Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@03:49:42 GMT

در استان‌ها زیرساخت چوگانی نداریم

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۸۸۴۲۷

در استان‌ها زیرساخت چوگانی نداریم

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، ابراهیم نوزایی، رئیس فدراسیون چوگان جمهوری اسلامی ایران در مجمع انتخاباتی رئیس هیئت چوگان استان کرمان که با حضور اعضا در محل اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان برگزار شد، ضمن تشکر از پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان و کارکنان این اداره کل برای برگزاری مجمع، انتخاب مجدد عامربی به عنوان رئیس هیئت چوگان استان کرمان را تبریک گفت و بیان داشت: محمدرضا عامری با رأی و اعتماد شما ۴ سال دیگر، سکان هیئت چوگان استان کرمان را بر عهده گرفت و امیدواریم با تیمی که در اختیار می‌گیرند، بتوانند در این ۴ سال جهشی در چوگان استان کرمان ایجاد کنند و قطعاً با همکاری و همدلی مسئولان استان به ویژه مدیرکل ورزش و جوانان و رئیس هیئت سوارکاری استان در این راه موفق می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نوزایی چوگان را اولین بازی تیمی دنیا دانست و گفت: در دنیا هیچ ورزشی و بازی پیدا نمی‌کنید که اولین بازی تیمی اعلام شده باشد، بقیه بازی‌ها نیز نشأت گرفته از چوگان است.

او افزود: چوگان یک بازی بسیار خاص است و باعث افتخار ما ایرانی هاست که بگوییم ما ابداع کننده آنیم.

نوزایی تصریح کرد: به خود می‌بالیم و احساس غرور و افتخار می‌کنیم که ابداع کننده این ورزشیم و همه هم به این موضوع اعتراف کرده اند و شاهد بر این قضیه، ثبت جهانی چوگان است.

رئیس فدراسیون چوگان جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: این رشته‌ی ورزشی ریشه در تاریخ و فرهنگ ما دارد، از نیاکان ما به ما رسیده و در سه هزار سال قبل به وسیله‌ی ایرانی‌ها بازی می‌شده است.

نوزایی ایرانی‌ها را انسان‌های بزرگی خواند که می‌توانند در رابطه با این تاریخ و پیشینه به جهانیان فخر بفروشند و افتخار کنند.

 

او گفت: اگر اسناد تاریخی ما از ورزش چوگان نبود، ما نمی‌توانستیم در یونسکو چوگان را به اسم ایران به ثبت برسانیم.

نوزایی از زحمات ایلاخانی زاده پدر چوگان ایران در این راه قدردانی کرد و افزود: در حقیقت با هدایت و زحمات مادی و معنوی وی، وزارت ورزش و جوانان و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری توانتسیم، آذر ماه سال ۹۶ چوگان را برای همیشه به نام ایران در یونسکو به ثبت جهانی برسانیم و این افخار بزرگی برای ما ایرانی‌ها محسوب می‌شود.

در حال تکمیل ...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی فدراسیون چوگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۸۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم‌ترین اخبار ورزشی ۳ اردیبهشت

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، مهمترین اخبار و رویداد‌های ورزشی دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ را در بسته زیر بخوانید.

صعود مقتدرانه یوز‌های ایرانی به دور حذفی فوتسال جام ملت‌های آسیا تیم ملی فوتسال ایران با کسب پیروزی مقتدرانه مقابل کویت به عنوان تیم نخست گروه D راهی مرحله یک چهارم پایانی مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ شد.     استقلال و پرسپولیس فروخته شدند وزارت ورزش و جوانان امروز رسما ۸۵ درصد سهام پرسپولیس و استقلال را در بورس به مشتریان جدید واگذار کرد.   بوکس بین‌المللی بیشکک؛ پایان کار تیم ایران با ۲ نشان نقره و یک برنز بوکسور‌های ایران با کسب دو نشان نقره و یک برنز به کار خود در مسابقات بین‌المللی بیشکک پایان دادند.   پس از ۶۰ سال انتظار؛ ژیمناستیک ایران برای اولین بار المپیکی شد مهدی الفتی ژیمناست ایرانی با اعلام فدراسیون جهانی ژیمناستیک سهمیه المپیک ۲۰۲۴ را دریافت کرد.   فوتبال بانوان زیر ۱۸ سال کافا؛ پیروزی دختران جوان ایران برابر ترکمنستان تیم فوتبال بانوان جوان ایران در دومین دیدار خود از رقابت‌های آسیای میانه برابر ترکمنستان به پیروزی پرگل دست پیدا کرد.   رقابت‌ والیبال دانش آموزان جهان؛ پیروزی ايران مقابل آلمان تیم‌ملی والیبال دانش‌آموزی ایران در دومین بازی گروهی خود به پیروزی دو بر صفر مقابل آلمان دست یافت.   تیم هندبال پسران نوجوان ایران راهی ترکیه شد تیم هندبال پسران نوجوان ایران برای حضور در دومین اردوی تدارکاتی برون مرزی خود امروز راهی ترکیه شد.     ۱۲ فرنگی کار مجوز حضور در المپیک پاریس را بدست آوردند رقابت‌های کشتی فرنگی گزینشی المپیک پاریس در قاره کهن، در بیشکک قرقیزستان برگزار شد.     انتصاب سرپرست فدراسیون ورزش روستایی، عشایری و بازی‌های بومی محلی علی ایلکا با حکم وزیر ورزش و جوانان سرپرست فدراسیون ورزش روستایی، عشایری و بازی‌های بومی محلی شد.     یک ایرانی، داور رسمی کنفدراسیون اسکواش آسیا شد مهدی مختاری به عنوان داور رسمی کنفدراسیون اسکواش آسیا انتخاب شد.    

 

دیگر خبرها

  • بازآفرینی داستانی از پهلوان ایرانی برای کودکان/ نمادی از فرهنگ پهلوانی در« پهلوان و فیل»
  • بازآفرینی داستانی از پهلوان ایرانی برای کودکان
  • جزئیات برنامه های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی
  • نخستین پارک ورزش‌محور در کرمان افتتاح می‌شود
  • اولین پارک ورزش محور در کرمان افتتاح می‌شود
  • تجارت ۱۰ میلیارد دلاری ایران و پاکستان با توسعه زیرساخت‌ها
  • تجارت ۱۰ میلیارد‌ دلاری ایران و پاکستان با توسعه زیرساخت‌ها
  • ۳۰ طرح ورزشی استان زنجان در دست احداث است
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۳ اردیبهشت
  • زیرساخت‌های ورزش چوگان در تبریز توسعه پیدا می‌کند