Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه رای الیوم نوشت: اظهارات مداخله‌جویانه مقامات آمریکایی درباره لبنان نشان می‌دهد واشنگتن احتمالا می‌خواهد تحولات سوریه را در لبنان تکرار کند.

قدس آنلاین؛ روزنامه اینترنتی رای الیوم سرمقاله امروز خود را به انتخاب مامور تشکیل کابینه جدید لبنان و دولت آینده این کشور اختصاص داد و نوشت: دولتی که حسان دیاب، نخست وزیر جدید لبنان، سخت مشغول تشکیل آن است، دولت حزب‌الله نیست بلکه دولت اکثر لبنانی‌هاست و اگر پاسخ به خواست همه مردم لبنان نباشد، دست‌کم پاسخی است به خواست معترضان لبنانی که برای اصلاحات، مبارزه با فساد و ریشه کن کردن آن و نجات کشور از بحران اقتصادی شدید به خیابان‌ها آمدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیاب، که تایید و حمایت نمایندگان حزب‌الله، جنبش امل و جریان ملی آزاد لبنان را به دست آورد، تاکید کرد دولت جدید متشکل از افراد متخصص مستقل خواهد بود نه از سیاستمداران و این یعنی دولت آینده لبنان فرقه‌گرا نیست و سیاستمدارانی که معترضان لبنانی به اتهام فساد، دور شدن آن‌ها را از صحنه سیاست خواستار بودند در دولت آینده لبنانی جایی ندارند به همین سبب نخست وزیر جدید لبنان باید از حمایت افراد شریفی برخوردار باشد که عربیت لبنان، امنیت و ثبات این کشور برایشان مهم است.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، در سخنرانی اخیر خود تاکید کرد خواستار «دولت تک‌حزبی» نیست، چه از اردوگاه خودش یعنی «وفاداری به مقاومت» و چه از اردوگاه دیگر. او بر دولت «شراکتی» تاکید و ابراز امیدواری کرد سعد حریری آن را تشکیل دهد، اما او (حریری) تحت فشارهای آمریکا و عربستان، کناره‌گیری را برگزید و با انتخاب جانشینی برای خود مخالفت کرد که این اقدام فرار از مسئولیت و ناسپاسی نسبت به کسانی بود که طی دوره بازداشت (زمانی که در عربستان بود) و تهدید و مجبور کردن او به استعفا، با قدرت کنارش ایستاده بودند.

در ادامه این مطلب آمده است: سختی‌های حسان دیاب برای تشکیل دولت زیاد خواهد بود به خصوص از سوی برخی طرف‌هایی که می‌خواهند کشور را به سمت نزاع فرقه‌ای و بی‌ثباتی بکشانند و خلاء سیاسی را نهادینه کنند. امروز و در جریان «خوشحالی مردم» از انتخاب این مرد کارشناس مستقل و اندیشمند، شاهد بستن راه‌ها در طرابلس، عمار و بخش‌هایی از بیروت از سوی طرفداران اردوگاه دیگر بودیم که در رایزنی‌ها به دیاب رای نداد و صراحتا از جریان‌های المستقبل به رهبری سعد حریری و نیروهای لبنانی به رهبری سمیر جعجع صحبت می‌کنیم.

دیود هیل، فرستاده آمریکا، که در حال حاضر در لبنان به سر می‌برد و روز جمعه نیز با میشل عون -رئیس جمهور لبنان- دیدار کرد، انواع حیله‌گری و فریب را به کار می‌برد و ادعا می‌کند کشورش به دنبال ثبات لبنان است و هرگونه دخالت در امور داخلی لبنان را تکذیب می‌کند. اما وقتی مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، و جفری فلتمن، سفیر اسبق آمریکا در لبنان، لبنانی‌ها را به انقلاب علیه حزب‌الله تحریک و تاکید می‌کنند در سایه وجود سلاح مقاومت، ثبات در لبنان محقق نمی‌شود، نشان‌دهنده این است که آمریکا طرحی آشکار با عنوان «یا خلع سلاح حزب‌الله یا جنگ داخلی» دارد و می‌خواهد حمام خونی را که در سوریه به راه افتاد به لبنان منتقل کند.

آمریکا، لبنانی می‌خواهد که در برابر طرح‌های اسرائیل برای سیطره بر ذخایر نفت و گاز در مدیترانه و ترسیم مرزهای دریایی تسلیم باشد و تنها عامل بازدارنده این طرح‌ها مقاومت و سلاح آن است به همین سبب توطئه‌های بزرگی علیه آن چیده می‌شود.

در پایان این سرمقاله آمده است: جریان ملی آزاد، حزب‌الله و جنبش امل، بحران کنونی را با برنامه‌ریزی عالی، دقت بالا و خویشتنداری مدیریت کردند و در دور کردن کشور از بسیاری از اشتباهات و فجایع موفق شدند و قاطعانه می‌گوییم این ائتلاف سه‌گانه روند تشکیل دولت و بعد از آن را به سلامت و با شایستگی بسیار به ساحل امن خواهد رساند.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: لبنان اعتراضات لبنان تحولات سوریه بحران سوریه دخالت آمریکا در لبنان دخالت آمریکا در سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۷۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شلیک بیش از ۵۰ موشک از لبنان به سمت الجلیل و جولان اشغالی

مقاومت اسلامی لبنان بیش از ۵۰ موشک به سمت مناطق صهیونیست‌نشین شمال فلسطین اشغالی و جولان اشغالی سوریه شلیک کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، منابع لبنانی از شلیک بیش از 50 موشک از لبنان به سمت مواضع رژیم صهیونیستی در منطقه الجلیل در شمال فلسطین اشغالی و جولان اشغالی سوریه خبر دادند.

حزب الله اعلام کرد بیش از 50 موشک کاتیوشا به پادگان «یردن» در جولان اشغالی سوریه مقر فرماندهی اصلی ارتش رژیم صهیونیستی در زمان جنگ شلیک کرده است.

مقاومت لبنان 2 پایگاه‌ 3 شهرک نظامی اسرائیل را درهم کوبید

مقاومت لبنان 3 پایگاه‌ و مقر فرماندهی اسرائیل را درهم کوبید

به گفته این منابع، آژیر خطر در منطقه الجلیل و جولان اشغالی هم به صدا درآمده و صهیونیست ها به پناهگاهها گریختند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • جزئیات مذاکرات محرمانه میان ایران و امریکا برای ایجاد آتش بس در منطقه
  • روایت نشریه اماراتی از جزئیات مذاکرات محرمانه ایران و امریکا
  • آیا حمام کردن و یا شنا در استخر، روزه را باطل می‌کند؟
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله یمن  و حزب الله لبنان
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله یمن و حزب الله لبنان
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران، یمن و لبنان وضع کرد
  • شلیک بیش از ۵۰ موشک از لبنان به سمت الجلیل و جولان اشغالی
  • مخالفت حزب الله با درخواست آمریکا برای مذاکره مستقیم
  • مقام حزب‌الله: درخواست‌های آمریکا برای مذاکره را رد کردیم
  • شیخ نبیل قاووق: آمریکا شریک جنایت‌ها در غزه است