Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،مجید اخوان رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر قم گفت: این طرح به‌واسطه محکومیت قضایی برای زمین‌های واگذارشده به سرمایه‌گذاران، دچار بحران شد.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر قم گفت: در حال حاضر مسیر اجرای طرح فرودگاه قم طی شده، تا با رفع مشکلات قانونی و حقوقی و سرمایه‌گذاری مربوطه کار آن به فرجام برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخوان بابیان اینکه مقرر شد شهرداری قم برای حل این بحران به‌نوعی نقش واسط را داشته باشد، افزود: طرح فرودگاه قم برای خرید املاک تجاری، تعداد زیادی سهام‌دار و سرمایه‌گذار دارد که بلاتکلیف هستند.

او اضافه کرد: برای تعیین تکلیف آن‌ها بودجه‌ای به شهرداری قم اختصاص پیداکرده تا با برطرف شدن موانع قانونی، احداث شهر فرودگاهی و فرودگاه جنبه عملیاتی پیدا کند، و سرمایه‌گذار نیز بتواند کار را به اتمام برساند.

اخوان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدام‌های مدیریت شهری قم در حوزه رونق تولید تصریح کرد: در این رابطه موضوع مسکن اهمیت زیادی دارد، چراکه بخش اعظمی از اشتغال را تشکیل می‌دهد.

رییس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر قم عنوان کرد: چون رونق اقتصادی باعث تقویت اشتغال می‌شود، باید تلاش کرد تا فرایند صدور مجوز ساخت مسکن توسط شهرداری تسهیل شود.

اخوان اهمیت موضوع برون‌سپاری فعالیت‌ها و واگذاری تصدی‌گری امور به بخش خصوصی را نیز موردتوجه دانست و افزود: اقدام‌های صورت گرفته در این زمینه هنوز مطلوب ما نیست و ایده آل این است که تمامی فرآیند صدور پروانه توسط دفاتر پیشخوان و بخش خصوصی صورت گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه بخشودگی عوارض ازجمله بخشودگی مناسبتی هم‌اکنون در حال اِعمال است، یادآور شد: شهرداری هزینه‌هایی دارد که باید تامین شود، و یکی از منابع کسب درآمد برای نگهداری شهر نیز از محل دریافت عوارض حاصل می‌شود.

اخوان بابیان اینکه شورای اسلامی شهر به‌عنوان امانت‌دار مردم باید بر هزینه کرد شهرداری نظارت کند، افزود: شهرداری، چون متکی به درآمد‌های مردمی است باید هزینه‌های خود را به حداقل برساند و اهتمام شورا نیز به این موضوع است که در خصوص هزینه‌های جاری نگاه صرفه‌جویی و اقتصاد مقاومتی داشته باشیم.

او گفت: قم ازنظر هزینه‌های جاری مدیریت شهری در مقایسه با خیلی از کلان‌شهر‌های کشور وضعیت مناسبی دارد، ولی هنوز مطلوب نیست و بسیاری از هزینه‌ها باید کنترل و مدیریت شود.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر قم همچنین با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی هزینه‌های جاری شهرداری قم طی یک سال گذشته، موضوع افزایش هزینه‌های اجرای طرح‌های عمرانی شهری را نیز موردتوجه قرار داد و با ذکر برخی دلایل آن افزود: فضای ایجادشده در اقتصاد کشور و همچنین افزایش قیمت تمام‌شده مصالح ساخت‌وساز و نیروی انسانی از علل آن به شمار می‌آید.

او  ادامه داد:، چون شهرداری قم در انجام طرح‌های عمرانی به‌صورت نقدی عاجز و ناتوان است، به‌ناچار باید پیمان‌ها و مناقصه‌ها را به‌صورت غیر نقدی انجام دهد که این موضوع هزینه‌های اضافی را در پی دارد.

اخوان همچنین بلوار پیامبر اعظم (ص) را قطب سرمایه‌گذاری قم دانست و افزود: در بدنه این طرح مقدار زیادی تملک انجام و به‌صورت بلوک‌های مختلف ۲ تا ۳ هزار مترمربع به‌عنوان بسته‌های سرمایه‌گذاری با کاربری‌های مختلف تجاری، گردشگری، خدماتی، فرهنگی و مذهبی ارائه‌شده است.

او ادامه داد:تفاهم‌نامه ساخت فرودگاه و دهکده گردشگری طرلاب در منطقه سلفچگان قم آذرماه ۸۹ بین شرکت ارم کیش و استانداری قم منعقد و عملیات اجرایی این فرودگاه نیز در بهمن‌ماه همان سال آغاز شد.

اخوان تصریح کرد:این فرودگاه که در جاده قم - سلفچگان واقع‌شده، از شهر قم تقریباً ۲۵ کیلومتر و از فرودگاه امام خمینی (ره) تهران ۱۲۵ کیلومتر فاصله دارد.

فرودگاه، هندلینگ خدمات هوایی و فرودگاهی، توقفگاه هواپیما (اپرون)، آشیانه پرواز، برج مراقبت پرواز، ساختمان رادار، آشیانه نگهداری و تعمیر هواپیما، هواشناسی، آتش‌نشانی، هتل‌های سه تا پنج ستاره و همچنین پیش‌بینی ساخت مراکز توریستی درمانی (ساخت مراکز درمانی) ازجمله طرح‌های اصلی ساخت شهرک فرودگاهی در قم است. ساخت این طرح درحال حاضر متوقف است.

رییس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر قم در پایان یادآورشد: هرگونه پیشرفتی در طرح‌های عمرانی شهری باید در چارچوب سرمایه‌گذاری و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی انجام شود، ولی هم‌اکنون در قم بستر و زمینه‌ای که در این خصوص راضی‌کننده باشد، وجود ندارد.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای اسلامی فرودگاه قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۷۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای گواهینامه بین المللی فرودگاهی به فرودگاه شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس ، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشور در این مراسم گفت: از آنجا که شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت علیهم السلام نقش بسزایی در جذب زایرین از کشور‌های همسایه و سراسر ایران دارد و با توجه به ظرفیت‌های گردشگری استان فارس، توسعه صنعت هوایی در شهر شیراز و استان فارس از اولویت‌های سازمان هواپیمایی کشور است.
کاپیتان محمد محمدی بخش افزود: گواهینامه بین المللی فرودگاهی از شاخص‌های سازمان جهانی هواپیمایی کشوری (ایکائو) در زمینه توسعه خدمات و ارتقای ایمنی هوانوردی به شمار می‌رود و فرودگاه‌های بین‌المللی کشور ملزم به دریافت آن هستند.
به گفته او: فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز با تدوین و اجرای قوانین و مقررات و نیز آماده سازی سخت افزاری و زیرساختی برمبنای استاندارد‌های چندگانه جهانی موفق به دریافت گواهینامه فرودگاهی شد.
رئیس سازمان هواپیمایی کشور افزود: اقدامات فرودگاه شهید دستغیب شیراز در حوزه‌های مختلف محیط زیست، فضای سبز فرودگاه، توسعه پایدار، انرژی‌های تجدیدپذیر و روان‌سازی تسهیلات عبور و مرور و ایمنی قابل تقدیر است.
محمدی بخش افزود: فرودگاه شهید دستغیب شیراز چهارمین فرودگاه کشور است که موفق به دریافت گواهینامه بین‌المللی بر مبنای استاندارد‌های جهانی شد.
مدیرکل فرودگاه‌های فارس نیز با بیان اینکه فرودگاه بین‌المللی شهید آیت‌الله دستغیب شیراز از نیمه دوم دهه ۳۰ فعالیت خود را آغاز کرده است، افزود: امروز این فرودگاه از پیشتازان صنعت هوایی کشور است.
فخرالدین کشاورز افزود: فرودگاه شهید دستغیب شیراز به عنوان فرودگاهی که دارای نظامنامه جامع فرودگاهی منطبق با پارت ADR و مقررات اجرایی آن است گواهینامه فرودگاهی دریافت کرده است.
وی تدوین نظامنامه، دستورالعمل‌های عملیاتی، برگزاری کلاس‌های آموزشی، ممیز‌های متعدد و رفع یافته‌های غیراستاندارد را از جمله اقدامات صورت گرفته در فرودگاه بین‌المللی شهید آیت‌الله دستغیب شیراز برای دریافت گواهینامه فرودگاهی برشمرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اعطای گواهینامه بین المللی فرودگاهی به فرودگاه شیراز
  • موانع و مشکلات ۳۰۰ واحد تولیدی در سطح همدان برطرف شد
  • تلاش برای جذب سرمایه گذار برای ساخت شهربازی در بوستان جوان قم
  • موانع پیش‌روی صادرات خراسان رضوی باید برطرف شود
  • نصیرزاده: کلینزمن گزینه تراکتور نیست/ در حال برطرف کردن موانع برای حضور گل محمدی هستیم
  • هتل در بوستان‌های جنگی تهران احداث می‌شود؟
  • فاز سوم بوستان خضر در قم احداث می‌شود
  • جزئیات جدید از احداث هتل در بوستان‌های جنگی تهران
  • احداث بزرگترین پارکینگ مکانیزه کشور در اصفهان
  • خیز شهرداری برای ساختن ۴ هتل در بوستان‌های تهران