمون «محاسبه» دارد پس محاسبات شما با خداست و دیگران ملاک محاسبه نیستند، معنای دیگر حسیب، «کافی» است یعنی خدا شما را واقعاً کفایت می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه اصلی‌ترین محور در امر تبلیغ «خدا» است، ادامه داد: باید پیام خدا را برسانیم و از او بترسیم و تهدید یا تطمیع غیر او ما را وادار نکند که در ابلاغ پیام خدا اشکال ایجاد کنیم، لذا همه چیز با خداست و محافظت می‌کند، ضمن اینکه محاسبات خدا در آخرت برای انسان کافیست.

امام جمعه پردیسان قم انقلاب اسلامی را به طور قطع شکست‌ناپذیر دانست و افزود:، مسیر مشخص و قطعی را داریم طی می‌کنیم و یک لحظه نباید تردید کرد، لذا باید وظایف را به کمال انجام داد تا از ثواب انقلاب بهره ببریم.

کد خبر 4803530

منبع: مهر

کلیدواژه: تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری شهرکرد تبلیغات بوشهر ایلام گرگان تعطیلی مدارس شهرکرد قزوین خطبه های نماز جمعه انتخابات مجلس شورای اسلامی بیرجند یاسوج بارش برف شب یلدا شیراز بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۶۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل، مهمترین دستاورد طوفان الاقصی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، حجت الاسلام والمسلمین شیخ حسن البغدادی در نشست تجلیل تحولات خاورمیانه از طوفان الاقصی تا وعده صادق که سالن همایش‌های شهید احمدی روشن دانشگاه قم برگزار شد، با اشاره به توقف روند عادی سازی روابط کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی گفت: اگر عملیات طوفان الاقصی نبود، اهداف اسرائیل و حامیانش در زمینه عادی سازی روابط محقق می‌شد.

وی با اشاره به درگیری‌های اخیر حزب الله لبنان با رژیم غاصب صهیونیستی گفت: سران کشور‌های غربی حامی اسرائیل بدانند هنوز حزب الله وارد جنگ نشده و صرفا این تحرکات و اقداماتش یک بازی و (شوخی) است نه جنگ!

عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان با بیان اینکه اصلی‌ترین و بهترین موشک‌های حزب الله در انبار آماده شلیک است و هنوز وارد میدان نشده گفت: در عین حال این را هم باید در نظر گرفت که پاسخ اخیر ایران در عملیات وعده صادق نیز بیشتر جنبه تادیب داشت و شروعی برای جنگ نبود.

وی گفت: گستره حمله پهپادی و موشکی ایران، از نظر سیاسی دارای پیام‌های فراوانی بود که معادلات آمریکا و غرب در حمایت از رژیم صهیونیستی را تغییر داد.

شیخ حسن البغدادی با اشاره به اتفاقات اخیر در اصفهان، به فرافکنی‌های رسانه‌های عربی در این خصوص اشاره کرد و گفت: در حالی رسانه‌های عربی از حمله گسترده موشکی به اصفهان خبر می‌دادند و تیترهایشان را می‌زدند که خود اسرائیل تاکید میکرد من حمله موشکی به ایران نکرده ام!

وی با بیان اینکه محور مقاومت همچنان محکم و استوار، هیچ ترسی از مقابله با رژیم غاصب صهونیستی ندارد گفت: در راه مقابله با اقدامات و فعالیت‌های این رژیم کودک کش بر اساس تکلیف عمل خواهیم کرد.

دیگر خبرها

  • پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت "سالروز شکست آمریکا در طبس"
  • مهمترین دستاورد طوفان الاقصی توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل است
  • توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل، مهمترین دستاورد طوفان الاقصی
  • «تبادل ظرفیت‌های متقابل» قدرت تهران و اسلام‌آباد را افزایش می‌دهد
  • «وعده صادق» اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود
  • به مردم پاکستان که همواره از حق دفاع کرده‌اند افتخار می‌کنیم
  • ارتباط مستمر با سفیر سوئیس برای تبادل پیام با آمریکا
  • آیت الله رئیسی وارد اسلام‌آباد شد
  • بازدید آیت‌الله رئیسی از پاکستان پیام‌آور صلح و دوستی برای ۲ کشور است
  • پایتخت پاکستان، مزین به تصاویر رئیس جمهوری اسلامی ایران +عکس