Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-16@20:36:28 GMT

روسیه تمایلی برای بازگشت به گروه "جی ۷" ندارد

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۸۷۱۳۵

معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که این کشور تمایلی برای بازگشت به "گروه هفت" ندارد.

به گزارش ایبِنا، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه با اشاره به این موضوع که مسکو تمایلی برای بازگشت به "گروه هفت" ندارد، گفت: روسیه به‌دنبال گزینه هایی برای تعامل در قالب های دیگر از جمله "برگزیت" و "جی ۲۰" است.

به گفته وی، اغلب این سوال در خصوص بازگشت روسیه به "جی هفت" مطرح می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال کسی اهمیتی نمی دهد که مسکو قصد بازگت به این گروه را دارد یا خیر. ریابکوف افزود: تمایل روسیه به فعالیت در این قالب پیشتر و قبل از آنکه روسیه این گروه را ترک کند، کاسته شده بود.

وی ادامه داد: اکنون قالب های کاملا تفاوتی وجود دارد که واقعا به موضوعات جدی می پردازند و این "گروه ۲۰" است.

ریابکوف گفت: فعالیت های "جی هفت" سوالات زیادی را بوجود می آورد و روسیه در حال حاضر تمایلی برای بازگشت به این گروه را ندارد.

دراجلاس "جی هفت" که در شهر بیاریتز در فرانسه برگزار شد، اعضای این گروه در خصوص بازگشت احتمالی قالب "جی هشت" با حضور روسیه گفتگو کردند. گروه جی ۸ (که فعلاً گروه هفت شده چون عضویت روسیه به حالت تعلیق درآمده) از اقتصاد بزرگ جهان تشکیل شده‌است که حدود  ۶۵ درصد اقتصاد جهان را در دست دارند. سران کشورهای این گروه هر ساله یک گردهمایی مشترک با هم دارند.

بر اساس تبلیغات خود کشورهای تشکیل دهنده این سازمان، اعضای آن "هفت اقتصاد پیشرفته" جهان هستند: کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا. (البته نماینده اتحادیه اروپا نیز در این نشست حضور دارد تا همه ۲۸ عضو اتحادیه را نمایندگی کند.)

اما واقعیت قضیه این است که اکنون سالهاست که جی هفت از یک کلوب اقتصادی به کلوبی سیاسی-ایدئولوژیک تغییر ماهیت داده و اعضایش از یادآوری این موضوع نیز ابایی ندارند. بدین ترتیب حتی اگر کشورهایی مانند چین روزی موفق شوند به ترتیبی مدعی شوند که به اقتصادی "پیشرفته" دست یافته‌اند، ورودشان به این کلوب اختصاصی با موانع ایدئولوژیک مهمی روبه‌رو خواهد شد؛ موانعی که از سوی جوامع غربی به عنوان "ارزش‌های غربی" تبلیغ می‌شوند و در برخی جوامع دیگر، تفاسیر متفاوتی از آن حاکم است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات مجلس یازدهم رمز پویا علی فروغی طرح ملی مسکن شهید مفتح استیضاح ترامپ شب یلدا شیرمحمدعلی آلودگی هوا کولبری اورامان روسیه جی ۷ سرگئی ریابکوف انتخابات مجلس یازدهم رمز پویا علی فروغی طرح ملی مسکن شهید مفتح استیضاح ترامپ شب یلدا شیرمحمدعلی آلودگی هوا کولبری اورامان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۷۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده صادق بازگشت اقتدار به جهان اسلام

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، دیر زمانیست که امت اسلامی سرخورده از ناتوانی کشورهای اسلامی در مقابله با رژیم صهیونیستی غمگین و محزون بودند ، دهه هاست که ملت های مسلمان در آرزوی روزی بودند که نیرویی اسلامی قد علم کند و صهیونیستها را درس عبرتی فراموش نشدنی بدهد.سالهاست حسرت بزرگِ مسلمانانِ جهان ، زدن  تو دهنیِ محکمی به اسرائیل غاصب است .

جهان اسلام تشنه اقدام قاطعی در مهار وحشیگری های صهیونیستها بود .
اما امسال درد مسلمانان جانکاه تر و حس حقارت عمیق تر شده بود . امسال امت اسلامی نظاره گر کشتار جمعی ، نسل کشی و وحشیانه ترین جنایتهای تاریخ است .
غزه قصه پر غصه ی امت اسلامیست ، قصه ای که قریب دو میلیارد مسلمان شاهد نسل کشی آنان بودند اما دریغ از واکنشی از کشورهای عربی و یا اقدامی قابل اعتنا که بتوان از غصه آن کاست.

صهیونیستها مسلمانان را تحقیر و در مقابل چشمان ما کودکان و زنان فلسطینی را با فجیع ترین شیوه ممکن قتل عام کردند.

اما در میانه این غصه ها، دلخوشی مسلمانان به حمایت های ایران اسلامی از ملت فلسطین بوده و اگر چه تحقیر صهیونیستها وجود داشت، اما ایستادن ایران در کنار  فلسطین نقطه قوت و مایه دلگرمی مسلمانان بوده است.امروز ایران اسلامی در گوشه قلب جهان اسلام جای گرفته است.

پاسخ همه سرخوردگی های جهان اسلام ، قوت قلب همه مسلمانان ، مایه افتخار و غرور امت اسلامی ایران است و رهبری حکیمانه شخصیتی فرهیخته که با راهبری قافله عزت و سربلندی جهان اسلام توانسته است ، اقتدار گمشده و غرور لجن مال شده مسلمانان را به جهان اسلام برگرداند.

جواب همه این حسرتها را در حمایتهای جمهوری اسلامی ایران از ملت فلسطین دیدیم.

عملیات مقتدرانه  " وعده صادق " همان گمشده تاریخی مسلمانان بود.

عملیاتی که نمی توان آنرا تنها یک پاسخ نظامی به یک اقدام دانست بلکه " وعده صادق " را باید بغض فرو خفته ۷۵ سال دانست که در عملیاتی هوشمندانه فوران کرد .
دیشب جهان اسلام حس غرور داشت،  این تنها ایرانی ها نبودند که به خود افتخار می کردند بلکه تمام مسلمانان با سرهای بالا و احساس غرور پهبادها و موشک های انتقام را با دعا و صلوات دنبال می کردند .

روح همه مسلمانان آزاده همراه تک تک پهبادها روانه سرزمین های اشغالی بود . پهباد و موشک های دیشب ، سفیران اقتدار بودند که به جهان استکبار این پیام را دادند که دوران سروری شما به پایان رسیده است.

عمر ظلم و تجاوز به سر آمده و ابرقدرتی به چشم ما نمی آید.

وعده صادق پیام پایان استیلای استکبار جهانی بر ممالک اسلامی را مخابره کرد. هیمنه ی پوشالی سامانه های کذایی را شکست و به جهان ثابت کرد که امنیت هیچ متجاوزی در حریم امن نیست.

باران پهبادهای ایرانی در آسمان سرزمین های اشغالی فلسطین مرهم زخم و درمان دردهای بیشمار اهالی غزه بود . دیشب اهالی غزه با دلی آرام و روحی سبک با دهها هزار شهید و زخمی خود به سر کردند.

دیشب روح بزرگمرد فتح قدس " صلاح الدین ایوبی " لبخند زنان نظاره گر رعب و وحشت صهیونیستها بود ، دیشب همه آزادگان جهان شاهد بودند که تمام پدرخوانده های رژیم غاصب اسرائیل بهمراه مزدوران آنها در برخی کشورهای مسلمان یکپارچه به کمک هیتلر دوران " نتانیاهو " آمدند تا " وعده صادق " ایران اسلامی را ناکام کنند ، اما زهی خیال باطل بود و وعده صادق به حقیقت پیوست .

دیشب قلب های شکسته جهان اسلام ترمیم شدند ، دیشب مسلمانان احساس غرور و افتخار کردند ، دیشب نوای عزت و سربلندی از کران تا کران جهان اسلام سرداده شد .

چه بسیار خانواده هایی بودند که جشن گرفتند و چه بغض هایی که ترکید و تبدیل به شعف شد .

براستی عملیات " وعده صادق " سپاه پاسداران تاریخ ساز و قطعا نقطه عطفی در تحولات آینده منطقه خواهد بود .

عملیاتی هوشمندانه که هم درس عبرتی بزرگ برای دشمنان داشت و هم به همه جهان ثابت کرد که جهان اسلام در حمایت از قدس شریف قدرتی به پهنای ایران و به توانمندی دلاور مردان این سرزمین دارد.

به عنوان یک فعال مدنی کردِ اهل سنت و از طرف همه آنهایی که دل در گرو اقتدار اسلام دارند ضمن اعلام حمایت و سپاس از انجام این عملیات بزرگ توسط سپاه مقتدر اسلام ، از مقام معظم رهبری( مدظله العالی ) بخاطر پرچمداری نهضت حمایت از مظلومین و نیز بازگشت عزت و سربلندی به مسلمانان کمال تشکر را داشته و طول عمر با عزت معظم له را از خداوند متعال خواستارم .

سید علاءالدین حیدری 
فعال مدنی کردِ اهل سنت

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجازه بازگشت خدمه روس کشتی جنجالی توقیفی اسرائیل
  • بازگشت ملوان کشتی توقیفی توسط ایران به کشورش
  • بازگشت سایه ترس به بازار؟ هیجان حقیقی ها برای فروش/ حقوقی ها سهام را جمع کردند!
  • «وعده صادق» بازگشت اقتدار به جهان اسلام
  • بازگشت آلودگی هوا به تهران | شاخص آلاینده‌ها چقدر شد؟
  • آلودگی هوا به تهران بازگشت
  • وعده صادق بازگشت اقتدار به جهان اسلام
  • بازگشت آلودگی هوا به پایتخت
  • گروه‌های فلسطینی: اسرائیل همچنان به نسل‌کشی در غزه ادامه می‌دهد
  • رفتار هیجانی بازار ارز در شرایط کنونی طبیعی است/ تجربه جنگ اوکراین و کاهش ارزش مقطعی روبل و بازگشت به شرایط قبل را نباید فراموش کرد+فیلم